Την τέταρτη ηχηρή αποχώρηση υψηλόβαθμου στελέχους της που είχε θέση ευθύνης και λόγο στη στρατηγική και στο σχέδιο ανάπτυξης της, μέσα στην τελευταία 10ετία, μετρά η ΑΒ Βασιλόπουλος, θυγατρική του Ολλανδο-Βελγικού ομίλου Ahold-Delhaize.
Χθες Παρασκευή έγινε γνωστό πως ο κ. Βασίλης Σταύρου αποφάσισε να αποχωρήσει, από την εταιρεία, όπου ασκούσε καθήκοντα Brand President από το 2018.
Της αποχώρησης του κ. Σταύρου είχαν προηγηθεί οι αποχωρήσεις των κ.κ. Κωνσταντίνου Μαχαίρα, Γιάννη Κυρίτση και Λεωνίδα Βρεττάκου.
Όμως εν αντιθέσει με ότι συνέβη με τους προκατόχους του, η έξοδος του κ. Σταύρου, δεν ήταν προγραμματισμένη, δεν είχε προαναγγελθεί μήνες πριν, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχες θέσεις και έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία στην αγορά, στο εσωτερικό της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος και έπιασε απροετοίμαστα τα κεντρικά του Ολλανδο-Βελγικού ομίλου.
Κάτι που επιβεβαιώνει και η ίδια η ανακοίνωση που εκδόθηκε με αφορμή την αποχώρηση του κ. Σταύρου, στην οποία αναφέρεται ότι ο διεθνής όμιλος δεν έχει βρει αντικαταστάτη του.
“Η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε αναζήτηση νέου επικεφαλής. Στο μεταξύ, ο Jesper Lauridsen, Brand President Albert και Brand Leader για την περιοχή της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης (CSE), θα αναλάβει την ευθύνη ως Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος και αυτό πέρα από τις τρέχουσες αρμοδιότητές του”, αναφέρει η ανακοίνωση.
Ούτε όμως και ο 52χρονος κ. Σταύρου, που συνέδεσε τον επαγγελματικό του βίο με τον οργανισμό της ΑΒ Βασιλόπουλος, -εργαζόταν στην αλυσίδα 28 χρόνια- φαινόταν να είχε πρόθεση να αποχωρήσει.
Αντιθέτως, παρά τις προαποφασισμένες αποχωρήσεις στελεχών της αλυσίδας όπως του κ. Δ. Πρίντζιου που μετρούσε 30 χρόνια επαγγελματικού βίου στην ΑΒ, ο κ. Σταύρου δεν φαινόταν διατεθειμένος, μέχρι και πριν από δύο εικοσιτετράωρα, να φύγει.
Κάτι που είχε επιβεβαιώσει και στο Εuro2day.gr στα μέσα του περασμένου Ιανουαρίου. Τότε μας είχε πει πως χαιρόταν πάρα πολύ που ήταν σε έναν οργανισμό ο οποίος του είχε δώσει πολλές ευκαιρίες. Ο κ. Σταύρου, ξεκίνησε τον εργασιακό του βίο στον ΑΒ Βασιλόπουλο το 1994 σε ηλικία 24 ετών, δηλαδή μόλις τελείωσε τον στρατό, από ένα μικρό τμήμα που συσκεύαζε φρούτα και λαχανικά στην Παλλήνη, ενώ στη μακρά πορεία του, είχε διατελέσει, γενικός διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης, ανθρώπινου δυναμικού και αειφορίας για την Νοτιοανατολική Ευρώπη & Ινδονησία και Brand President της Mega Image στη Ρουμανία.
Ούτε όμως και οι μέτοχοι της εταιρείας φαίνονταν διατεθειμένοι να διακόψουν τη συνεργασία μαζί του. Αντιθέτως στις 17 Ιανουαρίου η γενική συνέλευση των μετόχων τον επανεξέλεξε πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου και διευθύνοντα σύμβουλο.
Οι κρίσιμες διαπραγματεύσεις
Τι μεσολάβησε από τις 17 Ιανουαρίου μέχρι και χθες Παρασκευή, οπότε και ανακοινώθηκε η αποχώρηση του κ. Σταύρου; Η έλευση τη Δευτέρα στην Ελλάδα του Jesper Lauridsen, Brand President Albert και Brand Leader για την περιοχή της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης (CSE) που έχει υπό την εποπτεία του, από τον περασμένο Σεπτέμβριο, και την ΑΒ Βασιλόπουλος.
Το τι συνέβη πίσω από τις κλειστές πόρτες, από τη Δευτέρα που ήρθε στην Ελλάδα ο Jesper Lauridsen μέχρι την Τετάρτη όπου διαφάνηκε πως δεν υπάρχει σημείο σύγκλισης μεταξύ του κ. Σταύρου με τον όμιλο Ahold Delhaize, το γνωρίζουν μόνο οι δύο πλευρές.
Η αγορά αλλά και στελέχη του ΑΒ Βασιλόπουλος εκτιμούν ότι σημείο διαφωνίας, ήταν η στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος, για να επανακάμψει.
Τα ερωτήματα που ανακύπτουν είναι πολλά. Γιατί συνέβη αυτό, ποια στρατηγική θα ακολουθήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος από εδώ και πέρα για να ανακτήσει το χαμένο έδαφος αλλά κυρίως, ποιες είναι οι προθέσεις της μητρικής, δηλαδή του Ολλανδο-Βελγικού ομίλου Ahold Delhaize, για τη δραστηριοποιήσή του στην Ελλάδα.
Το γιατί η ΑΒ Βασιλόπουλος χάνει μερίδια, τζίρο και μειώνεται η πιστότητα των πελατών της επίσης θα πρέπει να αναζητηθεί…