Ανοίγει ο δρόμος για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, μετά το πράσινο φως που πήρε από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η έγκριση του Ανώτατου Δικαστηρίου έγινε με ταχείς ρυθμούς, εξυπηρετώντας, σύμφωνα με πηγές του Ταμείου, το στόχο του ΤΑΙΠΕΔ για το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης παραχώρησης πιθανότατα και μέχρι το τέλος της χρονιάς. Σημειώνεται ότι το σχετικό αίτημα είχε υποβληθεί στις 5 Ιουλίου.
Στόχος είναι να υπογραφεί η σύμβαση μέσα στον Σεπτέμβριο και εν συνεχεία να κυρωθεί ο νέος νόμος για τη σύμβαση από τη Βουλή των Ελλήνων. Το τελικό βήμα θα είναι το οικονομικό κλείσιμο.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε πλειοδοτήσει τον Σεπτέμβριο του 2023 στον διαγωνισμό για την 25ετή λειτουργία, χρηματοδότηση, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, υποβάλλοντας προσφορά 3,27 δισ. ευρώ.
Η σύμβαση με το υφιστάμενο σχήμα παραχώρησης εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024 και στη συνέχεια η Αττική Οδός θα περάσει στη διαχείριση του Δημοσίου, μέχρι να αναλάβει το έργο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία θα πρέπει να περιμένει μερικούς μήνες μέχρι να ολοκληρωθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, ώστε να παραλάβει και να λειτουργήσει τον μεγάλο άξονα της Αττικής εντός του 2025.
Κατά την πρόσφατη Γενική Συνέλευση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο κ. Γιώργος Περιστέρης , είχε εκτιμήσει πως η ολοκλήρωση των διαδικασιών για να μπορέσει να παραλάβει τον άξονα θα είναι το πρώτο τρίμηνο του 2025.