Όπως πρώτο είχε γράψει το radar, με το γαλλικό fund Μeridiam θα διεκδικήσουν τελικά την νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και η ΑVAX, η οποία φαίνεται να μπαίνει στην τελική ευθεία.
Η τροποποίηση της σύνθεσης της κοινοπραξίας οριστικοποιήθηκε τις προηγούμενες μέρες, μετά την αποχώρηση της γαλλικής ARDIAN από το διαγωνισμό.
Πρόκειται για την δεύτερη συμμετοχή του γαλλικού fund στην Ελλάδα μετά την συμμαχία με την AVAX στο διαγωνισμό για την σύμβαση παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, στην οποία παρούσα είναι και η EGIS Project.
Η τελευταία παρά το γεγονός ότι υπήρχαν πληροφορίες ότι θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό με το ίδιο σχήμα, φαίνεται ότι επέλεξε την κοινοπραξία με την οποία έχει προεπιλεγεί στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ (VAUBAN – DIF – EGIS).
H Meridiam ιδρύθηκε το 2005 από τον διευθύνων σύμβουλο της EGIS Project Τιερί Ντεό, με την οικονομική υποστήριξη της Gredit Agricole και ειδικεύεται στην ανάπτυξη, τη χρηματοδότηση και τη διαχείριση έργων υποδομής στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Αφρική.
Η Meridiam είναι παρούσα σε 25 χώρες με γραφεία σε 11 πόλεις: Παρίσι, Νέα Υόρκη, Κωνσταντινούπολη, Τορόντο, Ντακάρ, Λουξεμβούργο, Αντίς Αμπέμπα, Βιέννη, Αμμάν, Λιμπρεβίλ και Γιοχάνεσμπουργκ.
Πρόσφατα στο ταμείο Υποδομών εισήλθε η Samsung Life Insurance, η οποία είναι πλέον μέτοχος του 20% μαζί με τη διοίκηση της Meridiam που εξακολουθεί να ελέγχει το 80% της εταιρείας με έδρα το Παρίσι.
Η Meridiam έχει υπό διαχείριση περιουσιακά στοιχεία συνολικής αξίας 20 δις. δολαρίων ενώ έχει επενδύσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 80 δισεκατομμύρια δολάρια σε 120 έργα υποδομών.
Μία από τις μεγαλύτερες συμμετοχές της τα τελευταία χρόνια είναι η απόκτηση του 39% της Γαλλικής εταιρείας διαχείρισης υδάτων και περιβαλλοντικών έργων Suez.
Πριν από 2,5 χρόνια η Meridiam έγινε ο πλειοψηφών μέτοχος της Voltalis, που εξειδικεύεται στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας για ιδιώτες. Επίσης σε συνεργασία με την Vinci ανέλαβαν με ΣΔΙΤ τον αυτοκινητόδρομο D4 στην Τσεχία μία επένδυση που ανήλθε σε περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ. Ο νέος αυτοκινητόδρομος βελτιώνει τη σύνδεση μεταξύ της Νότιας Βοημίας και της Πράγας και συμβάλλει στη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας στους κύριους εμπορικούς δρόμους της χώρας, ειδικά προς τη γειτονική Γερμανία και Αυστρία.
Στους υπόλοιπους μνηστήρες του διαγωνισμού για την Αττική Οδό, συγκαταλέγονται η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – FS Ark Holdco, το σχήμα Μυτιληναίος – Vinci Highways – Vinci Concessions – Mobility Partne, η κοινοπραξία Macquarie – Fincop Infrastructure, συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου, η Abertis Infraestructuras από την Ισπανία και το ιταλικό σχήμα των INC SpA -Gruppo Fininc.
Επίσημα αιτήματα για αλλαγές στις κοινοπραξίες δεν φαίνεται να υπάρχουν στο ΤΑΙΠΕΔ πλην της ένταξης της Ιntrakat στο Πορτογαλικό σχήμα υπό την Brisa-Ribicone Bidco. Ωστόσο η δυνατότητα που έχουν οι ενδιαφερόμενοι να ενημερώσουν για πιθανές τροποποιήσεις 30 μέρες πριν το διαγωνισμό τους δίνει περιθώριο έως τις 10 Ιουνίου.
Το αμέσως επόμενο βήμα για την νέα κυβέρνηση είναι να οριστικοποιηθεί η νέα γενιά των έργων επέκτασης της Αττικής Οδού που πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης είχε αποκαλύψει ότι σχεδιάζονται να γίνουν μέσα από το θεσμό των πρότυπων προτάσεων και με ενιαίο διαγωνισμό που θα αφορά όλα τα έργα δηλαδή τις επεκτάσεις προς Λαύριο, Ραφήνα και την Σήραγγα Ηλιουπόλεως.