Σε μεγάλες μειώσεις τιμών των μοντέλων iPhone 15 έως και 180 δολάρια, προχωρούν οι μεταπωλητές της Apple στην Κίνα, σηματοδοτώντας μια ασυνήθιστα παρατεταμένη πτώση της ζήτησης.

Οι συσκευές iPhone 15 Pro Max πωλούνται τώρα σε τιμές 1.300 γιουάν (180 δολάρια) χαμηλότερες από τις αρχικές τους στο Tmall της Alibaba Group Holding Ltd. Πρόκειται για μια πιο απότομη πτώση από την έκπτωση περίπου 120 δολαρίων που προσέφερε η εταιρεία στη σειρά smartphone της περίπου την ίδια εποχή πέρυσι, ενώ υπάρχουν παρόμοιες μειώσεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της JD.com Inc. Το ίδιο το κατάστημα της Apple πουλάει τις συσκευές στις αρχικές τιμές.

Η τελευταία γενιά iPhone δεν έχει φτάσει τη συνήθη δημοτικότητα της σειράς ναυαρχίδων της Apple στην Κίνα. Από το λανσάρισμά της τον Σεπτέμβριο, εξαιτίας ενός συνδυασμού οικονομικών δυσκολιών σε ολόκληρη τη χώρα καθώς και της εκπληκτικής ανάκαμψης της επιχείρησης smartphone της Huawei Technologies Co. η οικογένεια iPhone 15 έχει μείνει πίσω στις πωλήσεις των προκατόχων της.

«Η Apple προλαβαίνει την τάση “αποπληθωρισμού” στην Κίνα, σκοπεύοντας να ενισχύσει τη ζήτηση για iPhones», δήλωσε ο αναλυτής της IDC Will Wong. «Με βάση τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC για τον Ιανουάριο, η πίεση προερχόταν κυρίως από άλλους προμηθευτές Android, καθώς είδαμε την Apple να μειώνεται κατά περίπου 10% σε ετήσια βάση τον μήνα, ενώ η Huawei αυξήθηκε τριψήφιο ποσοστό την ίδια περίοδο», όπως γράφει το Bloomberg.

Οι τελευταίες εκπτώσεις προέκυψαν μετά τις διακοπές του Σεληνιακού Νέου Έτους, μετά από σπάνιες μειώσεις τιμών στην ιστοσελίδα της Apple τον Ιανουάριο. Εκπρόσωπος της εταιρείας δεν ανταποκρίθηκε σε αίτημα για σχολιασμό.

Οι πωλήσεις της Apple στην Κίνα μειώθηκαν κατά 13% στα 20,8 δισεκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο που έληξε τον Δεκέμβριο. Αυτό απέχει πολύ από τα 23,5 δισ. δολάρια που προέβλεπαν οι αναλυτές και ήταν η πιο αδύναμη επίδοση της Apple για την περίοδο αυτή στο ασιατικό κράτος εδώ και χρόνια.

«Η Apple προσφέρει μια βραχυπρόθεσμη προωθητική τιμή σε κανάλια τρίτων ως πρώιμη προώθηση για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας», δήλωσε ο Ivan Lam της Counterpoint Research. «Παρατηρήσαμε ότι οι πωλήσεις iPhone στην κινεζική αγορά εξαρτώνται όλο και περισσότερο από τις προωθητικές ενέργειες».

Διαβάστε ακόμη: