Τρεις κινήσεις μέσα στην τελευταία εβδομάδα, φέρνουν τον καφέ στο επίκεντρο των επιχειρηματικών εξελίξεων σε έναν κλάδο που κατά την τελευταία δεκαετία γνώρισε άνθιση.

Με πολλά espresso brands να αντιπροσωπεύονται στην ελληνική αγορά, δεκάδες εταιρείες να δραστηριοποιούνται στη λιανική και χονδική, αλλά και χιλιάδες σημεία -ακόμη και εκτός των παραδοσιακών cafe- να φιλοξενούν καφέ διευρύνοντας τις υπηρεσίες τους.

Σε αυτή τη δυναμική και ανθεκτική αγορά, η Zara έκανε τα εγκαίνια του flagship καταστήματός της με ένα pop up coffee shop προοιωνίζοντας τις κινήσεις της ισπανικής αλυσίδας με άνοιγμα cafe, τα My Market Local, τα μικρά καταστήματα ευκολίας της My Market του ομίλου METRO, παρουσίασαν πρόσφατα ένα νέο concept, σε συνεργασία με την αλυσίδα καφέ Il Toto του Βασίλη Θοδωρή.

Ενώ η Coca-Cola HBC απέσυρε την κάψουλα της Costa Coffee από τα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Η τελευταία ημέρα του Ιανουαρίου βρήκε τη Motor Oil μέσω της θυγατρικής της Core Innovations να αποκτά πλειοψηφικό πακέτο στην Taresso IKE, αφού εξαγόρασε την αλυσίδα Twenty4Shoppen. Και λίγες ημέρες αργότερα η Segafredo Zanetti πέρασε εξ ολοκλήρου στη Haskos Coffee & Beverages.

Costa Coffee Taresso Segafredo Zanetti

Στροφή της Coca-Cola HBC με την Costa Coffee

Την απόφασή της να επικεντρωθεί στην περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας των προϊόντων Costa Coffee στο κανάλι του HoReCa, αναφέρουν πηγές της Coca-Cola  σχολιάζοντας πληροφορίες της αγοράς που την ήθελαν να σταματά τη διάθεση της κάψουλας από τα ράφια του σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Coca-Cola εστιάζει το ενδιαφέρον της στην επισιτιστική και ξενοδοχειακή αγορά, που αποτελεί και βασικό κανάλι ανάπτυξης για την κατηγορία του καφέ, τόσο με το Caffè Vergnano όσο και με τα προϊόντα της Costa Coffee.

Η Motor Oil στο specialty coffee με την Taresso

Στην εξαγορά της κορυφαίας εταιρείας specialty καφέ Taresso Artisan Coffee Roasters, πετυχαίνοντας καθετοποίηση του coffee business και ενισχύοντας την τεχνογνωσία στο σύνολο της αλυσίδας αξίας του καφέ προχώρησε η Motor Oil.

 

Costa Coffee Taresso Segafredo Zanetti

Ο Βασίλης Τάρταρης, εκ των ιδρυτών της Taresso Artisan Coffee Roasters

Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2014, διατηρεί δύο own branded καταστήματα σε Κολωνάκι και Λ. Κηφισίας, ενώ δραστηριοποιείται στη χονδική και την αγορά HoReCa, φτάνοντας σήμερα να προμηθεύει με specialty καφέ συνολικά 400 σημεία στην ελληνική επικράτεια και κάποια σημεία στην Κύπρο.

Σύμφωνα, δε, με το πιο πρόσφατο ICAP report, έχει τον 2ο μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης κύκλου εργασιών στις εταιρείες του ίδιου κλάδου.

Η εξαγορά της Segafredo Zanetti από τη Haskos Coffees & Beverages

Ύστερα από έξι μήνες διαπραγματεύσεων με το fund QuattroR που κατέχει το 50% της Massimo Zanetti Beverage Group, μητρικής της Segafredo Zanetti, ο Παναγιώτης Χάσκος εξαγόρασε το ιταλικό espresso brand και υλοποίησε «μια από τις μεγαλύτερες εξαγορές στην εγχώρια αγορά»,

Για τον πρόεδρο και CEO της Haskos Coffees & Beverages -που βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για τρεις ακόμη εξαγορές-, «η προοπτική αυτή μας δίνει τη δυνατότητα να φτάσουμε σε τζίρους τα 8 εκατ. ευρώ».

Costa Coffee Taresso Segafredo Zanetti

Ο Παναγιώτης Χάσκος, πρόεδρος και CEO της Haskos Coffees & Beverages

Ο όμιλος κατέχει τα εμπορικά σήματα Caffe’ Luigi, 7 grams Espresso, Mano del Caffe’, Μερακλής Ελληνικός Καφές, Kronber Filter Coffee και Oscar’s Family Tradition, και με την προσθήκη της Segafredo Zanetti, το χαρτοφυλάκιό της αποκτά ένα επιπλέον «Made in Italy» χαρακτηριστικό.

«Η κίνηση αυτή προσδίδει τη δυνατότητα για διεύρυνση του δικτύου πωλήσεων στην ελληνική αγορά, σε όλα τα κανάλια, καθώς αγγίζουμε πλέον τα 3.000 σημεία προμήθειας καφέ», πρόσθεσε ο κ. Χάσκος, που επισήμανε πως οι νέες ανάγκες του ομίλου οδηγούν στη μεταφορά των εγκαταστάσεων και της έδρας από την οδό Υμηττού στο Μετς, σε νέο κτίριο στην Νέα Χαλκηδόνα.

Χτυπάει «κόκκινο» η κατανάλωση στην Ελλάδα

Σύμφωνα με την πανελλαδική έρευνα που διεξήγαγε η Kάπα Research για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, στην οποία περιγράφεται το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, περισσότεροι από 8 στους 10 (ποσοστό 84%) πίνουν καφέ σε καθημερινή βάση. Μάλιστα, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως ακόμα και όσοι δεν πίνουν οι ίδιοι καφέ, έχουν στο σπίτι τους, ανεβάζοντας το ποσοστό των καταναλωτών οι οποίο αγοράζουν καφέ στο εντυπωσιακό 95%.

Έρευνα της ICAP CRIF, έδειξε πως ο espresso είναι ο πιο δημοφιλής καφές στην Ελλάδα με 16.700 τόνους να πωλούνται το 2023, έναντι 13.450 τόνων που ήταν η κατανάλωση του ελληνικού, 5.150 του στιγμιαίου, 3.500 τόνων του φίλτρου και 1.650 τόνων που αφορά στις κάψουλες. Για το 2024, η πρόβλεψη κάνει λόγο για ελαφρά αύξηση σε όλες τις παραπάνω υποκατηγορίες, με 17.100 τόνους για τον εσπρέσο, 13.500 τόνους για τον ελληνικό, 5.200 τόνους για τον στιγμιαίο και 1.730 για τις κάψουλες.

Διαβάστε ακόμη: