Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση υποχώρησαν στο πιο χαμηλό σημείο που έχει καταγραφεί ποτέ τον Φεβρουάριο, καθώς οι κατασκευαστές προετοιμάζονται για μεγαλύτερη διακοπή της παραγωγής λόγω προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας τα οποία επιδεινώθηκαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 6,7%, φτάνοντας σε λιγότερες από 720.000 τον περασμένο μήνα, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου και των χωρών ελεύθερων συναλλαγών, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 5,4%. Πρόκειται για πιο απότομη πτώση σε σχέση με τον Ιανουάριο και επεκτείνει το σερί πτώσεων του κλάδου στους οκτώ μήνες.
Η Stellantis και η VW ήταν μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που δυσκολεύτηκαν τον περασμένο μήνα, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται 17% και 12%, αντίστοιχα. Η Toyota Motor και η BMW αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 4,7% και 1,3%, αντίστοιχα. Ο Όμιλος Hyundai ξεχώρισε με άνοδο 25%.
Ενώ οι αγορές συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Ισπανίας ανέφεραν μέτρια ανάπτυξη για τον Φεβρουάριο, η Ιταλία και η Γαλλία κατέγραψαν διψήφια πτώση.
Αν και η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία δεν είχε σημαντικό αντίκτυπο στις πωλήσεις τον περασμένο μήνα, αυτό θα αλλάξει στο μέλλον.
Η Ουκρανία είναι μια βασική πηγή καλωδίων που τροφοδοτούν ηλεκτρικά συστήματα αυτοκινήτων. Το κλείσιμο εργοστασίων στη χώρα θα μπορούσε να μειώσει την ευρωπαϊκή παραγωγή αυτοκινήτων έως και κατά 700.000 οχήματα το πρώτο εξάμηνο, δήλωσε ο Colin Langan, αναλυτής της Wells Fargo & Co., σε έκθεση αυτή την εβδομάδα.