Τις μεγάλες προοπτικές που φέρνει για τον κλάδο του business software η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης ανέλυσε ο επικεφαλής της Entersoftone, Αντώνης Κοτζαμανίδης και έθεσε, ταυτόχρονα, τους νέους στόχους.

Πρόκειται για το νέο ισχυρό όμιλο που δημιουργήθηκε στην εγχώρια αγορά της πληροφορικής από τη συγχώνευση δυο leaders, της Entersoft και της Softone, μετά την εξαγορά της πρώτης από τον όμιλο Olympia και τo Imker Capital, στα «χρυσά» deals του 2024.

Χθες, ο CEO της Entersoft αποκάλυψε τα πλάνα της «νέας εποχής», κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης.

Ο κ.Κοτζαμανίδης ανέφερε ότι η «πίτα» του επιχειρηματικού λογισμικού στην Ελλάδα εκτινάχθηκε από 300-400 εκατ. ευρώ το 2023, κοντά στα 600-650 εκατ. ευρώ το 2025 (πλησιάζοντας ίσως προς τα 700 εκατ. ευρώ) με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η διοίκηση. Δηλαδή, σχεδόν διπλασιάστηκε σε αξία μέσα σε μια διετία, με τις προβλέψεις να μιλούν για ποσό άνω του 1 δισ. ευρώ έως το 2028, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων από τους μεταπωλητές και τις πολυεθνικές στον «λογαριασμό».

Επιπλέον, αν και λίγο νωρίτερα είχε μιλήσει για διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, το προσδιόρισε με περισσότερη ακρίβεια: «Η πρόβλεψή μας ξεκινά από μια μίνιμουμ αύξηση εσόδων 15%, με στόχο να πλησιάσει αργότερα προς το 30%. Η ανάπτυξη δεν τελείωσε, έχει πολύ ακόμα. Κυρίως μέσω οργανικής ανάπτυξης».

Τα στοιχεία της Entersoftone έδειξαν ότι σε λιγότερους από 10 μήνες συμπόρευσης, έχει επιτευχθεί οργανική ανάπτυξη της τάξης του 16% στα ενοποιημένα έσοδα, τα οποία εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν μεταξύ 137 και 140 εκατ. ευρώ για το 2025.

Παράλληλα, καταγράφεται άνοδος άνω του 33% στο ενοποιημένο EBITDA, που αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 42 και 44 εκατ. ευρώ.
Αθροιστικά, υπενθυμίζεται, Entersoft και Softone, παρουσίασαν πωλήσεις 114,21 εκατ. ευρώ πέρσι.

Σύμφωνα με τον Αντώνη Κοτζαμανίδη, σύντομα θα αρχίσει ένας νέος κύκλος εξαγορών για την Entersoftone, στο πλαίσιο των επενδύσεών της, πιο περιορισμένων σε αριθμό και πιο στοχευμένων σε σχέση με όσες πραγματοποίησαν αυτόνομα οι δυο εταιρείες τα προηγούμενα χρόνια. Και θα γίνουν τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, με εστίαση, ως προς τις δραστηριότητές του ομίλου στο εξωτερικό, κυρίως στη Ρουμανία όπου τα περιθώρια βελτίωσης των πωλήσεων θεωρούνται πολύ υψηλά.

«Η συγχώνευση ολοκληρώθηκε και ήταν επιτυχημένη. Προχωράμε ως ενιαία δύναμη για περαιτέρω οργανική ανάπτυξη με όχημα την Τεχνητή Νοημοσύνη. Οι εξαγορές θα συνεχιστούν, υπάρχει χώρος και για αυτές, όχι όμως αυτός που υπήρχε τα τρία προηγούμενα χρόνια.

Στην Ελλάδα έχει τρέξει ένας μεγάλος κύκλος συγκέντρωσης, άρα οι δυνητικές εταιρείες-στόχοι δεν είναι πια πάρα πολλές. Οι όποιες εξαγορές θα είναι πιο στοχευμένες, σε κάθετες αγορές, και κάποιες θα γίνουν και εκτός Ελλάδος. Δεν αποκλείουμε και τις startups, γιατί το έχουμε ξανακάνει», ήταν ένα σχόλιό του.

Όπως σημειώθηκε επίσης, η εταιρεία δεσμεύεται για επένδυση 200.000 ανθρωποημερών εργασίας την προσεχή 3ετία, με σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη λειτουργιών Τεχνητής Νοημοσύνης και τη μαζική υιοθέτησή τους μέσα από τα λογισμικά που ήδη χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις. Το δε συνολικό ύψος της επένδυσης σε τεχνολογίες AI σε βάθος 3ετίας εκτιμάται ότι θα κυμανθεί σε ένα ποσό 30-35 εκατ. ευρώ.

Πλάνο το οποίο θα υλοποιηθεί για την περίοδο 2026–2027 σε συνδυασμό με την οργανική ανάπτυξη που επιδιώκει η Entersoftone, διεκδικώντας το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο από την «πίτα» των 650 εκατ. ευρώ.

Ο μακροπρόθεσμος στρατηγικός σχεδιασμός του νέου οργανισμού τοποθετεί στο επίκεντρο τις επενδύσεις στην καινοτομία και ειδικότερα τις τεχνολογίες Web, Cloud και AI, με ανάπτυξη και ενσωμάτωση νέων “AI-embedded” λειτουργιών.

Μάλιστα, πρόσφατα παρουσιάστηκαν τα πρώτα ελληνικά λογισμικά για επιχειρήσεις (ERP, CRM, SFA, eCOM, WMS, HCM/Payroll) με Τεχνητή Νοημοσύνη εκ μέρους της Entersoftone, με προσέλευση ρεκόρ στις εκδηλώσεις της εταιρείας, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Σήμερα, η Entersoftone διαθέτει 10 γραφεία – Hubs σε 4 χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία), υποστηρίζοντας περισσότερες από 90.000 επιχειρήσεις-πελάτες κάθε μεγέθους.

Απασχολεί 1.560 εργαζομένους και λειτουργεί ως πιστοποιημένος πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησης της ΑΑΔΕ, με την υπηρεσία Einvoicing να υπολογίζεται ότι θα διαχειριστεί την έκδοση άνω του 1 δισ. ηλεκτρονικών παραστατικών εντός του 2025.

Από τη συμμόρφωση στην παραγωγικότητα

Το business software αφορά ουσιαστικά 1 εκατ. επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών στην Ελλάδα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Entersoftone εξήγησε, ανάμεσα σε πολλά άλλα, ότι ο επαναπροσδιορισμός του επιχειρηματικού λογισμικού προϋποθέτει δουλειά σε όλα τα προϊόντα «και εμείς θα απευθυνθούμε σε όλες τις επιχειρήσεις».

Για το ρόλο του κράτους σχετικά με την αναγκαία αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων εκατοντάδων χιλιάδων επιχειρήσεων, πλην των μεταρρυθμίσεων όπως το myData και η ηλεκτρονική τιμολόγηση, ο Αντώνης Κοτζαμανίδης επισήμανε:

«Είναι σημαντικό να μεταβούμε από την υποχρεωτικότητα και την επιβολή ψηφιακού κόστους στις επιχειρήσεις για τη συμμόρφωσή τους, στην ενίσχυσή τους μέσα από χρηματοδοτικά εργαλεία που θα διευκολύνουν τις επενδύσεις τους σε λύσεις λογισμικού που αυξάνουν την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητά τους.

Στόχος μας είναι η διατήρηση της ηγετικής θέσης στην αγορά, με διψήφια ποσοστά το 2026-2027. Τις λύσεις μας χρησιμοποιούν και πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, οπότε αντιλαμβάνεστε την επίδραση του business software σε όλη την επιχειρηματικότητα». Για τον ανταγωνισμό, αρκέστηκε να πει ότι «ο καθένας μας έχει το χώρο του».

Βασικό focus στη Ρουμανία

Σε σχέση με τη διεθνή επέκταση του ομίλου, επισήμανε «θα επιμείνουμε στις χώρες όπου βρισκόμαστε σήμερα, διότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Θα μπούμε πιο δυνατά και στις 3, με βασικό focus στη Ρουμανία, μια κατακερματισμένη αγορά με «ελληνικά» χαρακτηριστικά, η οποία διαθέτει διπλάσιο αριθμό επιχειρήσεων, κάθε μεγέθους, από την Ελλάδα».

Διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει στα πλάνα της Entersoft η υποβολή αιτήματος για εξασφάλιση άδειας ιδρύματος ηλεκτρονικού χρήματος ή τραπεζική άδεια («αν και θα μας απασχολήσει μελλοντικά το κομμάτι της ενοποίησης των εφαρμογών με κάποιες τραπεζικές εργασίες»).

Αρνητική ήταν η απάντησή του για πιθανή εισαγωγή σε Χρηματιστήριο ή για ένα ενδεχόμενο exit των σημερινών μετόχων:«Καμία σκέψη για Χρηματιστήριο. Επίσης, η εταιρεία δεν είναι προς πώληση. Βέβαια, πάντα θα υπάρχει ενδιαφέρον για ομίλους τέτοιου μεγέθους, που πάνε τόσο καλά. Αυτό δεν σταμάτησε ποτέ τα τελευταία χρόνια…».

Διαβάστε ακόμη: