Το Λούβρο έχει διαρροές, ζημιές και συνωστισμό, προειδοποιεί η διευθύντρια του μουσείου του Παρισιού.

Η διευθύντρια του Λούβρου προειδοποίησε τη γαλλική κυβέρνηση για διαρροές, συνωστισμό και σοβαρούς κινδύνους για τα έργα τέχνης, σε ένα υπόμνημα που διέρρευσε και το οποίο έχει σημάνει συναγερμό για την κατάσταση του εμβληματικότερου μουσείου του κόσμου.

Η Λοράνς ντε Καρ η πρώτη γυναίκα επικεφαλής της πινακοθήκης, έγραψε ένα εμπιστευτικό σημείωμα, επισημαίνοντας τις ανησυχίες της προς την υπουργό Πολιτισμού, Ρασιντά Ντατί, στις αρχές του μήνα, το οποίο δημοσιεύθηκε σήμερα, Πέμπτη στην εφημερίδα Le Parisien.

Πολλαπλασιάζονται οι ζημιές στο Μουσείο, κινδυνεύουν έργα τέχνης

Στο εν λόγω υπόμνημα, η Ντε Καρ προειδοποιεί για τον «πολλαπλασιασμό των ζημιών στους χώρους του μουσείου, ορισμένοι από τους οποίους βρίσκονται σε πολύ κακή κατάσταση». Επιπλέον, ορισμένοι χώροι «δεν είναι πλέον στεγανοί, ενώ άλλοι παρουσιάζουν σημαντικές διακυμάνσεις της θερμοκρασίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη διατήρηση των έργων τέχνης», πρόσθεσε.

Επισημαίνοντας τα δημοσιονομικά προβλήματα της γαλλικής κυβέρνησης και το επικείμενο κλείσιμο του μουσείου Πομπιντού για ανακαίνιση, η Ντε Καρ δήλωσε ότι το Λούβρο χρειάζεται, ωστόσο, μια αναμόρφωση που είναι πιθανό να είναι δαπανηρή και τεχνικά περίπλοκη, επισημαίνει το δημοσίευμα της Guardian.

Συνολικά 8,7 εκατομμύρια άνθρωποι επισκέφθηκαν πέρυσι τις φημισμένες αίθουσες του – περίπου διπλάσιος αριθμός από αυτόν για τον οποίο είχε σχεδιαστεί – και η Ντε Καρ εξέφρασε την ανησυχία της για την ποιότητα της εμπειρίας του επισκέπτη. Η δημοτικότητα του Λούβρου προκαλεί «φυσική καταπόνηση» στο ιστορικό κτίριο, ενώ οι επισκέπτες δεν έχουν χώρους «για να κάνουν ένα διάλειμμα», έγραψε χαρακτηριστικά.

«Οι επιλογές φαγητού και οι χώροι υγιεινής είναι ανεπαρκείς σε όγκο, υπολείπονται κατά πολύ των διεθνών προτύπων. Η σήμανση χρειάζεται επίσης πλήρη επανασχεδιασμό», συνέχισε το υπόμνημα.

Ακόμα και η πιο σύγχρονη προσθήκη του μουσείου -μια γυάλινη πυραμίδα που σχεδιάστηκε από τον κινεζοαμερικανό αρχιτέκτονα Λέο Μίνγκ Πέι και εγκαινιάστηκε το 1989- δέχτηκε αυστηρή κριτική λόγω των «μεγάλων ελλείψεών» της. Χρησιμοποιήθηκε από τον Γάλλο πρόεδρο, Εμανουέλ Μακρόν, για ένα επίσημο δείπνο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού τον περασμένο Ιούλιο, αλλά η Ντε Καρ δήλωσε ότι γινόταν σαν θερμοκήπιο τις ζεστές ημέρες και γινόταν «αφιλόξενο» καθώς και θορυβώδες.

Ο συνωστισμός «πνίγει» το Λούβρο

Όπως και σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, ο διεθνής τουρισμός ανέκαμψε έντονα στο Παρίσι μετά την πανδημία του Κόβιντ το 2020-2021.

Περίπου το 70% των επισκεπτών του Λούβρου πέρυσι ήταν ξένοι. Οι τουρίστες διαμαρτύρονται εδώ και καιρό για τις ουρές για να δουν τη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι, η οποία είναι το πιο δημοφιλές αξιοθέατο του μουσείου και εκτίθεται στη μεγαλύτερη αίθουσά του. Στο υπόμνημα τονίζεται η ανάγκη να «επανεκτιμηθεί» ο τρόπος με τον οποίο το αριστούργημα παρουσιάζεται στο κοινό, με την Ντε Καρ να δηλώνει πέρυσι ότι χρειάζεται τη δική του ειδική αίθουσα. Από το 2021 που ανέλαβε το επικεφαλής του ιδρύματος η Ντε Καρ έχει μιλήσει δημόσια για το μουσείο που έφτασε σε «σημείο κορεσμού».

Ένα από τα πρώτα σημαντικά μέτρα της ήταν να επιβάλει ανώτατο όριο επισκεπτών 30.000 την ημέρα και να επεκτείνει το ωράριο λειτουργίας. Έχει επίσης υποστηρίξει μια ιδέα για τη δημιουργία μιας δεύτερης εισόδου εκτός από την πυραμίδα.

Διαβάστε ακόμη: