Στο επίκεντρο της στρατηγικής της θέτει η ΕΛΒΑΧΑΛΚΟΡ τη βιώσιμη ανάπτυξη τη στιγμη που τη ζήτηση για προϊόντα χαλκού και αλουμινίου αυξάνεται και οι προοπτικές για το μέλλον είναι θετικές ενώ οι παγκόσμιες τάσεις στην αγορά ευνοούν την ισχυρή ανάπτυξη του ομίλου που έχει υλοποιήσει επενδύσεις της τάξεως του 1,5 δισ. ευρώ από τον Σεπτέμβριο του 2013 οπότε η έδρα της ΒΙΟΧΑΛΚΟ μεταφέρθηκε στο Βέλγιο.
Στόχος της είναι η επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης και η κλιματική ουδετερότητα σε κλάδους όπως οι μεταφορές, η συσκευασία και τα κτήρια.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος του Ομίλου Μιχάλης Στασινόπουλος, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στα Οινόφυτα, τα προϊόντα των εταιρειών του ομίλου βρίσκονται στο επίκεντρο της πράσινης μετάβασης και αυτό γιατί τα μη σιδηρούχα μέταλλα συμβάλλουν στην πράσινη μετάβαση. Η ΕΛΒΑΛ επικεντρώνεται στην πράσινη δόμηση και στη συσκευασία, καθώς επίσης και σε άλλες χρήσεις, όπως τα αυτοκίνητα και εν γένει τις μεταφορές.
Η ΧΑΛΚΟΡ από τη μεριά της δραστηριοποιείται στη θέρμανση και την ηλεκτροκίνηση. Ο όμιλος επενδύει συστηματικά στην προστασία του περιβάλλοντος και στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.
Ο ισχυρός άντρας του ομίλου της Viohalco και επικεφαλής των δύο θυγατρικών εταιριών, που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή αλουμινίου (Elval) και χαλκού (Halcor), δεν παρέλειψε να τονίσει με νόημα τη συμβολή των δύο βιομηχανιών στην ελληνική οικονομία: «Από τότε που μεταφέραμε την έδρα στο εξωτερικό οι εταιρίες μας επένδυσαν 1,5 δις. ευρώ στην ελληνική οικονομία». Υπογράμμισε τα σημεία υπεροχής της ElvalHalcor στη διεθνή αρένα, όπου η πλειονότητα των προϊόντων της που παράγονται στα εργοστάσια των Οινοφύτων εξάγεται: «Οι Elval και Halcor είχαν οργανική ανάπτυξη χωρίς να επενδύσουν σε εξαγορές εταιριών. Η εμπειρία, η εξωστρέφεια και η ποιότητα είναι τα χαρακτηριστικά των δύο εταιριών που τις έφεραν στην κορυφή διεθνώς».
Ο εξοπλισμός στις παραγωγικές εγκαταστάσεις συνεχώς εκσυγχρονίζεται με τεχνολογίες αιχμής, οι οποίες επιταχύνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό με σεβασμό στο περιβάλλον.
Από τη μεριά του ο Σπύρος Κοκκόλης, CFO της ElvalHalcor, έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στην αναπτυξιακή προοπτική της εταιρείας. Όπως τόνισε οι πωλήσεις ανά τρίμηνο σε όγκους και αξία αυξάνονται, ενώ οι πωλήσεις και η κερδοφορία της εταιρείας έχουν αυξηθεί 37% συγκριτικά με το 2020 και υψηλότερα ακόμη από το 2019.
Οι δύο πυλώνες ανάπτυξης της εταιρείας είναι ο κλάδος του χαλκού και του αλουμινίου. Η εταιρεία «τρέχει» ένα διετές επενδυτικό πρόγραμμα 100 εκατ.ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2022. Πρόκειται για ένα ψυχρό έλαστρο και μια νέα γραμμή βαφής που απευθύνεται αποκλειστικά στη συσκευασία αλουμινίου. Με τις επενδύσεις αυτές η παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας θα φτάσει το επίπεδο ρεκόρ των 520.000 τόνων. Επομένως και οι δύο κλάδοι δραστηριότητας της εταιρείας αναμένεται να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται διεθνώς.
Ο Νικόλας Καραμπατέας, Αν. Γενικός Διευθυντής του τομέα ελάσης αλουμινίου, τόνισε πως το αλουμίνιο είναι το μέταλλο του μέλλοντος. Η εταιρεία έχει περίπου το 1% της παγκόσμιας αγοράς, καθώς παράγει 350.000 τόνους ετησίως, ενώ διεθνώς η κατανάλωση είναι 30 εκατ.τόνοι. «Επομένως υπάρχουν μεγάλα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης του κλάδου» σημείωσε ο κ.Καραμπατέας, ενώ σε παγκόσμια κλίμακα η αγορά αναπτύσσεται περίπου 4% ετησίως.
Τα προϊόντα έλασης αλουμινίου χρησιμοποιούνται από τα τρόφιμα, τα ποτά, την αυτοκινητοβιομηχανία τις βιομηχανικές εφαρμογές, τις ΑΠΕ, τη δόμηση και τις κατασκευές. Η εταιρεία έχει υψηλή εξειδίκευση στους παραπάνω τομείς, για αυτό τον λόγο αποτελεί έναν από τους κυριότερους προμηθευτές μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών.
Η ζήτηση αλουμινίου
Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρίας, οι προοπτικές της είναι μεγάλες.
Η παγκόσμια κατανάλωση σε προϊόντα έλασης αλουμινίου αναμένεται να αυξηθεί με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 4,1% μέχρι το 2025.
Η Elval έχει ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων υψηλής ποιότητας για αγορές όπως η συσκευασία, οι κατασκευές, η ναυπηγική, η αυτοκινητοβιομηχανία, η ενέργεια, οι βιομηχανικές εφαρμογές και η θέρμανση – ψύξη – κλιματισμός (HVAC&R). Επικεντρώνεται στρατηγικά στους κλάδους συσκευασίας και μεταφορών που αποτελούν τις μεγαλύτερες ευκαιρίες για την περαιτέρω ανάπτυξή της.
Στον τομέα της συσκευασίας, καταγράφεται αύξηση ζήτησης για κουτιά αλουμινίου και με ετήσιο ρυθμό 4,3% μέχρι το 2030*.
Μόνο στη Ευρώπη η επιπλέον ζήτηση για κουτιά αλουμινίου προβλέπεται να αγγίξει τους 400.000 τόνους. Η ζήτηση αλουμινίου από την αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να σημειώσει μέσο ρυθμό ανάπτυξης 13,1% για το διάστημα 2019-2023.
Οι προοπτικές του χαλκού
Η Halcor είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός σωλήνων χαλκού στην Ευρώπη και σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του τομέα έλασης και κραμάτων χαλκού Πάνο Λώλο η συνεχής αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη οδηγεί σε μία αυξανόμενη ζήτηση για σωλήνες χαλκού HVAC&R.
Η ένταση της αστικοποίησης του παγκόσμιου πληθυσμού, οδηγεί σε γεωμετρική αύξηση της ζήτησης για προϊόντα χαλκού
Οι επενδύσεις σε ανάπτυξη ΑΠΕ αλλά και υποδομών σε δίκτυα ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, συνεπάγονται την αύξηση της ζήτησης για προϊόντα χαλκού
Χαρακτηριστικά παραδείγματα, κατά τον κ. Λώλο, είναι η αύξηση της ζήτησης για καλώδια και HF (High-Frequency) καλώδια, προβλέπεται ότι θα επιφέρει αύξηση της ζήτησης κατά 30% για ταινίες χαλκού.
Η χρήση του χαλκού και των κραμάτων του στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι ως και 4 φορές υψηλότερη, ή 63 kg παραπάνω ανά όχημα, σε σχέση με τα συμβατικά. 140 εκατ. νέα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα κατασκευαστούν μέχρι το 2035.
Όσον αφορά το ενεργειακό κόστος, που καταγράφει άνοδο, αντιπροσωπεύει μόλις το 13% έως 14% του συνολικού κόστους κατεργασίας των προϊόντων της εταιρείας, ενώ η αύξηση της τιμής των πρώτων υλών, όπως ο χαλκός, κατά πάγια πρακτική, μετακυλίεται στον πελάτη, όπως ανέφεραν στελέχη της εταιρείας.