Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στον ρ/σ «ΣΚΑΪ 100,3», δήλωσε ότι «μετά την απίστευτη τραγωδία, αυτό που χρειάζεται είναι πρωτίστως κάθαρση σε όλα τα επίπεδα και τιμωρία των υπευθύνων, όποιων κι αν είναι, σε όλα τα επίπεδα. Να πάμε πίσω και να τα δούμε όλα όλοι, χωρίς να δείχνουμε με το δάχτυλο τους απέναντι και να βγάζουμε τους εαυτούς μας απ’ έξω. Δεν πρέπει να μείνει καμία σκιά», αναφερόμενος στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι εκείνο που απαιτεί ο κόσμος είναι «να μην υπάρχουν διαστρεβλώσεις, να συζητήσουμε επί πραγματικών στοιχείων και να μην κάνουμε την τραγωδία ακόμα χειρότερη με μύθους που θα αναπτύσσονται και θα συσκοτίζουν την κατάσταση».
«Στον οργανισμό αυτό κατά καιρούς και από διάφορους ανθρώπους έχουν γίνει προσπάθειες. Οι προσπάθειες, όμως, αυτές δεν είχαν συνέχεια, υπήρχε ασυνέχεια. Υπάρχουν ικανότεροι και λιγότερο ικανοί υπουργοί. Υπάρχουν ικανότεροι και λιγότερο ικανοί διοικητές. Υπάρχουν άνθρωποι που νοιάζονται περισσότερο και άνθρωποι που νοιάζονται λιγότερο και, επειδή δεν είναι μία απόφαση “αυξάνω τον κατώτατο μισθό και από την επόμενη μέρα ισχύει ο κατώτατος μισθός”, αλλά μία συνεχής προσπάθεια, όταν υπάρχουν ασυνέχειες, τότε πάει χαμένη η προηγούμενη δουλειά», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, ο οποίος υπενθυμίζεται ήταν υπουργός αρμόδιος για τον ΟΣΕ κατά την περίοδο από τον Σεπτέμβριο 2007 έως τον Δεκέμβριο 2008 και από τον Ιούνιο του 2012 μέχρι τον Ιούνιο του 2013
Ο Κωστής Χατζηδάκης επιβεβαίωσε ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης στο τμήμα Λάρισα-Θεσσαλονίκη τέθηκε σε λειτουργία το 2008, αλλά, στη συνέχεια, καταστράφηκε. «Στις 4 Σεπτεμβρίου 2008, εγώ προσωπικά έκανα τα εγκαίνια της διπλής γραμμής ηλεκτροκίνησης – και προσέξτε, τηλεδιοίκησης – στο κομμάτι Λάρισα-Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη-Λάρισα. Είχαμε, λοιπόν, τηλεδιοίκηση, το έχει πει ο κύριος Τερζάκης, το έχουν πει συνδικαλιστές, πολλοί εκ των οποίων προσκείμενοι και στον ΣΥΡΙΖΑ. Όταν γύρισα πίσω το 2012, η τηλεδιοίκηση σε μεγάλο μέρος της είχε καταστραφεί, γιατί γίνονταν βανδαλισμοί από διάφορες κοινωνικές ομάδες και υπάρχει και φημολογία για συνεργασίες, κυκλώματα. Πήγαιναν όλα αυτά τα καλώδια στα χυτήρια του χαλκού», τόνισε.
Μάλιστα, υπογράμμισε ότι, μετά από διαπραγματεύσεις, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δέχθηκε να ξαναχρηματοδοτήσει το έργο. «Προετοιμάστηκε η σύμβαση, εγώ έφυγα εν τω μεταξύ από το υπουργείο τον Ιούνιο του 2013 και η σύμβαση υπογράφηκε επί Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, τον Σεπτέμβριο 2014. Το 2018, ρωτάω τον κ. Σπίρτζη: “που είναι η τηλεδιοίκηση;” Και μου απαντάει: “Μέχρι το 2019, θα έχει γίνει”».
Ο Υπουργός Εργασίας διευκρίνισε ότι, ακόμη και αν εγκατασταθεί άμεσα στο 100% το σύστημα τηλεδιοίκησης, σε έναν χρόνο μπορεί να μην λειτουργεί, αν δεν υπάρξουν μέτρα φύλαξης, συνεργασία με την αστυνομία, κάμερες, security κ.λπ., όπως γίνεται στο εξωτερικό. «Να είμαστε σαφείς, γιατί εδώ έχουμε ανθρώπινες ζωές και δεν υπάρχουν περιθώρια να μιλάμε με περικοκλάδες. Δεν φτάνει να κατασκευαστεί, πρέπει και να λειτουργήσει», σημείωσε.
Διαβάστε περισσότερα
- Τραγωδία στα Τέμπη: Τα άλλα πρόσωπα που ελέγχονται ως ύποπτοι μετά τον σταθμάρχη
- Πιο κοντά στην πλήρη απαγόρευση του TikTok οι ΗΠΑ
- Το αεροπλάνο που εξαφανίστηκε και οι τρελές θεωρίες για την τύχη του
- Ημέρα της Γυναίκας: Η οικονομική πτυχή της ισότητας μεταξύ των δύο φύλων