Η αποχώρηση του Λιονέλ Μέσι από την Μπαρτσελόνα θα κοστίσει στο σύλλογο αγωνιστικά αλλά και σε οικονομικό επίπεδο. Ο Αργεντινός επιθετικός αναμένεται να γίνει παίκτης της Παρί τις επόμενες μέρες και για πρώτη φορά το brand του δεν θα συνδέεται με αυτό των Καταλανών.

Η εταιρία αξιολόγησης brand και συμβουλευτικής στρατηγικής Brand Finance προχώρησε σε εκτίμηση της οικονομικής επίπτωσης που επιφέρει αυτή η απώλεια στους “μπλαουγκράνα”.

Ο σύλλογος στην έκθεση του 2021 για τα 50 κορυφαία ποδοσφαιρικά brands βρισκόταν στη 2η θέση με συνολικό brand value που έφτανε τα 1.266.000.000 ευρώ, πίσω μόνο από τη Ρεάλ που αξιολογήθηκε με 10.000.000 περισσότερα.

Η Brand Finance υπολογίζει τη δυναμική κάθε ποδοσφαιρικής ομάδας με βάση τα έσοδα που οφείλονται στο brand και η απουσία του brand Μέσι από την Μπαρτσελόνα για πρώτη φορά έπειτα από 18 σεζόν θα αποδυναμώσει αναπόφευκτα τους Καταλανούς σε διαφημιστική δύναμη, σε μελλοντικά χορηγικά έσοδα, πωλήσεις και έσοδα από αγώνες.

Η έκθεση της εταιρίας καταλήγει σε εκτίμηση πτώσης 11% του brand value της Μπαρτσελόνα ή αλλιώς κατά 137.000.000 σε σχέση με την αξιολόγηση του 2021, με αποτέλεσμα ο σύλλογος να υποχωρήσει στην 3η θέση του top-50, πίσω από τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.

Πόσα θα χάσει η Μπαρτσελόνα

Οι υπολογισμοί της εταιρίας χωρίζονται σε τρεις βασικούς πυλώνες εσόδων, οι οποίοι θα υποστούν συρρίκνωση λόγω της απώλειας του Μέσι.

Εμπορικά έσοδα: Το διεθνές κοινό του Μέσι τον καθιστά ιδιαίτερα αγαπητό στους σπόνσορες και συνεισέφερε στη σύναψη υψηλών εμπορικών συμφωνιών. Με 240.000.000 ακολούθους στο instagram, υπερδιπλάσιους από εκείνους της Μπαρτσελόνα, ο Μέσι ήταν η κινητήριος δύναμη σε αυτήν την κατηγορία εσόδων, που αναμένεται να γνωρίσουν πτώση ύψους 77.000.000
Έσοδα αγώνων: Η Μπαρτσελόνα χωρίς τον Μέσι πιθανότατα θα αντιμετωπίσει αγωνιστικά προβλήματα και θα υπάρξει επίπτωση στα αποτελέσματα, που θα επηρεάσουν κι αυτά το brand value της ομάδας. Η εκτίμηση σε αυτήν την κατηγορία ανέρχεται σε 17.000.000
Πωλήσεις προϊόντων: Οι πωλήσεις εμφανίσεων του Μέσι ξεπερνούν σε τζίρο τα 200.000.000 κάθε χρόνο, με το σύλλογο να εισπράττει περίπου το 10-15% και τη Nike το μεγαλύτερο μερίδιο των εσόδων. Εκτός από τις φανέλες, η Μπαρτσελόνα διέθετε κι άλλα προϊόντα με τον Μέσι ως επίκεντρο, με συνέπεια η συνολική απώλεια να εκτιμάται στα 43.000.000.