Το Maestro, το Glass Onion, το Becket, το The Waiter και σύντομα το One Day είναι μόνο μερικές από τις ταινίες που προβάλλονται σε δημοφιλείς πλατφόρμες, πλασάροντας ελληνικά τοπία στο διεθνές κοινό.

Εκτός όμως από την ανάδειξη της ελληνικής ομορφιάς και σε μερικές περιπτώσεις του ταλέντου της χώρας στον κινηματογραφικό χώρο, έχουν ένα ακόμη κοινό: έχουν τη «δύναμη» να ενισχύσουν τον τουρισμό.

Η διεθνής προβολή ταινιών και σειρών γυρισμένων στην Ελλάδα αποκτά έτσι διαφορετική αξία, αφού οι πλατφόρμες που κυριαρχούν στο streaming, όπως το Netflix, το HBO και το Disney+, διαμορφώνουν τις προτιμήσεις των τηλεθεατών και έχουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν τρόπον τινά σαν ταξιδιωτική προώθηση.

Από την παγκόσμια έρευνα ταξιδιωτικών τάσεων της American Express για το 2023 προκύπτει ότι σχεδόν δύο στους τρεις, το 64%, έχουν εμπνευστεί να ταξιδέψουν σε έναν προορισμό, αφότου τον είδαν σε κάποια σειρά, ταινία ή στις ειδήσεις.
Μεγάλη είναι η επιρροή που ασκούν οι πλατφόρμες αυτές στους νέους, με το 70% των Millennials και Gen Z (11 έως 41 ετών) να δηλώνει πως έχει εμπνευστεί για το επόμενο ταξίδι του με αυτόν τον τρόπο.

Μάλιστα, η επιρροή των ταινιών και των σειρών δεν τελειώνει εκεί, αφού το 61% των ερωτηθέντων στην έρευνα της American Express δηλώνει ότι μέσω ταινιών και σειρών έχει επιλέξει συγκεκριμένα εστιατόρια ή καταστήματα.

Σημειώνεται ότι τα ευρήματα αυτά προκύπτουν από δημοσκόπηση σε 1.000 ταξιδιώτες από Αυστραλία, Καναδά, Ινδία, Ιαπωνία, Μεξικό και Βρετανία, καθώς και 2.000 τουρίστες από ΗΠΑ, οι οποίοι έχουν ετήσιο εισόδημα υψηλότερο από 70.000 δολάρια και συνήθως ταξιδεύουν αεροπορικώς τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο.

Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένους προορισμούς, όπως χωριά, πόλεις ή αξιοθέατα, προκύπτει ότι πάνω από τους μισούς, το 55%, έχουν εμπνευστεί από σειρά ή από κάποιο ντοκιμαντέρ σχετικά με το φαγητό.
Αντίστοιχα, το 44% παραδέχεται ότι η πλειονότητα των προτιμήσεών της για εστιατόρια ή συγκεκριμένα φαγητά προκύπτουν από τηλεοπτικές σειρές.

Η δύναμη της οθόνης

Εκτός όμως από τις σειρές και τις ταινίες, ισχυρότατη επιρροή ασκούν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από όπου το 75% συμφωνεί ότι αντλεί έμπνευση για συγκεκριμένο προορισμό, ενώ το 51% για εστιατόρια και φαγητά.

Σύμφωνα πάντοτε με την έρευνα της American Express, το 40% των ερωτηθέντων έχει ταξιδέψει σε συγκεκριμένο μέρος διότι το είδε από διασημότητα ή influencer.

Αξιοσημείωτο είναι τέλος το γεγονός ότι σχεδόν οι μισοί, το 49%, δηλώνουν ότι μία από τις υψηλότερες προτεραιότητες σε ό,τι αφορά τα ταξίδια φέτος είναι να επισκεφθεί έναν προορισμό που θα φαίνεται ωραίος σε φωτογραφίες και βίντεο.

Μάλιστα, τα ευρήματα της American Express καταλήγουν ότι το 48% των ερωτηθέντων θέλει να ταξιδέψει κάπου που να μπορεί να επιδειχθεί μέσω social media.

Διαβάστε περισσότερα