Θέλοντας να έχει ενεργό ρόλο στην προστασία των υδατικών πόρων, η Coca-Cola στην Ελλάδα, προχώρησε φέτος το καλοκαίρι σε ενημερωτικές, διαδραστικές ενέργειες για το καταναλωτικό κοινό, με στόχο την ευαισθητοποίηση γύρω από την ορθολογική κατανάλωση του νερού στην καθημερινή ζωή.

Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα κατατάσσεται στην 19η θέση παγκοσμίως ως προς τον κίνδυνο εμφάνισης λειψυδρίας, σύμφωνα με στοιχεία που προκύπτουν από έρευνα του World Resources Institute (WRI), ενώ την ίδια στιγμή, βρίσκεται στην τέταρτη θέση του Δείκτη Υπερεκμετάλλευσης Υδάτων (WEI+) στην Ευρώπη, σύμφωνα με μελέτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που βασίζεται στα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Eurostat για το 2022.

Κάθε σταγόνα μετράει – Ελλάδα και Ευρώπη σε κίνδυνο λειψυδρίας

Πιο συγκεκριμένα, το νερό αποτελεί έναν από τους πιο πολύτιμους και πλέον περιορισμένους φυσικούς πόρους του πλανήτη, καθώς πλήττεται σε σημαντικό βαθμό από τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης.

Οι ελλείψεις στα αποθέματα νερού και ο κίνδυνος λειψυδρίας, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθιστούν την εξοικονόμηση νερού και την ορθολογική χρήση του πιο επιτακτικές από ποτέ.

Επιπλέον, όπως υποστηρίζει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, λόγω της κλιματικής αλλαγής, η ΕΕ θα αντιμετωπίζει όλο και περισσότερο ακραία καιρικά φαινόμενα όπως οι ξηρασίες. Ως εκ τούτου, η υιοθέτηση πολιτικών για τον μετριασμό των εν λόγω ζητημάτων και την προσαρμογή σε αυτά είναι υψίστης σημασίας.

Οι ενημερωτικές δράσεις για την ευαισθητοποίηση του καταναλωτικού κοινού

Όπως γίνεται κατανοητό, οι στοχευμένες δράσεις είναι επιβεβλημένες, όποτε σε αυτό το πλαίσιο και για την ακρίβεια σε επιλεγμένα καταστήματα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, προωθητικές ομάδες ενημέρωσαν τους καταναλωτές για πρακτικές ορθής χρήσης του νερού στο οικιακό περιβάλλον, αλληλοεπιδρώντας μαζί τους μέσα από quiz και εκπαιδευτικό υλικό.

Η εν λόγω ενέργεια πλαισιώθηκε και από τους ambassadors του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΑΥΡΑ:

  • την δρομέα και πρωταθλήτρια στίβου στις μεσαίες αποστάσεις Αναστασία Μαρινάκου στο κατάστημα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ στο Ίλιον στις 19/6
  • την πρωταθλήτρια παρατριάθλου Αντιγόνη Βασιλοπούλου στο κατάστημα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη στις 27/6
  • τον παραολυμπιονίκη Νίκο Παπαγγελή στο κατάστημα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ στο εμπορικό κέντρο AVENUE στις 30/6 οι οποίοι ενθάρρυναν το κοινό να υιοθετήσει πρακτικές για την υπεύθυνη κατανάλωση νερού.

Παράλληλα, ειδικά εξαρτήματα βρύσης, τα οποία μοιράστηκαν σε περισσότερα από 1.400 νοικοκυριά μέσω της συγκεκριμένης ενέργειας, αποσκοπούν στο να συμβάλλουν σε συνολική εξοικονόμηση νερού 6.000 λίτρων κάθε λεπτό.

Μαθαίνοντας για το νερό – Εκπαίδευση 750 μαθητών σε όλη την Ελλάδα

Την ίδια στιγμή, μέσω της συνεργασίας της με τον Διεθνή Οργανισμό Global Water Partnership – Mediterranean (GWP-Med) και το Μεσογειακό Γραφείο Πληροφόρησης (ΜΙΟ-ECSDE / MEdIES), η Coca-Cola στην Ελλάδα, επιπλέον υλοποιεί φέτος προγράμματα εκπαίδευσης για 750 μαθητές, με στόχο την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και υπεύθυνης διαχείρισης των υδατικών πόρων.

Μέσα από βιωματικά εργαστήρια και δημιουργικές δράσεις, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν, να προβληματιστούν και να κατανοήσουν σε βάθος τον καθοριστικό ρόλο του νερού στην καθημερινή ζωή και στο περιβάλλον.

Με το πρόγραμμα ZeroDrop κάθε σταγόνα μετράει

Στο πλαίσιο της σταθερής δέσμευσής της για την προστασία των υδατικών πόρων, η Coca-Cola στην Ελλάδα μειώνει την κατανάλωσή του νερού στην παραγωγική της διαδικασία, λαμβάνοντας πρωτοβουλίες όπως η ανακύκλωση και η επαναχρησιμοποίησή του. Παράλληλα, στηρίζει δράσεις που θωρακίζουν τις περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται από το ενδεχόμενο λειψυδρίας.

Μάλιστα, ένας από τους βασικούς στόχους της Coca-Cola σε παγκόσμιο επίπεδο, αποτελεί η επιστροφή του 100% του νερού που χρησιμοποιεί στα τελικά προϊόντα της, στη φύση και στις τοπικές κοινωνίες, ενώ από το 2015 μέχρι σήμερα, έχει καταφέρει να επιτύχει ή και να ξεπερνά το στόχο αυτό, σε παγκόσμιο επίπεδο.

Κινούμενη προς αυτή την κατεύθυνση και για τη χώρα μας, η Coca-Cola στην Ελλάδα υλοποιεί σε συνεργασία με την οργάνωση Global Water Partnership – Mediterranean (GWP – Med), το πρόγραμμα προστασίας υδατικών πόρων «ZeroDrop», με τη χρηματοδότηση του ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation) και της Coca-Cola Τρία Έψιλον.

Το «ZeroDrop» αφορά στην εφαρμογή λύσεων εξοικονόμησης νερού σε περιοχές με προβλήματα λειψυδρίας.

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος, σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες και τις δημόσιες αρχές, η Coca-Cola στην Ελλάδα εφαρμόζει ολοκληρωμένες τεχνικές παρεμβάσεις που στοχεύουν στην εξοικονόμηση νερού, την ανάπτυξη υποδομών σωστής διαχείρισης των υδατικών πόρων και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας στην κλιματική αλλαγή.

Σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του, το πρόγραμμα «ZeroDrop» έχει καταφέρει να εξοικονομήσει εκατομμύρια λίτρα νερού, προσφέροντας μακροχρόνια οφέλη.

Η Coca-Cola στην Ελλάδα αποδεικνύει ότι οι επιχειρήσεις οφείλουν και μπορούν να έχουν ενεργό ρόλο σε σημαντικά περιβαλλοντικά ζητήματα όπως η προστασία του νερού, προσεγγίζοντας το κοινό με θετικά μηνύματα, απλές πρακτικές και ανοιχτή συμμετοχή.

Και αποτελεί δέσμευσή η συμβολή της στην αντιμετώπιση των προβλημάτων νερού, αναλαμβάνοντας το μερίδιο που της αναλογεί στη διαφύλαξη αυτού του πολύτιμου πόρου για τις μελλοντικές γενιές.

Διαβάστε ακόμη: