Η επιβατική κίνηση στο Δ.Α.Α αυξήθηκε τον Αύγουστο 2025 (σε σχέση με τον Αύγουστο 2024) ενώ αντίστοιχη αύξηση έχουν και τα έσοδα.

Ωστόσο σύμφωνα με χρηματιστηριακές πηγές αυτό δεν συνεπάγεται και μεγάλη αύξηση της κερδοφορίας.  Αυτό θα εξαρτηθεί από τα κόστη και τις απαιτήσεις που έχουν οι αεροπορικές.

Η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Αυγούστου 2025 ανήλθε σε 3,88 εκατ., αυξημένη κατά 6,7% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2024. Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση παρουσίασαν άνοδο, υπερβαίνοντας τα επίπεδα του 2024 κατά 2,5% και 8,4% αντίστοιχα.

Κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, η κίνηση του αεροδρομίου έφθασε τους 22,71 εκ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 6,8%. Η επιβατική κίνηση, τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού, παρουσίασε αύξηση κατά 2,1% και 8,8% αντίστοιχα

Ο αριθμός των πτήσεων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών κατά τη διάρκεια των οκτώ πρώτων μηνών του 2025 ανήλθε σε 191.165, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 5,9% σε σχέση με το 2024.

Οι πτήσεις εσωτερικού παρουσίασαν άνοδο της τάξης του 1,3%, ενώ οι διεθνείς πτήσεις σημείωσαν αύξηση κατά 9,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Η ανάγκη για κολοσσαίες επενδύσεις στο Δ.Α.Α ύψους 1,28 δις. ευρώ μέχρι το 2032

Οι επενδύσεις του «Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) Ελευθέριος Βενιζέλος)» για την περίοδο 2025-2032 ανέρχονται σε 1,28 δισ. ευρώ και αφορούν την επέκταση του αεροσταθμού, την αύξηση της δυναμικότητας στα 40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και την κατασκευή 32 νέων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών. Το κόστος θα καλυφθεί μέσω τραπεζικού δανεισμού και μέσω διαδικασίας scrip dividend από τα κέρδη της εταιρείας.

Στόχος είναι να αυξηθεί η ετήσια δυναμικότητα εξυπηρέτησης επιβατών από 33 εκατ. σε 40 εκατ. έως το 2032.

Επέκταση Αεροσταθμού:

Θα προσθεθούν 148.000 τετραγωνικά μέτρα στον αεροσταθμό, αυξάνοντας τη συνολική επιφάνεια κατά 68%.

Νέες Θέσεις Στάθμευσης:

Θα αναπτυχθούν 32 νέες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών στο βόρειο τμήμα του αεροδρομίου.

Χρηματοδότηση επενδύσεων

Το συνολικό ποσό των 1,28 δισ. ευρώ θα καλυφθεί με 800 εκατ. ευρώ μέσω τραπεζικού δανεισμού.  Ένα επιπλέον ποσό 240 εκατ. ευρώ θα προέλθει από τη διαδικασία του scrip dividend, με 100 εκατ. ευρώ από τα κέρδη του 2025 και 140 εκατ. ευρώ από τα επόμενα τρία χρόνια έως το 2028.

Διαβάστε ακόμη: