Την συγχώνευση δι’ απορροφήσεων της ANEK από την Attica Group ενέκριναν σήμερα οι μέτοχοι της Κρητικής ακτοπλοϊκής εταιρείας, ενώ σε σήμερα συνεδριάζει και στην Αθήνα η γενική συνέλευση των μετόχων της δεύτερης.
Με βάση την σχέση ανταλλαγής μετοχών (0,1217 μετοχές της Attica για κάθε μια μετοχή της ΑΝΕΚ) όταν ολοκληρωθεί η συναλλαγή οι μέτοχοι της ΑΝΕΚ θα συμμετέχουν με περίπου 11,25% στο μετοχικό κεφάλαιο της Attica Group, όπως αυτό θα σχηματισθεί.
Το νέο σχήμα που θα δημιουργηθεί θα αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή εταιρεία στον κόσμο σε όρους διακίνησης επιβατών και την πέμπτη μεγαλύτερη, σε όρους διακίνησης οχημάτων. Το σήμα της ΑΝΕΚ θα διατηρηθεί και μαζί με τις Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Hellenic Seaways και Africa Morocco Links (AML) η Attica Group θα διαθέτει πέντε θυγατρικές εταιρείες που θα διαχειρίζονται συνολικά 45 πλοία.
Τα πλοία που θα φέρουν τα χρώματα της ΑΝΕΚ στις γραμμές της Κρήτης θα είναι τέσσερα: Το «Έλυρος» και «Ελευθέριος Βενιζέλος», το «Blue Galaxy» που θα μετονομαστεί σε «Κίσσαμος» και το «Blue Horizon» θα μετονομαστεί σε «Λευκά Όρη».
Η Attica Group θα επενδύσει άμεσα στην ΑΝΕΚ κεφάλαια ύψους 31 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό μέρους του στόλου της. Ειδικότερα η Attica σκοπεύει να επενδύσει 20 εκατομμύρια ευρώ περίπου για την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) σε δυο πλοία της ΑΝΕΚ. Επίσης θα επενδύσει άλλα 11,3 εκατ. ευρώ σε συντήρηση (one-off catch-up fleet maintenance costs) των πλοίων της.
Τα οφέλη που θα προκύψουν από την επένδυση σε scrubbers θα προέλθουν από την χρήση οικονομικότερου τύπου καυσίμου «3,5% HSFO» σε σχέση με το ακριβότερο καύσιμό «0,5% VLSFO» που χρησιμοποιείται σήμερα από τα πλοία της ΑΝΕΚ.