Θετικό ξεκίνημα για τη Boeing το 2025, καθώς τα οικονομικά αποτελέσματα πρώτου τριμήνου ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών, προσφέροντας στην ηγέτιδα δύναμη στον τομέα των αεροσκαφών τη σταθερότητα που χρειάζεται για να αντεπεξέλθει στις παγκόσμιες εμπορικές αναταράξεις.

Η Boeing ανακοίνωσε αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 2,3 δισ. δολαρίων στο τρίμηνο έως τις 31 Μαρτίου, καλύτερες από τις αναμενόμενες εκροές 3,4 δισ. δολαρίων σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς. Οι ζημιές ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 49 σεντς, το χαμηλότερο επίπεδο σε διάστημα άνω του ενός έτους.

Η μετοχή της Boeing κατέγραψε άνοδο 4,6% στις προσυνεδριακές συναλλαγές, αντιστρέφοντας μερικώς την πτώση 8,2% που είχε σημειώσει από τις αρχές του έτους, ακολουθώντας την τάση του δείκτη Dow Jones.

Ο διευθύνων σύμβουλος Κέλι Όρτμπεργκ χαρακτήρισε το 2025 «turnaround έτος» και επιβεβαίωσε ότι η παραγωγή του 737 Max θα αυξηθεί στο ανώτατο επιτρεπτό όριο των 38 αεροσκαφών μηνιαίως, με στόχο την έγκριση για αύξηση σε 42 αεροσκάφη αργότερα μέσα στο έτος. Σύμφωνα με το Bloomberg, η ενίσχυση αυτή είναι κρίσιμη για την αποκατάσταση της ταμειακής ρευστότητας μετά τις απώλειες λόγω απεργιών και προβλημάτων στη γραμμή παραγωγής.

Ωστόσο, η εταιρεία συνεχίζει να πλήττεται από την αβεβαιότητα γύρω από τους δασμούς του προέδρου Τραμπ, οι οποίοι έχουν «παγώσει» τις παραδόσεις αεροσκαφών στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική αγορά παγκοσμίως. Οι προμηθευτές ενδέχεται επίσης να επηρεαστούν, με κίνδυνο αύξησης κόστους και καθυστερήσεων.

Ο Όρτμπεργκ δήλωσε πως η ισχυρή αρχή στο έτος, η υψηλή ζήτηση για αεροπλάνα και το ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών άνω των 500 δισ. δολαρίων προσφέρουν στην εταιρεία την απαιτούμενη ευελιξία.

Η Boeing σημείωσε επίσης πρόοδο σε τεχνικό επίπεδο, περιορίζοντας το λεγόμενο «traveled work» (εκτός σειράς παραγωγή) και προχωρά σε πιστοποίηση νέων μοντέλων, όπως των 737-7, 737-10 και 777-9, χωρίς να δίνει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Το τμήμα άμυνας κατέγραψε λειτουργικά κέρδη 155 εκατ. δολαρίων, ενώ η μονάδα επιβατικών αεροσκαφών περιόρισε τις ζημιές στα 537 εκατ. δολάρια.

Η εταιρεία ανακοίνωσε την πώληση της μονάδας πλοήγησης και ψηφιακών υπηρεσιών στην επενδυτική Thoma Bravo έναντι 10,6 δισ. δολαρίων, στην πρώτη μεγάλη κίνηση αναδιάρθρωσης χαρτοφυλακίου υπό τη διοίκηση Όρτμπεργκ.

Διαβάστε ακόμη: