Η Costamare Inc. συμφερόντων του Κωστή Κωνσταντακόπουλου παρουσίασε θετικά αποτελέσματα, με την καθαρή κερδοφορία να ανέρχεται σε 290,7 εκατομμύρια δολάρια για το έτος 2024, ενώ η προσαρμοσμένη καθαρή κερδοφορία ήταν ακόμη υψηλότερη, φτάνοντας τα 329,7 εκατομμύρια δολάρια.

Ο Γρηγόρης Ζήκος CFO της Costamare Inc., σχολίασε:

“1. Κατά το τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς, η εταιρεία δημιούργησε προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα περίπου 82 εκατομμυρίων δολαρίων. Η ρευστότητά μας ανέρχεται στα 940 εκατομμύρια δολάρια μετά την αποπληρωμή κατά τη διάρκεια του έτους μιας ομολογίας σταθερού επιτοκίου αξίας 100 εκατομμυρίων ευρώ και την αποπληρωμή των προτιμώμενων μετοχών της Σειράς E ύψους περίπου 115 εκατομμυρίων δολαρίων.

2. Στον τομέα των containerships, η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα οδήγησε σε εκτροπές μέσω της πολύ μεγαλύτερης διαδρομής του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Αυτές οι εκτροπές, σε συνδυασμό με τη δυναμική ζήτηση φορτίων, απορρόφησαν τη νέα χωρητικότητα από τα νέα ναυπηγεία. Η εμπορικά ανενεργή στόλος παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα κατά τη διάρκεια του 2024 και στην αρχή του 2025. Ωστόσο, εάν οι γραμμές πλοίων επιστρέψουν σταδιακά στη διαδρομή του Σουέζ, η απελευθέρωση χωρητικότητας, σε συνδυασμό με τη νέα ναυπηγική χωρητικότητα, θα μπορούσε να διαταράξει την τρέχουσα δυναμική προσφοράς και ζήτησης.

3. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ναυλώσαμε 12 containerships με μέση διάρκεια ναύλωσης περίπου δύο και μισό χρόνια και εκτιμώμενα συμβολαία ναυλώσεων ύψους σχεδόν 330 εκατομμυρίων δολαρίων. Η ναυλολόγηση του στόλου των containerships ανέρχεται σε 96% για το 2025 και σε 69% για το 2026. Τα συνολικά συμβόλαια ναυλώσεων φτάνουν τα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια με υπολειπόμενη διάρκεια ναύλωσης 3,4 χρόνια.

4. την αγορά ξηρού φορτίου, οι ναυλοχρεώσεις έπεσαν στα χαμηλότερα επίπεδα του 2024 κατά το τελευταίο τρίμηνο και το 2025 ξεκίνησε με παρόμοια αδύναμα δεδομένα. Η χαλάρωση της συμφόρησης, σε συνδυασμό με πιέσεις στην αγορά χάλυβα της Κίνας και τη μειωμένη ζήτηση για μεταφορές σιτηρών, οδήγησαν σε υπερπροσφορά τονάζ» και προσέθεσε:

«Σύμφωνα με τη στρατηγική μας για ανανέωση του στόλου και αύξηση του μέσου μεγέθους του, κατά τη διάρκεια του τριμήνου ολοκληρώσαμε την απόκτηση ενός Capesize και δύο Ultramax πλοίων, ενώ παράλληλα προχωρήσαμε στην πώληση ενός Handysize και συμφωνήσαμε για την πώληση ενός πλοίου Panamax.

Κωστής Κωνσταντακόπουλος

Η Costamare Bulkers Inc. διαχειρίζεται έναν στόλο 51 πλοίων, η πλειονότητα των οποίων είναι σε συμφωνίες ναύλωσης συνδεδεμένες με δείκτες. Όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, έχουμε μακροχρόνια δέσμευση στον τομέα και θεωρούμε ότι η ιδιοκτησία σκαφών και η εμπορική πλατφόρμα είναι εξαιρετικά συμπληρωματικές δραστηριότητες.

Τέλος, όσον αφορά την Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα συνεχίζει να αναπτύσσεται με μια υγιή ροή επενδύσεων και αναμενόμενων δεσμεύσεων, με συνολικές επενδύσεις και δεσμεύσεις που ξεπερνούν τα 500 εκατομμύρια δολάρια.”

I. Κερδοφορία και Ρευστότητα

Καθαρό εισόδημα για το 2024: 290,7 εκατομμύρια δολάρια ($2.44 ανά μετοχή).
Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για το 2024: 329,7 εκατομμύρια δολάρια ($2.76 ανά μετοχή).
Καθαρό εισόδημα για το Q4 2024: 29,7 εκατομμύρια δολάρια ($0.25 ανά μετοχή).
Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για το Q4 2024: 82,3 εκατομμύρια δολάρια ($0.69 ανά μετοχή).
Ρευστότητα: 941,6 εκατομμύρια δολάρια.

II. Ενημέρωση για τον Στόλο Ιδιοκτησίας και Ναυλώσεις

Ολοκληρωμένες ναυλώσεις για το 2025: 12 containerships ναυλωμένα με έσοδα 332,6 εκατομμύρια δολάρια από την τρίτη έκδοση αποτελεσμάτων του 2024.
96% του στόλου των containerships ναυλωμένο για το 2025 και 69% για το 2026.
Συμβόλαια ναυλώσεων αξίας 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων με διάρκεια 3,4 χρόνια για το στόλο των containerships.

III. Δραστηριότητα Πώλησης και Αγοράς Σκαφών

Αγορά Σκαφών

Ολοκλήρωση απόκτησης:
Το 2011 κατασκευασμένο σκάφος ξηρού φορτίου, Magnes (χωρητικότητας 179,546 DWT).
Το 2014 κατασκευασμένο σκάφος ξηρού φορτίου, Alwine (χωρητικότητας 61,090 DWT).
Το 2015 κατασκευασμένο σκάφος ξηρού φορτίου, August (χωρητικότητας 61,090 DWT).

Πώληση Σκαφών

Πώληση του σκάφους Discovery (2012, 37,019 DWT), με καθαρά έσοδα 7,7 εκατομμύρια δολάρια μετά την αποπληρωμή χρέους.
Συμφωνία για την πώληση του σκάφους Rose (2008, 76,619 DWT), με εκτιμώμενα καθαρά έσοδα 4,1 εκατομμύρια δολάρια.

IV. Νέα Χρηματοδότηση Χρέους και Εξόφληση Ομολογιών

Αναχρηματοδότηση 36 σκαφών ξηρού φορτίου μέσω τεσσάρων δανείων με ευρωπαϊκά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, χωρίς αύξηση μόχλευσης.
Ολοκλήρωση πλήρους εξόφλησης ομολογιών ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ.
Εξασφάλιση συμφωνίας 100 εκατομμυρίων δολαρίων για κυνηγετική άδεια.

V. Πλατφόρμα Λειτουργίας Ξηρού Φορτίου

Η Costamare Bulkers Inc. διαχειρίζεται έναν στόλο 51 σκαφών ξηρού φορτίου.
Η πλειονότητα του στόλου είναι σε συμφωνίες ναύλωσης συνδεδεμένες με δείκτες.

VI. Πλατφόρμα Χρηματοδότησης Leasing

Συμμετοχή στην Neptune Maritime Leasing Limited (NML), με τρέχουσα επένδυση 123,3 εκατομμύρια δολάρια.
Η πλατφόρμα συνεχίζει να επενδύει σε 37 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία, με συνολική επένδυση περίπου 505,7 εκατομμύρια δολάρια.

VII. Ανακοινώσεις Μερίσματος και Πρόγραμμα Επαναγοράς Μετοχών

Ανακοίνωση μερίσματος $0,115 ανά μετοχή στις 2 Ιανουαρίου 2025, πληρωτέο στις 6 Φεβρουαρίου 2025.
Ανακοίνωση μερίσματος για τις προτιμώμενες μετοχές, με πληρωμές στις 15 Ιανουαρίου 2025.

Διαβάστε ακόμη: