Θέλοντας να έχουν ενεργό ρόλο στην προστασία των υδατικών πόρων η CocaCola Τρία Έψιλον και η CocaCola Hellas, προχώρησαν σε ενημερωτικές ενέργειες για το καταναλωτικό κοινό, με στόχο την ευαισθητοποίηση γύρω από την ορθολογική κατανάλωση του νερού στην καθημερινή ζωή.

Οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες λαμβάνουν χώρα σε μία περίοδο που η προστασία των υδατικών πόρων κρίνεται επιτακτική, καθώς η Ελλάδα κατατάσσεται στην 19η θέση παγκοσμίως ως προς τον κίνδυνο εμφάνισης λειψυδρίας, σύμφωνα με το World Resources Institute (WRI), ενώ την ίδια στιγμή, βρίσκεται στην τέταρτη θέση του Δείκτη Υπερεκμετάλλευσης Υδάτων (WEI+) στην Ευρώπη, σύμφωνα με μελέτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που βασίζεται στα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Eurostat για το 2022.

Κάθε σταγόνα μετράει – Ελλάδα και Ευρώπη σε κίνδυνο λειψυδρίας

Το νερό αποτελεί έναν από τους πιο πολύτιμους και πλέον περιορισμένους φυσικούς πόρους του πλανήτη, καθώς πλήττεται σε σημαντικό βαθμό από τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης.

Οι ελλείψεις στα αποθέματα νερού και ο κίνδυνος λειψυδρίας, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθιστούν την εξοικονόμηση νερού και την ορθολογική χρήση του πιο επιτακτικές από ποτέ.

Επιπλέον, όπως υποστηρίζει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, λόγω της κλιματικής αλλαγής, η ΕΕ θα αντιμετωπίζει όλο και περισσότερο ακραία καιρικά φαινόμενα όπως οι ξηρασίες. Ως εκ τούτου, η υιοθέτηση πολιτικών για τον μετριασμό των εν λόγω ζητημάτων και την προσαρμογή σε αυτά είναι υψίστης σημασίας.

Ενημερωτικές δράσεις για την ευαισθητοποίηση του καταναλωτικού κοινού

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για την προστασία των υδατικών πόρων, προωθητικές ομάδες ενημέρωσαν τους καταναλωτές για πρακτικές ορθής χρήσης του νερού στο οικιακό περιβάλλον, αλληλοεπιδρώντας μαζί τους μέσα από quiz και εκπαιδευτικό υλικό.

Η εν λόγω ενέργεια πλαισιώθηκε και από τους ambassadors του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΑΥΡΑ σε επιλεγμένα καταστήματα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, όπως η δρομέας και πρωταθλήτρια στίβου στις μεσαίες αποστάσεις Αναστασία Μαρινάκου (19/6, Ίλιον),η πρωταθλήτρια παρατριάθλου Αντιγόνη Βασιλοπούλου (27/6, Άγιος Ιωάννης Ρέντης) και ο  παραολυμπιονίκης Νίκος Παπαγγελής (30/6, εμπορικό κέντρο AVENUE οι οποίοι ενθάρρυναν το κοινό να υιοθετήσει πρακτικές για την υπεύθυνη κατανάλωση νερού.

Παράλληλα, ειδικά εξαρτήματα βρύσης, τα οποία μοιράστηκαν σε περισσότερα από 1.400 νοικοκυριά μέσω της συγκεκριμένης ενέργειας, αποσκοπούν στο να συμβάλλουν σε εξοικονόμηση 6 λίτρων νερού το λεπτό σε κάθε σπίτι.

Με το πρόγραμμα ZeroDrop κάθε σταγόνα μετράει

Στο πλαίσιο της σταθερής δέσμευσής της για την προστασία των υδατικών πόρων, η εταιρεία μειώνει την κατανάλωσή του νερού στην παραγωγική της διαδικασία, λαμβάνοντας πρωτοβουλίες όπως η ανακύκλωση και η επαναχρησιμοποίησή του. Παράλληλα, στηρίζει δράσεις που θωρακίζουν τις περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται από το ενδεχόμενο λειψυδρίας, όπως το το πρόγραμμα προστασίας υδατικών πόρων «ZeroDrop» που υλοποιεί σε συνεργασία με την οργάνωση Global Water Partnership – Mediterranean (GWP – Med), και τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation) και της Coca-Cola Τρία Έψιλον.

Το «ZeroDrop» αφορά στην εφαρμογή λύσεων εξοικονόμησης νερού σε περιοχές με προβλήματα λειψυδρίας.

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος, σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες και τις δημόσιες αρχές, εφαρμόζονται ολοκληρωμένες τεχνικές παρεμβάσεις που στοχεύουν στην εξοικονόμηση νερού, την ανάπτυξη υποδομών σωστής διαχείρισης των υδατικών πόρων και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας στην κλιματική αλλαγή.

Σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του, το πρόγραμμα «ZeroDrop» έχει καταφέρει να εξοικονομήσει εκατομμύρια λίτρα νερού, προσφέροντας μακροχρόνια οφέλη.

Μαθαίνοντας για το νερό – Εκπαίδευση 750 μαθητών σε όλη την Ελλάδα

Τέλος, μέσω της συνεργασίας της με τον Διεθνή Οργανισμό Global Water Partnership – Mediterranean (GWP-Med) και το Μεσογειακό Γραφείο Πληροφόρησης (ΜΙΟ-ECSDE / MEdIES), υλοποιούνται φέτος προγράμματα εκπαίδευσης για 750 μαθητές, με στόχο την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και υπεύθυνης διαχείρισης των υδατικών πόρων.

Μέσα από βιωματικά εργαστήρια και δημιουργικές δράσεις, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν, να προβληματιστούν και να κατανοήσουν σε βάθος τον καθοριστικό ρόλο του νερού στην καθημερινή ζωή και στο περιβάλλον.

Αποδεικνύεται λοιπόν ότι οι επιχειρήσεις οφείλουν και μπορούν να έχουν ενεργό ρόλο σε σημαντικά περιβαλλοντικά ζητήματα όπως η προστασία του νερού, προσεγγίζοντας το κοινό με θετικά μηνύματα, απλές πρακτικές και ανοιχτή συμμετοχή.

Διαβάστε ακόμη: