Οι διοργανωτές της συναυλίας έχουν απορρίψει το ενδεχόμενο να γίνει το κορυφαίο στο κόσμο μουσικό event για το οποίο έχουν προπωληθεί 122.000 εισιτήρια, σε άλλο χώρο, αφού δεν υπάρχει αντίστοιχος σε χωρητικότητα και προδιαγραφές στην Αττική, ούτε όμως το συγκρότημα είναι διατεθειμένο να κάνει περισσότερες εμφανίσεις στην Αθήνα. Πιέζουν από την πλευρά τους την διοργανώτρια εταιρεία της συναυλίας τους στην Ελλάδα να ξεκαθαρίσει το τοπίο το συντομότερο δυνατό διότι, σε περίπτωση που η Αθήνα βγει από το χάρτη της παγκόσμιας περιοδείας τους, θα πρέπει να αναζητήσουν άμεσα άλλο προορισμό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη χώρα μας.
Πιθανή ακύρωση των δύο συναυλιών των ColdPlay στην Αθήνα, στις 8 και 9 Ιουνίου στο κεντρικό στάδιο του ΟΑΚΑ αναμένεται να πυροδοτήσει μια σειρά από αρνητικά γεγονότα.
Όπως επισημαίνεται στην επιστολή, από τα 122.000 εισιτήρια που έχουν προπωληθεί σε χρονικό διάστημα δυο ημερών, το ένα τρίτο αφορά σε αφίξεις θεατών από το εξωτερικό και την ευρύτερη ελληνική περιφέρεια, κάτι που αναμένεται να επηρεάσει την πληρότητα των ξενοδοχείων στην Αθήνα.
Μεγάλο πρόβλημα θα προκαλέσει και η ακύρωση ή αλλαγή χιλιάδων αεροπορικών εισιτηρίων ενώ μεταξύ άλλων κρίνεται η τύχη δεκάδων συμβάσεων με εταιρείες του εξωτερικού που έχουν αναλάβει την εκτέλεση της παραγωγής. Επιπλέον, μια πιθανή ακύρωση θα εκθέσει τη χώρα ανεπανόρθωτα και θα την εκτοπίσει οριστικά από τις παγκόσμιες περιοδείες μεγάλων μουσικών συγκροτημάτων, θέτοντάς την εκτός μουσικού χάρτη.
Να σημειωθεί ότι η δεύτερη Εκθεση Εμπειρογνωμοσύνης των πραγματογνώμων του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, την οποία παρέδωσε στον αναπληρωτή υπουργό Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση, ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός επέτρεψε τη μερική επαναλειτουργία του Ποδηλατοδρομίου, όπου και εκεί είχε εντοπιστεί πρόβλημα στη στατικότητα του στεγάστρου. Επιπλέον μετά την πρώτη Έκθεση Εμπειρογνωμοσύνης που διενεργήθηκε από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, σχετικά με την στατική επάρκεια των μεταλλικών κατασκευών Καλατράβα και των πολυκαρβονικών των Στεγάστρων των εγκαταστάσεων του ΟΑΚΑ, το Υπουργείο Αθλητισμού ανακοίνωσε πως ξαναδίνονται σε λειτουργία η αίθουσα Γιώργος Κασιμάτης, τα γραφεία που στεγάζονται στο Κεντρικό Στάδιο και η υπόγεια αίθουσα του Ολυμπιακού Ποδηλατοδρομίου.
Διαβάστε την επιστολή
Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων (ΠΣΔΠΕ) εκπροσωπεί το σύνολο σχεδόν των επαγγελματιών διοργανωτών πολιτιστικών εκδηλώσεων, ιδίως συναυλιών, στην Ελλάδα, τόσο με Έλληνες όσο και με αλλοδαπούς καλλιτέχνες. Μέλος του Συνδέσμου είναι και η εταιρεία HIGH PRIORITY PROMOTIONS,διοργανώτρια μεγάλων συναυλιών αλλοδαπών καλλιτεχνών στην Ελλάδα τα τελευταία έτη, ορισμένες εκ των οποίων φιλοξενήθηκαν επιτυχώς στο ΟΑΚΑ.
Όπως γνωρίζετε, έχει προγραμματιστεί η συναυλία του μουσικού συγκροτήματος COLDPLAY στις 8 & 9 Ιουνίου 2024 στο Κεντρικό Στάδιο του ΟΑΚΑ, βάσει ενεργούς σύμβασης μεταξύ της εταιρείας και του ΟΑΚΑ, ως επιστέγασμα εντατικών προσπαθειών δύο ετών, προκειμένου η Ελλάδα να είναι σε θέση να διεκδικήσει τη διοργάνωση τέτοιων εκδηλώσεων και να ενταχθεί εκ νέου στον παγκόσμιο συναυλιακό χάρτη. Σημειωτέον ότι το εν λόγω μουσικό συγκρότημα είναι το μεγαλύτερο διεθνώς αναφορικώς με τη δημοφιλία των ζωντανών παρουσιάσεων του. Στην προκειμένη περίπτωση,122.000 εισιτήρια έχουν προπωληθεί σε χρονικό διάστημα δύο ημερών, το ένα τρίτο εκ των οποίων αφορούν αφίξεις θεατών από το εξωτερικό και την ευρύτερη ελληνική περιφέρεια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την πληρότητα των ξενοδοχείων στην Αθήνα το εν λόγω διήμερο και τα αεροπορικά εισιτήρια από την αλλοδαπή.
Από την πρώτη στιγμή που ανέκυψε το ζήτημα σχετικά με την καταλληλότητα του στεγάστρου του κεντρικού σταδίου του ΟΑΚΑ, έχουμε προβεί σε ενημέρωση των αρμοδίων φορέων αφ’ ενός ότι δεν υπάρχει εναλλακτικός χώρος στην Ελλάδα για τη φιλοξενία της εκδήλωσης, αφ’ ετέρου ότι οι συνέπειες από την ακύρωση της συναυλίες θα μας εκθέσουν καταστροφικά ως χώρα (πέραν της τεράστιας οικονομικής ζημίας της εταιρείας και των συναφών νομικών αξιώσεων αυτής).
Αναμένουμε επίσημη ενημέρωση για το αποτέλεσμα του πορίσματος του ΤΕΕ και τη διαβεβαίωση ότι τυχόν απαιτούμενες επισκευές του στεγάστρου θα έχουν ολοκληρωθεί εγκαίρως ώστε να είναι δυνατή η πραγματοποίηση της ανωτέρω συναυλίας.
Η διοργανώτρια εταιρεία ενός τόσο μεγάλου μουσικού γεγονότος με παγκόσμια προβολή και εμβέλεια, δεδομένου ότι η Ελλάδα περιλαμβάνεται στους επίσημους σταθμούς της διεθνούς περιοδείας του συγκροτήματος, αντιμετωπίζει καθημερινώς μια εφιαλτική πραγματικότητα, καθώς κρίνεται η τύχη δεκάδων συμβάσεων που έχει με εταιρείες του εξωτερικού που έχουν αναλάβει την εκτέλεση της παραγωγής (κατασκευή σκηνών και σκηνικών, μηχανήματα ήχου και εικόνας, οθόνες, ασφάλεια, μεταφορικά, διαμονή, μετακίνηση, εργασιακά και ασφαλιστικά ζητήματα αρκετών εκατοντάδων εργαζομένων Ελλήνων και αλλοδαπών). Ευρίσκεται δε αντιμέτωπη με εξοντωτικές ποινικές ρήτρες και πολύ υψηλά τραπεζικά έξοδα σε περίπτωση επιστροφής του αντιτίμου των εισιτηρίων.
Δυστυχώς, έχει παρέλθει ένα τρίμηνο και δεν υπάρχει επίσημη τοποθέτηση από το ΟΑΚΑ και το αρμόδιο Υπουργείο.Έως τώρα, τόσο ο Σύνδεσμος όσο και η διοργανώτρια εταιρεία, έχουμε κρατήσει στάση αναμονής χωρίς να δημοσιοποιήσουμε τις συνέπειες για τη χώρα από το ενδεχόμενο ακύρωσης της εν λόγω συναυλίας, επιθυμώντας να αποφύγουμε την αρνητική δημοσιότητα και την κλιμάκωση της έντασης. Καθώς όμως περνά ο καιρός και δεν σημειώνεται καμία απτή πρόοδος, πολύ φοβούμαστε ότι τέτοιες αντιδράσεις θα είναι μονόδρομος.
Επικοινωνούμε μαζί σας για μία ακόμη φορά και εγγράφως, ζητώντας την άμεση παρέμβασή σας στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σας, προς επίλυση του ζητήματος, ιδίως την επίσπευση των διαδικασιών έκδοσης του πορίσματος του ΤΕΕ και την άμεση δρομολόγηση τυχόν απαιτούμενων επισκευών. Κυρίως όμως ζητάμε τη δημόσια τοποθέτηση του ΟΑΚΑ και της ελληνικής κυβέρνησης μέσω του αρμόδιου Υπουργού σχετικά με τη διαβεβαίωση ότι το κεντρικό στάδιο του ΟΑΚΑ θα είναι έτοιμο, ώστε να φιλοξενήσει με ασφάλεια το μεγαλύτερο μουσικό γεγονός στην Ελλάδα τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία.Αντίθετη εκδοχή θα εκθέσει τη χώρα ανεπανόρθωτα και θα την εκτοπίσει οριστικά από τις παγκόσμιες περιοδείες μεγάλων αλλοδαπών μουσικών συγκροτημάτων, θέτοντάς την εκτός μουσικού χάρτη με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις διοργανώτριες εταιρείες τέτοιων εκδηλώσεων, αλλά και για τον συναυλιακό τουρισμό.