Με την ατομική έκθεση της Ρένας Παπασπύρου από τις 12 Δεκεμβρίου, η Εθνική Πινακοθήκη εγκαινιάζει έναν νέο θεσμό, τον «Ενδιάμεσο Χώρο», σε απρόσμενα σημεία εντός και εκτός του κτιρίου της, που δεν έχουν έως τώρα ενεργοποιηθεί εκθεσιακά αλλά και με σκοπό να συνδιαλλαγούν τα έργα τής μόνιμης συλλογής με άλλες καλλιτεχνικές δημιουργίες που δεν ανήκουν σ΄αυτήν.
Έτσι, η έκθεση της 85χρονης Ρένας Παπασπύρου, η οποία έχει υπάρξει η πρώτη γυναίκα καθηγήτρια σε εργαστήριο της ΑΣΚΤ, ξεκινά από τον κεντρικό χώρο υποδοχής της Εθνικής Πινακοθήκης με το έργο της Baalbeks , που ανήκει στη μόνιμη συλλογή τής ΕΠΜΑΣ και δείχνει μία γυναικεία μορφή να αναδύεται στον χώρο. Συνεχίζει με δημιουργίες της από το 1976, αντιπροσωπευτικές από όλα τα στάδια της δουλειάς της μέχρι σήμερα. Επίσης, παρουσιάζονται και δύο νέα έργα που δημιούργησε η καλλιτέχνις ειδικά για την έκθεση η οποία φέρει τον τίτλο «Επιφάνειες, οδηγίες χρήσης – Η διαλεκτική σχέση ανάμεσα στην καθημερινότητα και την ύλη».
Όπως σημειώνει η Ρένα Παπασπύρου για τη σειρά των Baalbeks, όλα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 1986 όταν είδε σ’ ένα περιοδικό µια έγχρωμη φωτογραφία του ναού του Baalbek στην κοιλάδα Μπεκαα του Λιβάνου: «αποτοίχισα τους ρόδινους τοίχους ενός καμένου σπιτιού στα Μελίσσια. Το αλλοιωμένο από τη φωτιά χρώμα, τα κατακόρυφα ίχνη από τα τρεξίματα της βροχής και ένα υπόλειμμα ζωγραφισμένης φρίζας µε παρέπεμπαν στις κατακόρυφες κολώνες, στα ανάγλυφα και στα χρώματα όπως περίπου αποδίδονταν στη φωτογραφία. Έτσι άρχισα το Baalbek, ένα έργο που δεν αναφέρεται στα πραγματικά αρχιτεκτονικά χρωματικά στοιχεία του πραγματικού ναού, αλλά στα «πλασματικά» στοιχεία της φωτογραφίας και αυτά, χρησιμοποιημένα μονάχα σαν πληροφορίες, αφού η μορφή του έργου συγκροτήθηκε αποκλειστικά από την εικόνα που έδινε η υλική επιφάνεια. Όταν το έργο άρχισε να εξελίσσεται, τα εξογκώματα και η πτύχωση του υλικού απαίτησαν προσθήκη µε έντονο όγκο, ικανό να συνυπάρξει µε τον όγκο της αποτοιχισμένης επιφάνειας».
Όσο για το νέο πρόγραμμα «Ενδιάμεσος Χώρος», η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης Συραγώ Τσιάρα κάνει λόγο «για ένα ευέλικτο πρόγραμμα με συνεχή ροή ανάμεσα σε περιεκτικές ατομικές ή ομαδικές εκθέσεις, εργαστήρια, επιτελεστικές δράσεις, θεματικά αφιερώματα, παρουσιάσεις και διατομεακά προγράμματα που θα εστιάζει στη σύνδεση του “μέσα” με το “έξω”, με σύγχρονες επιμελητικές και θεωρητικές προσεγγίσεις την ανάγνωση της μόνιμης συλλογής, των αρχείων και της ιστορίας της ΕΠΜΑΣ και να γίνει ο δίαυλος επικοινωνίας, η γέφυρα που θα συνδέσει το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον».
Την έκθεση της Ρένας Παπασπύρου επιμελείται η Σοφία Ελίζα Μπουράτση και θα διαρκέσει έως τις 16 Ιουνίου 2024.
Διαβάστε ακόμη:
- Άρθρο – κόλαφος των Financial Times για Σούνακ: Μείωσε τη Βρετανία στα μάτια του κόσμου
- Με πόσα χρήματα αμείβονται οι εργαζόμενοι μηχανικοί στην Τεχνητή Νοημοσύνη
- Πάρις Χίλτον: Έτσι ανακοίνωσε στην οικογένειά της, ότι απέκτησε κι άλλο παιδί – «Κρατούσα μια κουβέρτα με ένα μωρό»
- OnlyFans: Μοντέλα «ψάχνουν» 18χρονους για να γυρίσουν βίντεο πορνό