Με σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδών «γιορτάζει» η «Αττικά Πολυκαταστήματα» τα είκοσι χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, με τις επιδόσεις να σχετίζονται σε σημαντικό βαθμό με την αυξημένη τουριστική κίνηση, ειδικά μάλιστα καθώς το κατάστημα-ναυαρχίδα της εταιρείας, στο City Link, θεωρείται αγοραστικός προορισμός.
Κύριος παράγοντας για την ανάπτυξη της εταιρείας ήταν βεβαίως η ωρίμανση του επενδυτικού της πλάνου μέσω της προσθήκης των επεκτάσεων στο κατάστημα στο City Link και των ανακαινίσεων στο κατάστημα στο Golden Hall.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, η οποία από το 2023 ανήκει στην Ideal Holdings, ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε πέρυσι σε 231,9 εκατ. ευρώ έναντι 213,09 εκατ. ευρώ το 2023, καταγράφοντας αύξηση 8,83%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις tax free αυξήθηκαν κατά 24% το 2024 σε σύγκριση με το 2023, με τη διοίκηση της εταιρείας πάντως να επισημαίνει στην οικονομική έκθεση ότι «τα γεωπολιτικά προβλήματα δημιουργούν αυξημένο κίνδυνο επιβράδυνσης των πωλήσεων tax free».
Τα μεικτά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 85,64 εκατ. ευρώ, από 78,07 εκατ. ευρώ το 2023, απόρροια της σημαντικής αύξησης των πωλήσεων και της ενίσχυσης του περιθωρίου μεικτού κέρδους.
Συγκεκριμένα, το περιθώριο μεικτού κέρδους αυξήθηκε σε 36,93%, από 36,64%, ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους σε 5,49%, από 4,67% το 2023. Τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 27,42 εκατ. ευρώ, από 24,93 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν σε 12,73 εκατ. ευρώ, από 9,95 εκατ. ευρώ.
Για την τρέχουσα χρονιά η διοίκηση εμφανίζεται πιο μετριοπαθής, καθώς έχει θέσει ως στόχο την ανάπτυξη του κύκλου εργασιών κατά 5% και αντίστοιχη αύξηση της κερδοφορίας.
Εντός του 2025 συνεχίζονται οι ανακαινίσεις σε τμήματα των πολυκαταστημάτων, η εισαγωγή νέων μαρκών που θα διαφοροποιούν το πολυκατάστημα σε σχέση με τα υπόλοιπα σημεία λιανικής, ενώ θα αναβαθμισθεί το ταμειακό σύστημα με σκοπό την πιο σύγχρονη και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση των πελατών.
Στόχος επίσης είναι η ενίσχυση του ηλεκτρονικού καταστήματος, ειδικά στην κατηγορία της μόδας. Στο επίκεντρο της αναπτυξιακής στρατηγικής των καταστημάτων Αttica βρίσκεται το Elevation Project, ένα από τα πιο φιλόδοξα, εκτεταμένα και μακροχρόνια επενδυτικά πλάνα στην ελληνική αγορά λιανικής, συνολικού ύψους άνω των 40 εκατ. ευρώ, που ξεκίνησε το 2021 και θα ολοκληρωθεί το 2027.
Ηδη η πρώτη φάση με επενδύσεις 31,5 εκατ. ευρώ έχει ολοκληρωθεί, ενώ για το 2025 και την επόμενη τριετία σχεδιάζονται επενδύσεις άνω των 15 εκατ. ευρώ για την εισαγωγή νέων σημάτων, υπηρεσιών και τεχνολογίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα στο 2024 η «Αττικά Πολυκαταστήματα» προχώρησε σε άσκηση των δικαιωμάτων της για παράταση των συμβάσεων μίσθωσης στο City Link για επιπλέον χρονικό διάστημα 24 ετών, καθώς και της σύμβασης μίσθωσης του καταστήματος επί της οδού Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη μέχρι το 2038.
Μάλιστα το ακίνητο στην Τσιμισκή ανήκει στην Ιερά Μονή Αγίας Θεοδώρας της Ιεράς Μητρόπολης Θεσσαλονίκης. Συνολικά η εταιρεία λειτουργεί πέντε πολυκαταστήματα (City Link, στο Golden Hall, στο The Mall Athens, στην Τσιμισκή και στο Mediterranean Cosmos).
Η εταιρεία επίσης λειτουργεί logistic center στην Παιανία για τις ανάγκες του ηλεκτρονικού της καταστήματος και διάφορα monobrand καταστήματα εντός του εμπορικού κέντρου Golden Hall.
Διαβάστε ακόμη:
- Ελληνικές τράπεζες: Ισχυροί κεφαλαιακοί δείκτες – Η ανάλυση της DBRS
- Με απόλυτη επιτυχία η διέλευση του «ΑΙΟΛΟΣ» από τα Στενά του Ορμούζ
- Ισραήλ: Το Ιράν εκτόξευσε πυραύλους παρά την ανακοίνωση της εκεχειρίας από τον Τραμπ
- Μαίνεται η φωτιά στη Χίο: Μάχη με τις διάσπαρτες εστίες δίνουν 444 πυροσβέστες και 8 εναέρια μέσα