Σε θετικό κλίμα και με διάθεση ουσιαστικού διαλόγου πραγματοποιήθηκε σήμερα η συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος με τη Διοίκηση της Εθνικής Ασφαλιστικής, μετά από αίτημα της ΕΑΔΕ με αφορμή την Εγκύκλιο που εξέδωσε η εταιρεία στις 29 Απριλίου.
Στην συνάντηση η οποία ήταν προγραμματισμένη, συμμετείχε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΑΔΕ και ειδικότερα οι κ.κ.: Δήμητρα Λύχρου – Πρόεδρος ΕΑΔΕ, Κωνσταντίνος Ρούσσης – Γενικός Γραμματέας ΕΑΔΕ, Κωστής Αλφιέρης – Ταμίας και Μαρια Βιλτανιώτη-Δημητριάδη – Μέλος. Από την Εθνική Ασφαλιστική παρόντες ήταν οι κ.κ Δημήτρης Μαζαράκης – Διευθύνων Σύμβουλος, Γιώργος Ζερβουδάκης – Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων και Ειρήνη Χαλκιαδάκη – Διευθύντρια Marketing και Εταιρικής Επικοινωνίας.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής ανέφερε στο Δ.Σ. της ΕΑΔΕ την ανάγκη εξεύρεσης ενός νέου τρόπου διαχείρισης των αποζημιώσεων των ισοβίων συμβολαίων Υγείας και την βούληση της Εθνικής Ασφαλιστικής και του ιδίου ως στελέχους της προς αυτή την κατεύθυνση – κατεύθυνση η οποία θα περιλαμβάνει και την Διαμεσολάβηση ως ουσιώδες μέρος ενός εποικοδομητικού διαλόγου.
Η Πρόεδρος της ΕΑΔΕ, κα Δήμητρα Λύχρου, δήλωσε σχετικά μετά την συνάντηση: «Ευχαριστούμε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εθνικής Ασφαλιστικής που αποδέχτηκε το αίτημά μας και πραγματοποιήσαμε αυτή την συνάντηση, η οποία έδωσε την ευκαιρία σε αμφότερα τα μέρη για μία ειλικρινή ανταλλαγή απόψεων. Παρά το νομικό πόρισμα που έχουμε στην διάθεσή μας για το περιεχόμενο της Εγκυκλίου της Εθνικής Ασφαλιστικής, επιλέγουμε, με γνώμονα την ψύχραιμη και ωφέλιμη για όλους διαχείριση των προκλήσεων της ασφαλιστικής αγοράς, να εκλαμβάνουμε τη συγκυρία αυτή ως ευκαιρία για την έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου που θα οδηγήσει σε λύσεις στο κρίσιμο ζήτημα της αναπροσαρμογής και της βιωσιμότητας των ασφαλίσεων Υγείας. Ο ρόλος του Διαμεσολαβητή είναι εγγυητικός για την ασφαλιστική αγορά και – όπως όλοι οι συμμετέχοντες διαπιστώσαμε – αποφάσεις που λαμβάνονται χωρίς τη συμμετοχή της Διαμεσολάβησης αποδεικνύονται ανεπαρκείς ως προς την ολική προσέγγισή τους και εγείρουν έντονες αντιδράσεις. Έτσι έχουμε ως αποτέλεσμα την δημιουργία προβλημάτων που αγγίζουν μεν τον καταναλωτή, αλλά ουσιαστικά πλήττουν τη φερεγγυότητα του θεσμού της Ασφάλισης. Για τον σκοπό αυτό, έχουμε ήδη αιτηθεί στην Τράπεζα της Ελλάδος, το Υπουργείο Ανάπτυξης και τους αρμόδιους φορείς και επιδιώκουμε αδιάλειπτα, την θεσμική συμμετοχή της ΕΑΔΕ στις σχετικές διαβουλεύσεις, καθώς και τη λήψη υπ’ όψιν των Θέσεών μας στη διαμόρφωση σχετικών αποφάσεων».
Η ΕΑΔΕ, γνωρίζοντας πως ο δρόμος για την ουσιαστική θωράκιση και πρόοδο της ασφαλιστικής αγοράς είναι ακόμη μακρύς, παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην αποστολή της, με σοβαρότητα, ενότητα και τεκμηρίωση για την εξεύρεση λύσεων, που έχουν στο επίκεντρο τον Ασφαλισμένο και ωφελούν το σύνολο των συμμετεχόντων στην Ασφάλιση, καταλήγει η ανακοίνωση.
Το ιστορικό
Στην ανάκληση της εγκυκλίου που είχε στείλει στο δίκτυο των πρακτόρων της για νέο τρόπο αποζημίωσης ασφαλισμένων με τέσσερα παλαιά, ισόβια προγράμματα υγείας προχώρησε χθες (19/5) η Εθνική Ασφαλιστική έπειτα απ’ τις μεγάλες αντιδράσεις και τις πιέσεις κυβέρνησης και ΤτΕ, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες που είχε δημοσιεύσει το newmoney. Η απόφαση ελήφθη έπειτα από σύσκεψη της διοίκησης με τους επικεφαλής του δικτύου της Εθνικής Ασφαλιστικής το μεσημέρι όπου και το ζήτημα τέθηκε επί τάπητος μετά τις ισχυρές αντιδράσεις που υπήρξαν φθάνοντας το θέμα να εξελιχθεί και σε πολιτικό.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία είχε τροποποιήσει έναν από τους βασικούς όρους τεσσάρων παλαιών ασφαλιστηρίων συμβολαίων υγείας ισόβιας κάλυψης απαιτώντας απ’ τους πελάτες της να αποπληρώνουν από 1η Ιουνίου οι ίδιοι τις δαπάνες τους και μετά να ζητούν να λάβουν αποζημίωση απ’ την εταιρεία. Μία πρακτική που προκάλεσε κύματα αντιδράσεων, εκατοντάδες καταγγελίες, αλλά και την ανησυχία ότι η εταιρεία ανοίγει το δρόμο και σε άλλες ασφαλιστικές για μεγάλες τροποποιήσεις επικαλούμενες τις υψηλές χρεώσεις που απαιτούν οι ιδιωτικές κλινικές. Με άλλα λόγια να χρησιμοποιηθούν οι ασφαλισμένοι ως “μοχλός πίεσης” ώστε τα ιδιωτικά θεραπευτήρια να συγκρατήσουν τις τιμές.
Τα τελευταία, στην πρόσφατη διένεξη για τους τιμοκαταλόγους τους, επικαλέστηκαν τις καθυστερήσεις πληρωμών εκ μέρους των ασφαλιστικών ως έναν απ’ τους βασικούς λόγους των υψηλών τιμών…