Η αυλαία της πρώτης μέρας συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής, του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών άνοιξε με την κυβερνητική παράταξη να κάνει λόγο για μεταρρυθμιστική τομή και την αντιπολίτευση να την κατηγορεί για αυταρχικές, αντιεκπαιδευτικές πολιτικές.

Πάντως, παρά τις έντονες διαφωνίες, η αντιπαράθεση κινήθηκε σε ήπιους τόνους, με σημεία αιχμής τη διάταξη για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και το μέτρο για την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, για το οποίο ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και ΜεΡΑ25 κατέθεσαν τροπολογίες ζητώντας την αναστολή του, τουλάχιστον για φέτος.

Όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης δήλωσαν ότι το καταψηφίζουν

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ, ενώ όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης δήλωσαν ότι το καταψηφίζουν, με το ΚΙΝΑΛ να διευκρινίζει ωστόσο ότι θα υπερψηφίσει το άρθρο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Το πολιτικό θερμόμετρο πάντως αναμένεται να ανέβει κατακόρυφα σήμερα, καθώς ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε να μιλήσει στη Βουλή για να στηρίξει τη νέα νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης. Στον πρωθυπουργό αναμένεται να απαντήσει ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας, ενώ το λόγο θα πάρει και η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ Φώφη Γεννηματά, όπως έχει ανακοινωθεί.

Η συζήτηση του νομοσχεδίου, για το οποίο έχουν εγγραφεί να μιλήσουν 121 βουλευτές, θα ολοκληρωθεί αργά το απόγευμα της Τετάρτης με την ψήφισή του.

Η αξιωματική αντιπολίτευση ζητά την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

Θυμίζουμε πως σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξη Τσίπρα ζητά την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, καθώς και την ευθυγράμμιση της Ελλάδας με τον ευρωπαϊκό στόχο για 45% αποφοίτους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ηλικίες 25-34 ετών.

Η σχετική τροπολογία που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η θέσπιση του νέου εξεταστικού συστήματος εν μέσω πανδημίας και στο μέσο της σχολικής χρονιάς, όπως και η περικοπή των εισακτέων κατά 30% αποτελούν τιμωρητικά μέτρα για τους μαθητές και τις μαθήτριες που αντιμετώπισαν πρωτόγνωρες εκπαιδευτικές και κοινωνικές συνθήκες λόγω της πανδημίας».