Η εισηγμένη στην κεφαλαιαγορά του NYSE, Costamare Inc. συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου ανακοίνωσε για το γ’ τρίμηνο  του 2024 προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους περίπου 80 εκατομμυρίων δολαρίων, καθαρά κέρδη διαθέσιμα στους κοινούς μετόχους του τρίτου τριμήνου 2024 ύψους 75,5 εκατ. δολαρίων (0,63 δολάρια ανά μετοχή), προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα διαθέσιμο στους κοινούς μετόχους ύψους 80,7 εκατ. δολαρίων (0,68 δολάρια ανά  μετοχή) και ρευστότητα ύψους 1,019 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο Γρηγόρης Ζήκος, Οικονομικός Διευθυντής της Costamare Inc., σχολίασε:

«1) Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του έτους, η εταιρεία πραγματοποίησε καθαρά προσαρμοσμένα κέρδη ύψους περίπου 80 εκατομμυρίων δολαρίων. Στο τέλος του τριμήνου, η ρευστότητα ήταν πάνω από 1 δισ. δολάρια.

2) Στον τομέα των containerships, με αδρανή πλοία σε ποσοστό μικρότερο του 1%, ο στόλος εξακολουθεί να μπορεί να θεωρηθεί ως «πλήρως απασχολούμενος». Η αγορά χωρίζεται μεταξύ των μεγαλύτερων μεγεθών που παραμένουν σε περιορισμένη προσφορά και των μικρότερων πλοίων όπου η διαθεσιμότητα χωρητικότητας είναι μεγαλύτερη. Καθώς η δεξαμενή μεγαλύτερης χωρητικότητας αδυνατεί να καλύψει τη ζήτηση, τα ναυλωμένα οι τιμές συνεχίζουν να εξελίσσονται σε σταθερά επίπεδα» και συνέχισε

«Κατά τη διάρκεια του τριμήνου ναυλώσαμε 7 containerships σε υγιή επίπεδα. Οι νέες συμφωνίες ναύλωσης αναμένεται να να δημιουργήσουν πρόσθετα συμβατικά έσοδα άνω των 165 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η απασχόληση του στόλου των containerships ανέρχεται σε 100% και 94% για το 2024 και το 2025, αντίστοιχα. Τα συμβεβλημένα έσοδα ανέρχονται σε 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια με υπολειπόμενη διάρκεια χρονοναύλωσης 3,3 έτη».

Αναφερόμενος στα φορτηγά πλοία ο Γρηγόρης Ζήκος ανέφερε

«Στον τομέα του χύδην ξηρού φορτίου, προχωράμε με τη στρατηγική μας για την ανανέωση του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου συμφωνήσαμε να αποκτήσουμε δύο πλοία Ultramax κατασκευής 2014 και 2015 και ένα πλοίο Ultramax κατασκευής 2011 πλοίο Capesize, ενώ παράλληλα προχωράμε με τη διάθεση μικρότερης χωρητικότητας.

Η CBI διαχειρίζεται έναν στόλο 56 πλοίων, η πλειονότητα των οποίων είναι σε συμφωνίες ναύλωσης με δείκτη. Έχουμε μακροπρόθεσμη δέσμευση στον τομέα και θεωρούμε την πλοιοκτησία και την πλατφόρμα εμπορίας ως ιδιαίτερα συμπληρωματικές δραστηριότητες» κατέληξε λέγοντας.

Όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα συνεχίζει να αναπτύσσεται με δεσμευμένη χρηματοδότηση για 32 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία, με συνολικές δεσμεύσεις χρηματοδότησης που ξεπερνούν τα 410 εκατ. Δολάρια»

II. ΔΡΑΣΤΗΡΙΌΤΗΤΑ ΠΏΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΟΡΆΣ

Εξαγορές πλοίων

– Συμφωνία για:  την απόκτηση του πλοίου ξηρού φορτίου χύδην ξηρού φορτίου, Nord Magnes, κατασκευής 2011, χωρητικότητας 179.546 DWT (tbr. Magnes). Αναμενόμενη ολοκλήρωση της εξαγοράς εντός του τέταρτου τριμήνου του 2024.

– την απόκτηση του πλοίου ξηρού φορτίου χύδην ξηρού φορτίου χωρητικότητας 61.090 DWT, κατασκευής 2014, Alwine  Oldendorff (tbr. Alwine). Αναμενόμενη ολοκλήρωση της εξαγοράς εντός του 4ου τριμήνου του 2024.

– την απόκτηση του πλοίου ξηρού φορτίου χύδην ξηρού φορτίου χωρητικότητας 61.090 DWT, κατασκευής 2015, August Oldendorff (tbr. August). Αναμενόμενη ολοκλήρωση της εξαγοράς έως το 1ο τρίμηνο του 2025.

Διαθέσεις σκαφών

– Συμπέρασμα -του χωρητικότητας 58.018 DWT, του πλοίου ξηρού χύδην φορτίου Oracle. Καθαρή πώληση έσοδα μετά την αποπληρωμή του χρέους ανήλθαν σε 4 εκατ. δολάρια.

– την πώληση του πλοίου ξηρού χύδην φορτίου χωρητικότητας 58.090 DWT, κατασκευής 2009, Titan I. Καθαρή πώληση-έσοδα μετά την αποπληρωμή του χρέους ανήλθαν σε 10,8 εκατ. δολάρια.

– Συμφωνία για την πώληση του πλοίου ξηρού φορτίου χύδην ξηρού φορτίου χωρητικότητας 37.019 DWT, κατασκευής 2012, Discovery (αναμενόμενη ολοκλήρωση της πώλησης εντός του τέταρτου τριμήνου του 2024). Εκτιμώμενα καθαρά έσοδα από την πώληση μετά την αποπληρωμή του χρέους προπληρωμή χρέους ύψους 7,7 εκατ. δολαρίων.

III. ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΊΗΣΗ ΝΑΎΛΩΣΗΣ ΙΔΙΌΚΤΗΤΟΥ ΣΤΌΛΟΥ – ΠΛΉΡΩΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΜΕΝΟ CONTAINERSHIP

– 100% και 94% του στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων4 σταθερό για το 2024 και το 2025, αντίστοιχα.

Συμβατικά έσοδα για το στόλο των containerships ύψους περίπου 2,3 δισ. δολαρίων με σταθμισμένο κατά TEU διάρκεια 3,3 ετών5

– Προθεσμιακή δέσμευση επτά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για περίοδο που κυμαίνεται από 14 έως 34 μήνες με πρόσθετα έσοδα ύψους 166 εκατ. δολαρίων, από την ανακοίνωση των κερδών του β’ τριμήνου του 2024.

– Σύναψη περισσότερων από 30 συμφωνιών ναύλωσης για τον ιδιόκτητο στόλο ξηρού χύδην φορτίου από το β΄ τρίμηνο του 2024 μετά την ανακοίνωση των κερδών.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΉ ΠΛΑΤΦΌΡΜΑ ΞΗΡΟΎ ΧΎΔΗΝ ΦΟΡΤΊΟΥ

– Η Costamare Bulkers Inc. («CBI») έχει επί του παρόντος σταθεροποιήσει έναν στόλο 56 πλοίων ξηρού χύδην φορτίου σε περίοδο ναυλώσεις, που αποτελούνται από:

-34 πλοία Newcastlemax/ Capesize

-22 πλοία Kamsarmax/ Panamax

– Η πλειονότητα του σταθερού στόλου είναι σε συμφωνίες ναύλωσης που συνδέονται με δείκτη. Πιο συγκεκριμένα: Οι συμβάσεις που έχουν συναφθεί με πλοία που έχουν ναυλωθεί με τη μέθοδο της ναυπήγησης, είναι οι εξής:

– 29 ναυλώσεις για πλοία Newcastlemax/ Capesize που συνδέονται με δείκτη.

-11 ναυλώσεις για πλοία Kamsarmax/ Panamax που συνδέονται με δείκτη.

– Μέση εναπομένουσα διάρκεια για την περίοδο ναύλωσης των Newcastlemax/ Capesize και Kamsarmax στόλου 12 και 7 μηνών, αντίστοιχα.

ΠΛΑΤΦΌΡΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΌΤΗΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΉΣ ΜΊΣΘΩΣΗΣ

– Ελέγχουσα συμμετοχή στην Neptune Maritime Leasing Limited («NML»).

– Επένδυση μετοχικού κεφαλαίου της Costamare ύψους έως 200 εκατ. δολαρίων.

– Τρέχουσα επένδυση της εταιρείας στην NML ύψους 123,3 εκατομμυρίων δολαρίων.

– Αναπτυσσόμενη πλατφόρμα χρηματοδοτικής μίσθωσης, με δεσμευμένη χρηματοδότηση για 32 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία και συνολική χρηματοδότηση δεσμεύσεις που ξεπερνούν τα $410 εκατομμύρια.

Διαβάστε ακόμη: