Αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο στοίχημα της κατασκευαστικής αγοράς η κατασκευαστική εταιρεία Άβαξ, με τα πολλά έργα, ειδικά του μετρό (τώρα, Γραμμή 4), αλλά και τη συμμετοχή της στη χρυσοφόρο Αττική Οδό.

Κατά διαστήματα, υπάρχουν φήμες, πληροφορίες και έντονο παρασκήνιο, για ενδιαφέρον εξαγοράς του Άβακα, από άλλες ισχυρές εισηγμένες εταιρείες, όχι αναγκαστικά του στενού κατασκευαστικού κλάδου, ενώ ακούστηκαν προ διμήνου περίπου και πληροφορίες για ενδιαφέρον ξένου ομίλου, με παρουσία ήδη στην ελληνική αγορά.

Βέβαια, δεν είναι όλα…ρόδινα στα του ισολογισμού της και των δανειακών υποχρεώσεών της, παρά το ότι έγινε σοβαρή προσπάθεια μείωσης του δανεισμού της, μέσω πώλησης συμμετοχών της και θυγατρικών της.

Ειδικότερα τώρα, για τα οφέλη από την…κασαδούρα της Αττικής Οδού, είναι χαρακτηριστικά τα στοιχεία που έδωσε ο πρόεδρος της εταιρείας, Χρήστος Ιωάννου, σε πρόσφατη παρουσίαση στους αναλυτές.

Όπως ανέφερε η εταιρεία έχει να εισπράξει μέχρι τη λήξη της σύμβασης 100 εκατ. ευρώ.

Η Αττική Οδός, όμως, θα συνεχίσει να παράγει σημαντικές μερισματικές ροές και έσοδα από επιστροφή κεφαλαίου έως το 2027, τα οποία υπολογίζονται περί τα 300 εκατ. ευρώ.

Από αυτά στον Άβακα αναλογούν περίπου 90 εκατ. ευρώ, καθώς η εταιρεία έχει λάβει μέρος από την επιστροφή κεφαλαίου το 2021, και τα υπόλοιπα στην Ακτωρ Παραχωρήσεις.

Αντίστοιχα, μερίσματα της τάξης των 80 – 100 εκατ. ευρώ θα διανέμονται ετησίως έως το 2025. Προφανώς, οι όποιοι ενδιαφερόμενοι, έχουν γνώση των ποσών αυτών, πέραν των εσόδων από όλες τις τρέχουσες συμβάσεις έργων είτε αυτά τα εκτελεί μόνη της η εταιρεία είτε σε συμπράξεις με άλλες κατασκευαστικές.

Διαβάστε περισσότερα