Περαιτέρω αύξηση της ζήτησης για υπηρεσίες δεδομένων μέσω δικτύων κινητής τηλεφωνίας καθώς και διαρκής αναζήτηση νέων πηγών εσόδων αναμένει για το 2022 η COSMOTE, χρονιά κατά την οποία αναμένεται πως θα επιταχυνθούν οι επενδύσεις για την ανάπτυξη του δικτύου 5G καθώς η εταιρεία έχει στοχεύσει σε πληθυσμιακή κάλυψη 80% μέχρι το τέλος του έτους.
Στο σύνολο της περυσινής χρήσης η COSMOTE εμφάνισε κύκλο εργασιών 1,2 δισ. ευρώ (από 1,1 δισ. ευρώ), σημειώνοντας αύξηση κατά 9,3% σε σχέση με το 2020.
Τα λειτουργικά κέρδη προ χρηματοοικονομικών και επενδυτικών δραστηριοτήτων, αποσβέσεων και απομειώσεων αυξήθηκαν κατά 12% (από 454,5 εκατ. το 2020 σε 509 εκατ. το 2021), ενώ τα καθαρά κέρδη της χρήσης αυξήθηκαν σημαντικά, κατά 23,5% (από 154,8 εκατ. ευρώ το 2020 σε 191,2 εκατ. ευρώ το 2021), κυρίως χάρη στη λειτουργική κερδοφορία της εταιρείας.
Όπως προκύπτει από τις λογιστικές καταστάσεις που ανάρτησε η εταιρεία, πέρυσι κατάφερε να μειώσει σημαντικά και τον καθαρό δανεισμό της, στα 192 εκατ. ευρώ, από 258 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2020.
Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρεται πως στις αρχές Ιανουαρίου 2022 αποπλήρωσε κεφάλαιο ύψους 11,5 εκατ. ευρώ από τη δανειακή σύμβαση με την EΙB καθώς και τους δεδουλευμένους τόκους.
«Χρυσό» μέρισμα
Για άλλη μια χρονιά το ταμείο του ΟΤΕ, που αποτελεί το μοναδικό μέτοχο της COSΜΟΤΕ, γέμισε από το μέρισμα που διανέμει η τελευταία.
Αναλυτικά, τον περασμένο Δεκέμβριο η Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της COSMOTE ενέκρινε τη διανομή προς τον ΟΤΕ κερδών προηγουμένων χρήσεων ύψους 180 εκατ. ευρώ.
Από το ποσό αυτό, τα 140 εκατ. ευρώ πληρώθηκαν την 20η Δεκεμβρίου 2021, ενώ στις αρχές του 2022, η COSMOTE αποπλήρωσε το εναπομείναν υπόλοιπο, ύψους 40 εκατ. ευρώ.
Στα 3,8 εκατ. οι χρήστες του My COSMOTE app
Παράλληλα από τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, προκύπτει πως ο αριθμός των ενεργών χρηστών του mobile application My COSMOTE έφτασε τα 3,8 εκατ., επιτυγχάνοντας 91% διείσδυση στην ενεργή συνδρομητική βάση.
Η επίδοση αυτή, υπογραμμίζει η εταιρεία, αποτελεί σημαντικό επίτευγμα τόσο για την αναβάθμιση της εμπειρίας των πελατών, όσο και για την εξοικονόμηση κόστους.
Σημειώνεται πως οι συναλλαγές στην εφαρμογή My COSMOTE Αpp αλλά και στο website της COSMOTE, παρουσίασαν πέρυσι άνοδο σε σύγκριση με το 2020, όπου οι ηλεκτρονικές πληρωμές λογαριασμών αυξήθηκαν κατά 29% ενώ οι ηλεκτρονικές πωλήσεις κατά 74%.