Ο ευρύτερος τομέας κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, βαμβακιού και ένδυσης, ο οποίος κάποτε αποτελούσε τη λοκομοτίβα της ελληνικής βιομηχανίας και μεταποίησης, εδώ και χρόνια έχει υποστεί τεράστιες απώλειες, καθώς οι συνθήκες στις διεθνείς αγορές άλλαξαν ραγδαία, βρίσκοντας απροετοίμαστες τις περισσότερες, αν όχι όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου και όλων των υποκλάδων του, μέχρι τα μάλλινα και τα πλεκτά προϊόντα.

Απώλειες που δυστυχώς συνεχίζονται, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα επίσημα στοιχεία.

Κατά το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2023 τα περισσότερα μεγέθη στην αλυσίδα ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα κατέγραψαν απώλειες, με βασικότερο λόγο τη μειωμένη ζήτηση από το εξωτερικό, λόγω της χαμηλής κατανάλωσης στις κυριότερες ευρωπαϊκές αγορές, απότοκο της οικονομικής ύφεσης, της ακρίβειας και του καλπάζοντος επί διετία σχεδόν πληθωρισμού.

Συγκεκριμένα, ο δείκτης παραγωγής σημείωσε μείωση 10,7% στην ένδυση και 0,5% στην κλωστοϋφαντουργία, ενώ εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης από το εξωτερικό οι εξαγωγές κατέγραψαν πτώση 18%.

Όσον αφορά την αξία, οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το πρώτο δεκάμηνο του 2023 ανήλθαν σε 1,56 δισ. ευρώ από 1,9 δις. ευρώ το 2022.

Οι εξαγωγές ενδυμάτων σημείωσαν σημαντική μείωση κατά 22% και ανήλθαν σε 747 εκ. ευρώ ενώ και στην κλωστοϋφαντουργία οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 9,5% και ανήλθαν σε 442 εκατ. ευρώ.

Τέλος οι εξαγωγές του πρωτογενούς τομέα, του βαμβακιού, σημείωσαν πτώση 18,7% και ανήλθαν σε 368 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά τις εισαγωγές, καταγράφηκε επίσης μείωση κατά 8,5%.

Η μείωση στις εισαγωγές κλωστοϋφαντουργικών ανήλθε σε 5,8%, ενώ οι εισαγωγές ενδυμάτων μειώθηκαν κατά 8,7% και σε αξία διαμορφώθηκαν σε 2,1 δισ. ευρώ.

Σχετικά με την εγχώρια αγορά οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων κατέγραψαν άνοδο 12% στο δεκάμηνο και ανήλθαν σε αξία σε 2,65 δισ. ευρώ από 2,35 δις το 2022.

Διαβάστε ακόμη: