Νέα σχέδια για περιορισμούς σε ό,τι αφορά το επιτρεπόμενο βύθισμα για τα πλοία που διέρχονται από τη Διώρυγα του Παναμά ανακοίνωσε πρόσφατα η Αρχή της Διώρυγας, καθώς η ξηρασία μαστίζει και πάλι μια από τις σημαντικότερες θαλάσσιες αρτηρίες του κόσμου.
Με τις βροχοπτώσεις να μειώνονται κατά 50% σε σύγκριση με τους πρόσφατους μέσους όρους από τον Φεβρουάριο έως τον Απρίλιο, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά αναγκάστηκε να θεσπίσει δύο σχέδια περιοριστικών μέτρων, το πρώτο που θα ξεκινήσει αυτή την Τετάρτη ακολουθούμενο από ένα άλλο την επόμενη Δευτέρα. Περαιτέρω περιορισμοί είναι στα «σκαριά» με τους μετεωρολόγους να προειδοποιούν ότι τα βάθη των υδάτων στη λίμνη Gatun, η οποία βρίσκεται στο κέντρο του καναλιού, θα μπορούσαν να φτάσουν σε ιστορικά χαμηλά μέχρι τον Ιούλιο.
Από τις 24 Μαΐου
Οι περιορισμοί, που τίθενται σε ισχύ στις 24 Μαΐου, επιβάλλουν στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων neo-Panamax που θέλουν να διασχίσουν το κανάλι που συνδέει τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό ότι θα πρέπει να έχουν μέγιστο βύθισμα τα 13,56 μέτρα. Περαιτέρω μειώσεις αναμένεται να εφαρμοστούν στις 29 Μαΐου, με αποτέλεσμα το βύθισμα να μειωθεί στα 13,41 μέτρα.
Αυτό σημαίνει ότι τα containerships που διασχίζουν τη διώρυγα θα πρέπει να μεταφέρουν μικρότερο φορτίο, προκειμένου να συμμορφώνονται με τους νέους κανόνες, ενώ οι ναυλωτές εξετάζουν τη διαδρομή από την Ασία στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ μέσω της Διώρυγας του Σουέζ ως εναλλακτική τους επόμενους μήνες.
Αυτό που κάνει τη φετινή ξηρασία πιο ανησυχητική είναι ότι οι μετεωρολόγοι προβλέπουν την επικείμενη έναρξη του Ελ Νίνιο, ένα καιρικό μοτίβο που συνήθως φέρνει ξηρότερες από το κανονικό συνθήκες σε μεγάλο μέρος της Κεντρικής Αμερικής.