Στην κατάσταση που βρίσκονται σήμερα οι δημόσιες συγκοινωνίες της χώρας αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή.
Οι προσλήψεις κι η ανανέωση του στόλου είναι κύριο μέλημα του Υπουργείου είπε ο Κώστας Καραμανλής και εξαπέλησε επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ καθώς, όπως ανέφερε, τον Ιούλιο του 2019 κυκλοφορούσαν κάτω από 850 οχήματα στην Αθήνα και γύρω στα 235 στη Θεσσαλονίκη. Και το 1/3 των συρμών του Μετρό βρίσκονταν σε ακινησία.
Τόνισε δε ότι σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ κάνει όσα δεν έχουν γίνει εδώ και πάνω από 10 χρόνια. Επί 11 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε μια πρόσληψη στο μετρό. Επί 13 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε μια πρόσληψη στα λεωφορεία.
Σε ότι αφορά στις προσλήψεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ανακοίνωσε ότι η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων λήγει στις 18 Νοεμβρίου, καθώς οι προσλήψεις γίνονται μεν με πρωτοφανή ταχύτητα για το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά με σεβασμό στις διαδικασίες.
Όσον αφορά στους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ περί 270 λεωφορείων που θα μπορούσαν άμεσα να βγουν στους δρόμους, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι το τελευταίο διάστημα έχουν ξοδευτεί εκατομμύρια ευρώ σε ανταλλακτικά για να αναταχθεί ένας παλαιωμένος στόλος και δούλεψαν οι τεχνικοί της ΟΣΥ ώστε όσα λεωφορεία μπορούν με κάποιες επιδιορθώσεις να βγουν στο δρόμο, να βγουν.
Ο κος Καραμανλής ανέφερε επίσης πως οι χρονοαποστάσεις του Μετρό σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019 έχουν μειωθεί κι ολοκληρώθηκαν και παραδόθηκαν 3 νέοι σταθμοί Μετρό, της επέκτασης προς Πειραιά.
Παράλληλα, προχώρησε η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ ώστε να προστεθούν στο στόλο της Αθήνας 203 οχήματα. Σημείωσε ότι έχουν ήδη προστεθεί 100 λεωφορεία στο στόλο και σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 1.100 οχήματα στους δρόμους της Αθήνας, ενώ θα παραληφθούν ακόμη 300 σύγχρονα λεωφορεία μέχρι τις αρχές του έτους.
«Λέτε ότι καθυστερήσαμε. Εφαρμόσαμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο βήμα-βήμα. Τα μέτρα απαιτούν σοβαρή προετοιμασία, σε όλα τα επίπεδα. Δεν ήταν ούτε εύκολα ούτε αυτονόητα», δήλωσε ο Κώστας Καραμανλής και στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι γίνεται μία μεγάλη μεταρρύθμιση. Η σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα, με τα ΚΤΕΛ, με σεβασμό στο δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, καθώς και η εκμίσθωση λεωφορείων, που γίνεται για πρώτη φορά στο Ελληνικό Δημόσιο και μειώνει πολύ το κόστος συντήρησης.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι η κυβέρνηση προχωρά με διαδικασίες – εξπρές στις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ. Ανέφερε ειδικότερα ότι η διαδικασία για τις 650 προσλήψεις οδηγών και τεχνικών έχει ξεκινήσει στις 30 Οκτωβρίου και η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων λήγει στις 18 Νοεμβρίου. Αρχές του χρόνου θα έχουμε και προσωπικό και λεωφορεία. Συνολικά θα προστεθούν 1.200 θέσεις εργασίας.
Όσον αφορά στη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ, η οποία το ΚΙΝ.ΑΛ. υποστηρίζει ότι είναι αδιαφανής παρότι έχει ήδη αναρτηθεί στη Διαύγεια, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε πως κάθε χιλιόμετρο που κάνει ο ΟΣΥ κοστίζει 2,9 με 3 ευρώ, ενώ κάθε χιλιόμετρο που κάνουν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ κοστίζει 1,41 ευρώ. «Αυτό το νούμερο αποτελεί απάντηση στις αιτιάσεις περί αδιαφάνειας» σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Επανέλαβε πως ο διαγωνισμός του ΣΥΡΙΖΑ για τα 750 λεωφορεία δεν ακυρώθηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά από την ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, καταθέτοντας στα πρακτικά της Βουλής τις σχετικές αποφάσεις. Πρόσθεσε ότι ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια 1.300 λεωφορείων θα είναι έτοιμος μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Ειδικότερα όσον αφορά στη Θεσσαλονίκη, ανέφερε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε 235 λεωφορεία και σήμερα κυκλοφορούν 400, αύξηση δηλαδή πάνω από 70%.