«Ως καλλιτέχνης προσπαθούσα πάντα να είμαι πιστός όραμα της ζωής, και έχω έρθει συχνά σε σύγκρουση με εκείνους που ήθελαν να ζωγραφίσω όχι αυτό που έβλεπα αλλά αυτό που ήθελαν να δω».

O Rivera γεννήθηκε στις 8 Δεκεμβρίου 1886 στο Guanajuato του Μεξικού. Του άρεσε να σχεδιάζει από μικρός και τελικά πήγε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Σαν Κάρλος στην Πόλη του Μεξικού.

Το 1907 κέρδισε μια κρατική χορηγία για σπουδές τέχνης στην Ευρώπη. Εκεί έγινε φίλος με τον Picasso και έβλεπε τη δουλειά άλλων μεγάλων καλλιτεχνών όπως ο Henri Matisse. Αυτό τον επηρέασε να ακολουθήσει μια κυβιστική, αφηρημένη φάση της δουλειάς του.

Part of the Market of Tlatelolco, Diego Rivera, credits to Jen Wilton on Flickr.

Ο Rivera άρχισε να κλίνει στα πιο αναγνωρίσιμα έργα του όταν επέστρεψε στο Μεξικό. Έγινε μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος Μεξικού το 1922 και εντάχθηκε στην Επαναστατική Ένωση Τεχνικών Εργαζομένων, Ζωγράφων και Γλυπτών.

Άρχισε να ζωγραφίζει τοιχογραφίες γιατί πίστευε ότι έκανε την τέχνη πιο προσιτή στους απλούς ανθρώπους. Αυτές οι τοιχογραφίες απεικόνιζαν σκηνές της καθημερινής ζωής στο Μεξικό και αγώνες από τον Μεξικανικό Εμφύλιο Πόλεμο της δεκαετίας του 1910.

Το στυλ του μεταμορφώθηκε σε ένα που χαρακτηρίζεται από πολύ μεγάλες φιγούρες με λιτή γραμμή και έντονα χρώματα. Συνδύαζε επιρροές από την ευρωπαϊκή τέχνη και την προκολομβιανή μεξικανική ταυτότητα. Τελικά, ο Rivera έκανε όνομα ως ένας από τους βασικούς ηγέτες του κινήματος των τοιχογραφιών του Μεξικού της δεκαετίας του 1920, δίπλα στον José Clemente Orozco και τον David Alfaro Siqueiros.

Τα έργα του

Το 1929, η μεξικανική κυβέρνηση ανέθεσε στον Rivera να δημιουργήσει τοιχογραφίες στις σκάλες και τους διαδρόμους του Εθνικού Παλατιού, του κυβερνητικού κέντρου της χώρας.

The Flower Carrier, Diego Rivera, 1935

Σύμφωνα με τον ιστορικό τέχνης Shrifa Goldman, οι Μεξικανοί τοιχογράφοι ήθελαν να δείξουν το έθνος τους ως ανθεκτικό μαχητή ενάντια στην καταπίεση και τον πόλεμο, παρά ως θύμα αποικισμού. Μπορεί κανείς να δει τον Rivera να αντιπροσωπεύει την εγγενή μεξικανική ταυτότητα στην τοιχογραφία του στο Βόρειο Τείχος του Εθνικού Παλατιού.

Μανταλένα-Μαρία Διαμαντή

Διαβάστε τη συνέχεια στο klik.gr