Η ιδέα ανήκει στην «12 Gods»
Η Start-up ιδέα που βραβεύτηκε από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών περιλαμβάνει βότανα που συλλέγονται και συσκευάζονται με τον πιο πρωτότυπο τρόπο: μέσα σε κάψουλες του εσπρέσο.
Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών βράβευσε αρκετές επιχειρήσεις για τις καινοτόμες ιδέες τους. Η «12 Gods», που είναι η επιχείρηση με την ιδέα «Βότανα σε κάψουλα» απαρτίζεται κυρίως από επιστήμονες, όπως γεωπόνους, χημικούς και νομικούς. Η Start up συνεργάζεται με καλλιεργητές από τον Έβρο ως την Κρήτη και από τη Σάμο μέχρι την Ήπειρο.
«Προσπάθησα να βρω μια λύση ώστε να κάνω τα ελληνικά προϊόντα πιο εύπεπτα για τον σύγχρονο καταναλωτή», ανέφερε ο γεωπόνος και ιδρυτής της νεοφυούς επιχείρησης, Φίλιππος Ζεμπίλας.
«Πλησίασα πρώτα να δω τις ανάγκες του. Μια από αυτές είναι ο χρόνος. Πλέον όλοι έχουμε μειωμένο χρόνο. Οπότε πράγματα που μας άρεσαν στο παρελθόν, αλλά ήταν χρονοβόρα, έχουμε σταματήσει να τα κάνουμε»., συμπλήρωσε.
Γρήγορο και ωφέλιμο προϊόν
Πράγματι το να φτιάξει κανείς ένα αφέψημα από μια ποικιλία βοτάνων μέχρι πρότινος απαιτούσε περισσότερο χρόνο.
Πλέον, χάρη στην ελληνική καινοτομία ποικιλίες από δεκάδες βότανα όπως ο ιβίσκος, η λουίζα, το κάρδαμο, το χαμομήλι, η τσουκνίδα «σερβίρονται» στο φλιτζάνι σε μερικά δευτερόλεπτα, με το πάτημα ενός κουμπιού.
Εκτός όμως από την εξοικονόμηση χρόνου κατά την παρασκευή ενός προϊόντος, εκείνο το οποίο αναζητούν όλο και περισσότεροι καταναλωτές είναι και τα ωφέλιμα συστατικά. Τα προϊόντα που σύντομα θα βρίσκονται στη λιανική τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, έχουν κατοχυρώσει τους πολυπόθητους ισχυρισμούς υγείας.
«Συνεργαζόμαστε με καλλιεργητές οι οποίοι καλλιεργούν με σύγχρονες μορφές βιολογικής γεωργίας και κάτω από ορθές πρακτικές. Χτίσαμε ένα δίκτυο καλλιεργητών με αρωματικά φυτά, στην Ελλάδα. Γύρισα όλη τη χώρα, παραγωγό- παραγωγό. Για πρώτη φορά παγκοσμίως ένα αφέψημα έχει ισχυρισμούς υγείας», επεσήμανε ο Φίλιππος Ζεμπίλας ο οποίος μεταξύ άλλων συνεργάστηκε με το Επιστημονικό Πάρκο Πατρών για την κατοχύρωση.
Ελληνικά βότανα σε κάψουλες του εσπρέσο
Κλινικά στοιχεία δείχνουν πως τρόφιμα με τεκμηριωμένους ισχυρισμούς υγείας μπορεί να έχουν οφέλη στην υγεία ή να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων παθήσεων. Οι ισχυρισμοί υγείας αποτελούν επίσημες, τεκμηριωμένες επισημάνσεις που έχει ένα προϊόν και το πλαίσιο ορίζεται από την Eκτελεστική Aπόφαση 2013/63 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η καινοτομία του προϊόντος, εκτός από το μειωμένο χρόνο παρασκευής και τους ισχυρισμούς υγείας, συνίσταται και στην ίδια τη σύσταση της κάψουλας. Είναι ενδεικτικό ότι κάθε χρόνο παράγονται περίπου εξήντα δισεκατομμύρια κάψουλες από πλαστικό ή αλουμίνιο, με ανυπολόγιστες συνέπειες για το περιβάλλον. Τα ελληνικά μυαλά προσέφεραν ακόμα μια λύση στα σύγχρονα προβλήματα: βιοδιασπώμενες κάψουλες. Αυτές αποσυντίθενται εντελώς μέσα σε 23 εβδομάδες από την κατανάλωση του προϊόντος, σύμφωνα με τους παρασκευαστές.
«Το χαρμάνι της κάψουλας υποβαθμίζεται σε κομπόστ εντός επτά εβδομάδων μετά το πέρας της χρήσης και μέσα σε 23 εβδομάδες επιστρέφει στο υπέδαφος. Είναι η πρώτη κάψουλα που έχει φίλτρο με φράγμα οξυγόνου. ‘Αρα, κάνει την ίδια δουλειά με το αλουμίνιο, αλλά δεν είναι αλουμίνιο. Το φράγμα οξυγόνου διατηρείται για εικοσιτέσσερις μήνες. Οπότε για δυο χρόνια, όση είναι και η ημερομηνία λήξης, δεν περνάει αέρας. Αυτό επιτυγχάνεται καθώς το προϊόν σφραγίζεται σε κλειστό περιβάλλον αζώτου.
Το μείγμα βοτάνων παραμένει φρέσκο μέχρι να καταναλωθεί και δεν προσβάλλεται από μικροοργανισμούς.
Δεν είναι μόνο η φρεσκάδα είναι και ότι δεν αλλοιώνεται, δεν οξυδώνεται και δεν καταστρέφονται τα αντιοξειδωτικά και οι πολυφαινόλες των βοτάνων» κατέληξε ο κ. Ζεμπίλας.
Η νεοφυής επιχείρηση «12Gods» εμπνεύστηκε το όνομα από τον Ιπποκράτη, τον Διοσκουρίδη και τον Γαληνό οι οποίοι λέγεται πως ανακαλύπτοντας τις ευεργετικές ιδιότητες των βοτάνων, συνήθιζαν να τους δίνουν ονόματα από το δωδεκάθεο. Οι αρχαίοι αυτοί μύθοι εσωκλείονται σε κάθε συσκευασία. Για το τελικό αποτέλεσμα χρειάστηκε μελέτη και επίμονη εργασία για τρία χρόνια. Το επιστέγασμα της προσπάθειας εκτός από τις βραβεύσεις, μια εκ των οποίων έγινε από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασαχουσέτης, είναι οι συνομιλίες με «γίγαντες» του λιανεμπορίου στην άλλη άκρη του Ατλαντικού και την Ασία.