Claude Monet & Ιμπρεσιονισμός

Από τη Μανταλένα-Μαρία Διαμαντή

Όταν ο  Claude Monet  ζωγράφισε το “Εντύπωση, Ανατολή Ηλίου” (Ιmpression, Sunrise) δε φανταζόταν ότι το εν λόγω έργο θα ενέπνεε την ονομασία ενός εντελώς νέου κινήματος στην τέχνη. Πρόκειται για ένα από τα πιο διάσημα έργα του (ζωγραφική με λάδι σε καμβά) το οποίο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση Ιμπρεσιονιστών τον Απρίλιο του 1874.  Γενέτειρά του καλλιτέχνη ήταν η Χάβρη στη βορειοδυτική Γαλλία. Κατά το 1872 επισκέπτονταν την περιοχή τακτικά. Κατά τη διάρκεια αυτών των επισκέψεων, ζωγράφιζε αρκετές σκηνές της περιοχής σκηνές στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένου του λιμανιού.

Υπάρχουν συνολικά έξι καμβάδες που απεικονίζουν το λιμάνι με διαφορετικούς τρόπους: τα ξημερώματα, τη μέρα, το σούρουπο, στο σκοτάδι, από το νερό και από την άποψη του δωματίου του ξενοδοχείου του. Το πιο διάσημο σε αυτή τη σειρά ήταν το “Εντύπωση , Ανατολή Ηλίου”. Αυτό το κομμάτι ήταν ζωγραφισμένο από το δωμάτιο του ξενοδοχείου του την ώρα που ξημέρωνε.

Ο πίνακας έκανε το ντεμπούτο του στην καλλιτεχνική σκηνή μαζί με τα έργα τριάντα άλλων καλλιτεχνών σε μια έκθεση που αρχικά ονομάστηκε “Ζωγράφοι, Γλύπτες, Χαρακτές κ.λπ. Inc.”. Μεταξύ αυτών που εκθέτουν τα έργα τους ήταν οι Degas, Sisley, Renoir και Pissarro.

Εξηγώντας την επιλογή του τίτλου του, απέδωσε το μουντό στυλ ζωγραφικής του στη χρήση του όρου “Εντύπωση” καθώς ένιωσε ότι ο όρος “άποψη” δεν ήταν μια ακριβής αντανάκλαση του στυλ ζωγραφικής. Όπως είχε πει, σκοπός του ήταν να μεταφέρει ότι έδειχνε την ιδέα της πόλης αλλά όχι τα συγκεκριμένα στοιχεία της.

Διαβάστε τη συνέχεια στο klik.gr