Το νερό αποτελεί έναν από τους πιο πολύτιμους και πλέον περιορισμένους φυσικούς πόρους του πλανήτη, καθώς πλήττεται ιδιαίτερα από τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης.

Οι ελλείψεις στα αποθέματα νερού και ο κίνδυνος λειψυδρίας, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθιστούν την εξοικονόμηση νερού και την ορθολογική χρήση του πιο επιτακτικές από ποτέ, γιατί χωρίς αυτό δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη, παραγωγή, γεωργία ή υγιεινή διαβίωση.

Όπως υποστηρίζει δε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, λόγω της κλιματικής αλλαγής, η ΕΕ θα αντιμετωπίζει όλο και περισσότερο ακραία καιρικά φαινόμενα όπως ξηρασίες. Ως εκ τούτου, η υιοθέτηση πολιτικών για τον μετριασμό των εν λόγω ζητημάτων και την προσαρμογή σε αυτά είναι υψίστης σημασίας.

Πέρα από το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, οι ανεξέλεγκτες γεωτρήσεις και η κακή διαχείριση επιτείνουν διαρκώς το πρόβλημα, θέτοντας σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα των τοπικών οικοσυστημάτων.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα κατατάσσεται στην 19η θέση παγκοσμίως ως προς τον κίνδυνο εμφάνισης λειψυδρίας, σύμφωνα με στοιχεία που προκύπτουν από έρευνα του World ResourcesInstitute (WRI), ενώ την ίδια στιγμή, βρίσκεται στην τέταρτη θέση του Δείκτη Υπερεκμετάλλευσης Υδάτων (WEI+) στην Ευρώπη, σύμφωνα με μελέτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που βασίζεται στα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Eurostat για το 2022.

Θέλοντας να έχει ενεργό ρόλο στην προστασία των υδατικών πόρων, ηCoca-Colaστην Ελλάδα προχώρησε φέτος το καλοκαίρι σε ενημερωτικές, διαδραστικές ενέργειες για το καταναλωτικό κοινό, με στόχο την ευαισθητοποίηση γύρω από την ορθολογική κατανάλωση του νερού στην καθημερινή ζωή.

Ενημερωτικές δράσεις για την ευαισθητοποίηση του καταναλωτικού κοινού

Σε επιλεγμένα καταστήματα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, προωθητικές ομάδες ενημέρωσαν τους καταναλωτές για πρακτικές ορθής χρήσης του νερού στο οικιακό περιβάλλον, αλληλοεπιδρώντας μαζί τους μέσα από quiz και εκπαιδευτικό υλικό.

Η ενέργεια πλαισιώθηκε και από τους ambassadors του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΑΥΡΑ:

  • την δρομέα και πρωταθλήτρια στίβου στις μεσαίες αποστάσεις Αναστασία Μαρινάκου στο κατάστημα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ στο Ίλιον στις 19/6
  • την πρωταθλήτρια παρατριάθλου Αντιγόνη Βασιλοπούλου στο κατάστημα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη στις 27/6
  • τον παραολυμπιονίκη Νίκο Παπαγγελή στο κατάστημα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ στο εμπορικό κέντρο AVENUE στις 30/6 οι οποίοι ενθάρρυναν το κοινό να υιοθετήσει πρακτικές για την υπεύθυνη κατανάλωση νερού.

Παράλληλα, ειδικά εξαρτήματα βρύσης που μοιράστηκαν σε περισσότερα από 1.400 νοικοκυριά μέσω της συγκεκριμένης ενέργειας, αποσκοπούν στο να συμβάλλουν σε συνολική εξοικονόμηση νερού 6.000 λίτρων κάθε λεπτό.

Μαθαίνοντας για το νερό –Εκπαίδευση 750 μαθητών σε όλη την Ελλάδα

Μέσω της συνεργασίας της με τον Διεθνή Οργανισμό Global Water Partnership – Mediterranean (GWP-Med) και το Μεσογειακό Γραφείο Πληροφόρησης (ΜΙΟ-ECSDE / MEdIES), η Coca-Cola στην Ελλάδα επιπλέον υλοποιεί φέτος προγράμματα εκπαίδευσης για 750 μαθητές, με στόχο την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και υπεύθυνης διαχείρισης των υδατικών πόρων.

Μέσα από βιωματικά εργαστήρια και δημιουργικές δράσεις, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν, να προβληματιστούν και να κατανοήσουν σε βάθος τον καθοριστικό ρόλο του νερού στην καθημερινή ζωή και στο περιβάλλον.

Πρόγραμμα ZeroDrop

Η προστασία και η εξοικονόμηση του νερού πρέπει να αποτελεί ύψιστη ευθύνη όλων μας, για την αποφυγή της κατασπατάλησής του που οδηγεί στη λειψυδρία και την απειλή της ζωής στον πλανήτη.

Στο πλαίσιο της σταθερής δέσμευσής της για την προστασία των υδατικών πόρων, η Coca-Cola στην Ελλάδα μειώνει την κατανάλωσή του νερού στην παραγωγική της διαδικασία, λαμβάνοντας πρωτοβουλίες όπως η ανακύκλωση και η επαναχρησιμοποίησή του. Παράλληλα, στηρίζει δράσεις που θωρακίζουν τις περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται από το ενδεχόμενο λειψυδρίας.

Παράλληλα, ένας από τους βασικούς στόχους της Coca-Cola σε παγκόσμιο επίπεδο αποτελεί η επιστροφή του 100% του νερού που χρησιμοποιεί στα τελικά προϊόντα της, στη φύση και στις τοπικές κοινωνίες, ενώ από το 2015 μέχρι σήμερα, έχει καταφέρει να επιτύχει ή και να ξεπερνά το στόχο αυτό, παγκοσμίως.

Προς την κατεύθυνση της υλοποίησης αυτής της δέσμευσης στη χώρα μας, η Coca-Cola στην Ελλάδα υλοποιεί σε συνεργασία με την οργάνωση GlobalWaterPartnership – Mediterranean (GWP – Med) το πρόγραμμα προστασίας υδατικών πόρων «ZeroDrop», με τη χρηματοδότηση του ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation) και της Coca-Cola Τρία Έψιλον.

Το «ZeroDrop» αφορά στην εφαρμογή λύσεων εξοικονόμησης νερού σε περιοχές με προβλήματα λειψυδρίας.

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος, σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες και τις δημόσιες αρχές, η Coca-Cola στην Ελλάδα εφαρμόζει ολοκληρωμένες τεχνικές παρεμβάσεις που στοχεύουν στην εξοικονόμηση νερού, την ανάπτυξη υποδομών σωστής διαχείρισης των υδατικών πόρων και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας στην κλιματική αλλαγή.

Σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του, το πρόγραμμα «ZeroDrop» έχει καταφέρει να εξοικονομήσει εκατομμύρια λίτρα νερού, προσφέροντας μακροχρόνια οφέλη.

Η Coca-Cola στην Ελλάδα αποδεικνύει ότι οι επιχειρήσεις οφείλουν και μπορούν να έχουν ενεργό ρόλο σε σημαντικά περιβαλλοντικά ζητήματα όπως η προστασία του νερού, προσεγγίζοντας το κοινό με θετικά μηνύματα, απλές πρακτικές και ανοιχτή συμμετοχή.

Η Coca-Cola στην Ελλάδα θα συνεχίσει να συμβάλλει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων νερού με προσήλωση και αφοσίωση, αναλαμβάνοντας το μερίδιο που της αναλογεί στη διαφύλαξη αυτού του πολύτιμου πόρου για τις μελλοντικές γενιές.

Γιατί το νερό είναι υπόθεση όλων μας, και κάθε σταγόνα μετράει!

Διαβάστε ακόμη: