Έφτασε, λοιπόν, η κρίσιμη ώρα, η οποία θα φέρει χαμόγελα σε μία κοινοπραξία ή εταιρεία, που θα αναδειχθεί νικήτρια στην χρυσοφόρο παραχώρηση της Αττικής Οδού για 25 χρόνια και ταυτόχρονα θα στεναχωρήσει τα άλλα πέντε σχήματα και εταιρείες, που μετείχαν μέχρι τέλους στις διαγωνιστικές διαδικασίες.

Χθες, τελευταία ημέρα υποβολής ενστάσεων, δεν υπεβλήθη τελικά καμία, προς ιδιαίτερη ικανοποίηση του ΤΑΙΠΕΔ, οπότε σήμερα θα γίνει η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών.

Μόνη περίπτωση, να μην έχουμε οριστικό νικητή σήμερα, είναι η δεύτερη προσφορά να είναι πολύ κοντά με την πρώτη, οπότε θα ζητηθεί βελτίωση προσφορών και από τους δύο, για να αναδειχθεί αμετάκλητα ο ανάδοχος παραχωρησιούχος.

Υπενθυμίζω ότι προσφορές έχουν υποβάλει τα ακόλουθα σχήματα:

  1. ABERTIS INFRAESTRUCTURAS
  2. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
  3. Ένωση προσώπων BRISA/ AUTO ESTRADAS/ RUBICONE MIDCO, B.V./ INTRAKAT
  4. Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT/ FINCOP INFRASTRUCTURE
  5. Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS-VINCI CONCESSIONS/ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ/ MOBILITY PARTNER
  6. Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ/ ΑΒΑΞ/ MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS

Ο νικητής θα διαχειριστεί μια παραχώρηση-φιλέτο, που θα του εξασφαλίσει μεγάλες και κυρίως σταθερές ταμειακές ροές για μια 25ετία.

Τα οικονομικά μεγέθη της Αττική Οδού είναι τεράστια, με τον κύκλο εργασιών του αυτοκινητόδρομου να διαμορφώνεται σε εκατοντάδες εκατ. ευρώ ετησίως.

Οι πληροφορίες, πάντως, μέχρι την τελευταία στιγμή, κάνουν λόγο για ένα έντονο, οργιώδες παρασκήνιο συζητήσεων και διαβουλεύσεων μεταξύ, όχι μόνο των ενδιαφερομένων, αλλά και μεταξύ ενδιαφερομένων και άλλων εργολαβικών σχημάτων.

Σχήματα, δηλαδή, που δεν “χώρεσαν” ή δεν μπήκαν επίτηδες σε κάποιο σχήμα διεκδίκησης, ώστε να μπορούν να παίξουν με όποιον αναδειχτεί νικητής αυτής της κούρσας ενός έργου, που παράγει πολύτιμο ρευστό κάθε μέρα, κάθε ώρα και λεπτό κυριολεκτικά.

Διαβάστε ακόμη: