Την πρόθεση να ενταχθούν στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, οι Audi και Porsche (εταιρείες που ανήκουν στον όμιλο Volkswagen), ανακοίνωσε σήμερα Δευτέρα ο διευθύνων σύμβουλος της VW.
Μιλώντας στο YouTube, ο Χέρμπερτ Ντις επιβεβαίωσε τις αναφορές που έχουν κυκλοφορήσει τους τελευταίους μήνες και έκαναν λόγο για διαπραγματεύσεις των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών, με σκοπό να εισέλθουν στην υψηλότερη κατηγορία διεθνών αγώνων αυτοκινήτου.
Η Porsche, δεν είχε εμπλακεί στο παρελθόν με το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, έχει συνεργαστεί όμως με τη Red Bull στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Εντούτοις πηγές υποστηρίζουν ότι η είσοδος στους αγώνες της Φόρμουλα 1 είναι πιθανό να έρθει σε λίγα χρόνια.
Σύμφωνα με πηγή που επικαλείται το Reuters, η Audi είναι έτοιμη να προσφέρει περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ στη βρετανική κατασκευάστρια McLaren, ενώ από τη μεριά της η Porsche σκοπεύει σε μια μακροπρόθεσμη συνεργασία με την αγωνιστική ομάδα Red Bull.
Η απόφαση έρχεται, καθώς η Volkswagen προετοιμάζεται για μια πιθανή εισαγωγή της Porsche στο χρηματιστήριο και η οποία υπολογίζεται να συμβεί στο δ΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Η ανακοίνωση έχει προκαλέσει ήδη τις πρώτες αντιδράσεις. Συγκεκριμένα, όλοι οι κατασκευαστές που συμμετέχουν ήδη, καλωσορίζουν αρχικά τις δύο εταιρίες, αλλά θέτουν από τώρα τους όρους τους. Πιο έντονα από όλους, για την ώρα, η Alpine.
Ο CEO της γαλλικής ομάδας, Laurent Rossi, τοποθετήθηκε πρόσφατα για το θέμα: “Είναι σίγουρα μια εξέλιξη που θα κάνει καλό στο σπορ. Αλλά πρέπει να δώσουμε προσοχή σε δύο πράγματα. Κατ’ αρχήν ότι οι δύο ομάδες θα παραμείνουν ξεχωριστές και ότι δεν θα συνεργάζονται. Έπειτα, να δούμε το status τους. Θα είναι εργοστασιακές ομάδες; Θα μιλάμε για Audi, για Porsche, για Red Bull ή για Honda; Πρέπει να αντιμετωπιστούν αναλόγως”.
Οι ενστάσεις που υποκρύπτονται στην παραπάνω δήλωση δεν είναι δύσκολο να γίνουν αντιληπτές. Η πρώτη έχει να κάνει με το κατά πόσο οι δύο εταιρείες θα έχουν ανεξάρτητα projects. Καθώς ανήκουν στον ίδιο όμιλο υπάρχουν φόβοι από τις κατεστημένες δυνάμεις του σπορ ότι θα υπάρξει συνεργασία μεταξύ τους που θα τους δώσει ένα unfair advantage.
Η άλλη αφορά περισσότερο το τίμημα εισόδου που Audi και Porsche δεν θα πληρώσουν καθώς φαίνεται. Υπενθυμίζουμε ότι κάθε νέα ομάδα που εισέρχεται στην F1 πρέπει να πληρώσει 200 εκατομμύρια δολάρια στις ήδη συμμετέχουσες ομάδες ως εγγύηση. Αυτό είναι και ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Andretti racing στην προσπάθειά της να εισέλθει από το 2024 στο πρωτάθλημα.
Όμως, η Audi θα μπει μέσω μια ήδη υπάρχουσας ομάδας -ακούγεται ότι αυτή θα είναι η Sauber- ενώ και η Porsche μάλλον θα συνεργαστεί με την Red Bull ως προμηθεύτρια κινητήρων. Κατά συνέπεια δεν θα χρειαστεί να πληρώσουν cent για την συμμετοχή τους. Επιπλέον η Porsche θα φτιάξει τους κινητήρες της σε συνεργασία με την Red Bull powertrains η οποία έχει αποκτήσει ουσιαστικά την τεχνογνωσία της Honda. Οπότε τίθεται, ενδεχομένως, και ζήτημα πνευματικής ιδιοκτησίας κατά τον Rossi.
Επιπλέον, πολλές είναι και οι αντιδράσεις που έχουν προκαλέσει οι ξεχωριστοί όροι για νέες ομάδες σε ότι αφορά εξέλιξη και budget cap. Η Formula 1 προβλέπει μεγαλύτερη ελαστικότητα σε αυτά για όσους ξεκινούν τώρα. Τους παρέχονται περισσότερες ώρες δοκιμών αλλά και τους επιτρέπεται να ξοδέψουν περισσότερα σε σχέση με τις “παλιές” ομάδες.
Ωστόσο, ο Rossi θεωρεί πώς εφόσον Audi και Porsche εισέλθουν μέσω ομάδων που συμμετέχουν ήδη, δεν θα έπρεπε να έχουν ξεχωριστή μεταχείριση. “Η Renault έχει επενδύσει κυριολεκτικά δισεκατομμύρια τα τελευταία 4ο χρόνια για τη συμμετοχή της στην F1. Δεν είναι δίκαιο για κάποιον επειδή απλώς εμφανίζεται για πρώτη φορά να παίρνει και την μερίδα του λέοντος” κατέληξε ο επικεφαλής της Alpine.
Όπως και να έχει το πράγμα, αυτή είναι μάλλον μόνο η αρχή του σίριαλ. Αναμένεται να υπάρξει έντονο παρασκηνιακό παιχνίδι για πολύ καιρό. Απλώς η Alpine ήταν η πρώτη ομάδα που εξέφρασε τις ενστάσεις της δημοσίως. Αναμένουμε και τις υπόλοιπες ομάδες…