Μέσα από την απόκτηση μέρους του δικτύου της καθιερωμένης αλυσίδας Bazaar θα επιδιώξει πλέον την ταχύτερη ανάπτυξη των καταστημάτων Carrefour η εταιρεία Retail & More, θυγατρική του ομίλου AVE συμφερόντων Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη.

Χθες ο εισηγμένος στο Χρηματιστήριο Αθηνών όμιλος ανακοίνωσε την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με την Bazaar για την απόκτηση του 40% της τελευταίας, με στόχο μέχρι το τέλος του έτους να έχουν καταλήξει οι δύο πλευρές στην υπογραφή οριστικής συμφωνίας.

Σύμφωνα με κύκλους της διοίκησης της AVE, το ενδεχόμενο αύξησης της συμμετοχής του ομίλου σε ποσοστό πάνω από 40% ή ακόμη και η πλήρης εξαγορά της Bazaar μεσοπρόθεσμα δεν μπορεί να αποκλεισθεί, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η εισηγμένη και για τη δραστηριότητα της Bazaar στη χονδρική πώληση.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η κατ’ αρχήν συμφωνία προβλέπει ότι μέρος του δικτύου της Bazaar θα μετονομασθεί σε «Carrefour», με την έμφαση να δίνεται στα καταστήματα της υπό εξαγοράν αλυσίδας που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές. Αυτό, άλλωστε, αποτελεί το ένα από τα δύο βασικά κίνητρα για την απόφαση της Retail & More να αποκτήσει το 40% της Bazaar.

Υπενθυμίζεται ότι το 2022 η Retail & More ανέλαβε την ανάπτυξη του σήματος Carrefour στην Ελλάδα, δέκα χρόνια μετά την αποχώρηση του γαλλικού ομίλου από την ελληνική αγορά και επτά από την πλήρη «αποκαθήλωσή» του, όταν το δίκτυο καταστημάτων Carrefour που ανήκε στη «Μαρινόπουλος» πέρασε στον «Σκλαβενίτη».

Τρία χρόνια μετά οι στόχοι που είχαν τεθεί δεν έχουν επιτευχθεί πλήρως, με το δίκτυο Carrefour στο τέλος του 2024 να αποτελείται από 46 καταστήματα, όλα μικρού και μεσαίου μεγέθους. Σε αυτά περιλαμβάνονται και 11 καταστήματα της μικρής αλυσίδας Economy που εξαγόρασε η Retail & More στα τέλη του 2023. Ο στόχος που έχει τεθεί για το 2025 –πριν από την ανακοίνωση της εξαγοράς– είναι το δίκτυο Carrefour να φτάσει τα 70 καταστήματα.

Το δεύτερο κίνητρο για τη συμφωνία με την Bazaar, στο οποίο μάλιστα η διοίκηση του ομίλου AVE δίνει ιδιαίτερη σημασία, είναι η χονδρεμπορική δραστηριότητα και η τροφοδοσία του καναλιού Horeca που έχει αναπτύξει η υπό εξαγορά εταιρεία. Κι αυτό διότι από τις αρχές του 2025 ο όμιλος AVE δραστηριοποιείται και στο χονδρικό εμπόριο διαρκών καταναλωτικών προϊόντων μέσω της θυγατρικής του FBD Α.Ε.

Εξαιρετικά αμφίβολη, την ίδια ώρα, είναι η συνέχιση της συμφωνίας της Bazaar με τη Spar International, συμφωνία που ξεκίνησε στις αρχές του 2025 και προέβλεπε την ανάπτυξη καταστημάτων με το σήμα Spar σε τουριστικές περιοχές.

Καρπός αυτής της συμφωνίας είναι κατάστημα που ξεκίνησε να λειτουργεί τον Μάιο στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο να ακολουθήσουν και άλλα σε Κρήτη και Κω. Η ανάπτυξη δύο διεθνών σημάτων, Carrefour και Spar, εκτιμάται ότι δύσκολα θα συνεχισθεί και δεν θα πρέπει να αποκλεισθούν αντιρρήσεις από την πλευρά της Carrefour International και της Spar International.

Η αλυσίδα Bazaar ιδρύθηκε το 1994 από τον ∆ήμο Βερούκα και τον αδελφό του Γιώργο, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της εταιρείας από το 2020, όταν ο ∆ήμος έφυγε ξαφνικά από τη ζωή ύστερα από καρδιακή ανακοπή. Η αλυσίδα σήμερα έχει δίκτυο 191 καταστημάτων. Το 2023, σύμφωνα με την τελευταία δημοσιευμένη οικονομική της έκθεση, είχε κύκλο εργασιών 244,91 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 5,79 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε ακόμη: