Η Ελλάδα είναι από τις αγορές που ξεχώρισαν πέρυσι από το κλαμπ των αναπτυγμένων αγορών της Coca-Cola HBC.
Ειδικότερα, οι όγκοι πωλήσεων στη χώρα μας αυξήθηκαν κατά 6,1% παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό χάρη στις ισχυρές επιδόσεις σε εμπορικές περιόδους-κλειδιά, «κεφαλαιοποιώντας» μία ακόμη καλή τουριστική σεζόν στη χώρα.
Τα ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκαν κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της Coke Zero, της Sprite και τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες.
Τέλος, ο καφές κατέγραψε ισχυρή διψήφια αύξηση γύρω στο 15%, ενώ τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά εμφάνισαν υψηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στην καλή απόδοση του νερού.
Στο 13,8% η οργανική ανάπτυξη
Συνολικά για τον όμιλο, το 2024 έκλεισε για την Coca-Cola HBC με αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση κατά 13,8%, στα €10,75 δισ. χάρη κυρίως στις ανατιμήσεις (στο 10,7% διαμορφώθηκε το price/mix) καθώς οι όγκοι αυξήθηκαν κατά 2,8%, ενώ η συγκρίσιμη καθαρή κερδοφορία ενισχύθηκε κατά 8,5%, στα €820,6 εκατ.
Η συνεχιζόμενη στενή συνεργασία με την The Coca-Cola Company οδήγησε την ανάπτυξη στα ανθρακούχα αναψυκτικά κεφαλαιοποιώντας περιστάσεις-κλειδιά για τους καταναλωτές όπως είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες, το Euro, τα μουσικά φεστιβάλ και άλλες εκδηλώσεις σε επιμέρους αγορές.
Η ανάπτυξη της κατηγορίας καφέ οδηγήθηκε από το ολοένα αυξανόμενο μερίδιο στο out-of-home κανάλι.
Ο όμιλος εξακολουθεί να εστιάζει στις δυνατότητες μίξης και παροχής premium επιλογών με το χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης, ιδιαίτερα μέσω των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες και των premium σημάτων οινοπνευματωδών ποτών.
Η εικόνα στις τρεις βασικές αγορές
- Αναπτυγμένες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,3% σε οργανική βάση, κυρίως λόγω της διεύρυνσης των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο και την αύξηση του όγκου πωλήσεων. Τα λειτουργικά κέρδη σε οργανική βάση διατηρήθηκαν ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα.
- Αναπτυσσόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,7% σε οργανική βάση, χάρη στη διεύρυνση των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο και τη σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 39,6% σε οργανική βάση.
- Αναδυόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 23,3% σε οργανική βάση, καθώς η εταιρεία αντιμετώπισε την αρνητική επίδραση από τις μεταβολές των συναλλαγματικών ισοτιμιών μέσω των πρωτοβουλιών της διοίκησης για την αύξηση των εσόδων, ενώ συνεχίστηκε η ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 13% σε οργανική βάση.
Η εικόνα και οι προοπτικές ανά κατηγορία
- Ανθρακούχα αναψυκτικά (+1,5%). Η Trademark Coke αναπτύχθηκε με χαμηλά μονοψήφια ποσοστά ενώ η Coke Zore με μεσαία μονοψήφια. Ο τομέας του Adult Sparkling υπεραπέδωσε με υψηλή μονοψήφια ανάπτυξη χάρη σε νέες γεύσεις και συσκευασίες σε Schweppes και Kinley αλλά και από την επέκταση της Three Cents σε επιπλέον 11 αγορές. Η Fanta και η Sprite υποχώρησαν με χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό.
- Ενεργειακά Ποτά (+30,2%). Το 2024 αποτέλεσε την 9η συνεχόμενη χρονιά διψήφιας ανάπτυξης. Κατέγραψε πρόοδο σε όλες τις αγορές, παρά τους νέους κανονισμούς σε Πολωνία και Ρουμανία. Στις αναπτυγμένες και τις αναπτυσσόμενες αγορές καταγράφηκε υψηλή μονοψήφια ανάπτυξη, οδηγούμενη από τη Monster ενώ στις αναδυόμενες υπήρξε ισχυρή διψήφια ανάπτυξη, υποστηριζόμενη από το Predator στην Αφρική. Σημειώνεται ακόμη ότι το Monster Energy Green Zero Sugar λανσαρίστηκε πέρυσι σε 16 αγορές και συνεχίζει τις ισχυρές του επιδόσεις στην κατηγορία.
- Καφές (+23,9%). Η εστίαση παρέμεινε στο out-of-home κανάλι, προσθέτοντας ακόμη 4.300 σημεία στη χρονιά.
- Stills (+3,3%). Στα Sport Drinks υπήρξε άνοδος πέριξ του 15%, υποστηριζόμενη από την ανάπτυξη του Powerade το οποίο λανσαρίστηκε σε τρεις νέες αγορές, ενώ με αφορμή και τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι τοποθετήθηκαν ψυγεία Powerade σε αγορές-κλειδιά. Επίσης επεκτάθηκε το Vitamin Water σε δύο νέες αγορές. Το Νερό και το RtD τσάι αναπτύχθηκαν με μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, ενώ οι Χυμοί υποχώρησαν με χαμηλά μονοψήφια ποσοστά.
- Premium Spirits (+31,8%). Η Finlandia Vodka επεκτάθηκε σε 19 νέες αγορές (φθάνοντας τις 24), ενώ το Jack Daniel’s & Coca-Cola τοποθετήθηκε σε επιπλέον 15 αγορές και βρίσκεται πλέον σε 18. Για φέτος είναι προγραμματισμένο το λανσάρισμα της Jack & Coke Zero
Περιθώρια κέρδους
Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη άγγιξαν τα €1,2 δισ. ενώ το περιθώριο συγκρίσιμου λειτουργικού κέρδους βελτιώθηκε κατά 40 μονάδες βάσης, φτάνοντας το 11,1% σε δημοσιευμένη βάση, σημειώνοντας μείωση 20 μονάδων βάσης σε οργανική βάση.
Το συγκρίσιμο μεικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 110 μονάδες βάσης, στο 36,1%, ως αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών του ομίλου για την αύξηση των εσόδων και του μειωμένου ρυθμού αύξησης του πληθωρισμού σε σχέση με το κόστος των πρώτων υλών, ενώ το συγκρίσιμο κόστος πωληθέντων ανά κιβώτιο αυξήθηκε κατά 1%.
Guidance
Το guidance της διοίκησης της Coca-Cola HBC για το 2025 έχει ως εξής:
- οργανική ανάπτυξη εσόδων: 6%-8%
- οργανική ανάπτυξη EBIT: 7%-11%
- αρνητική επίδραση στα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη, από συναλλαγματικές διαφορές: €15-€35 εκατ.
- καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα: €40-€60 εκατ.
Διαβάστε ακόμη:
- Αυτοί είναι οι 10 ανερχόμενοι παραλιακοί προορισμοί στον κόσμο για το 2025
- Τέμπη: Δεν υπήρχε ύποπτο φορτίο στην αμαξοστοιχία, λένε οι δικαστικοί πραγματογνώμονες
- Goldman Sachs: Τι σημαίνει για την οικονομία της Ευρώπης η ειρήνη στην Ουκρανία
- Γιατί το ΚΚΕ έβαλε στο μάτι τη Ζωή Κωνσταντοπούλου: «Σκυλάκι του καναπέ»