Η Apple πλήρωσε με εκατομμύρια δολάρια την «γκάφα» κάποιων υπαλλήλων της. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία αναγκάστηκε να καταβάλλει αποζημίωση εκατομμυρίων δολαρίων σε πελάτισσά της επειδή τεχνικοί χρησιμοποίησαν το iPhone της ώστε να δημοσιεύσουν ακτάλληλα βίντεο.
Αποζημίωση εκατομμυρίων δολαρίων από την Apple σε πελάτισσα
Σύμφωνα με την Telegraph, η οποία παρουσίασε πρώτη τα νομικά έγγραφα περί του θέματος, η γυναίκα έστειλε το iPhone της για επισκευή στις 14 Ιανουαρίου 2016 σε ένα εγκεκριμένο από την Apple κατάστημα επισκευής που ονομάζεται Pegatron Technology Service στην Καλιφόρνια.
Οι τεχνικοί ωστόσο, εκεί ανέβασαν «εξαιρετικά προσωπικό και ιδιωτικό, ακατάλληλο υλικό» στο λογαριασμό της γυναίκας στο facebook και σε άλλα site.
Τα βίντεο «ανέβηκαν» με τρόπο ώστε να φαίνεται ότι η ίδια η γυναίκα τα είχε μοιράσει σκόπιμα, σύμφωνα με τα έγγραφα, προκαλώντας της «σοβαρό συναισθηματικό στρες».
Η ίδια ενημερώθηκε για το περιστατικό από φίλους της που είδαν τα βίντεο και τις φωτογραφίες στο Facebook. Στην συνέχεια, εκείνη μήνυσε την Apple και τελικά συμφώνησε με την εταιρεία σε μια αποζημίωση εκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία δεν αναφέρθηκε ποτέ απευθείας στην αγωγή σε μια προσπάθεια να κρατήσει το θέμα αυστηρά εμπιστευτικό.
Το περιστατικό δημοσιοποιήθηκε μόνο όταν οι δικηγόροι σε μια νεότερη, άσχετη υπόθεση που αφορούσε την Apple και την Pegatron αναφέρθηκαν στην προηγούμενη υπόθεση, λέγοντας ότι ο πελάτης που κατονομάστηκε ήταν «σαφώς η Apple».
Η εταιρεία επιβεβαίωσε το περιστατικό σε δήλωση στον Guardian τη Δευτέρα ενώ δικηγόροι της γυναίκας δεν προέβησαν σε κάποιο σχόλιο.
Εκπρόσωπος της Apple δήλωσε: «Λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη το απόρρητο και την ασφάλεια των δεδομένων των πελατών μας και διαθέτουμε ορισμένα πρωτόκολλα για να διασφαλίσουμε ότι τα δεδομένα αυτά προστατεύονται καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας της επισκευής των προϊόντων. Όταν μάθαμε για αυτήν την τρομερή παραβίαση των πολιτικών μας σε έναν από τους προμηθευτές μας το 2016, λάβαμε άμεση δράση και έκτοτε συνεχίσαμε να ενισχύουμε τα πρωτόκολλα προμηθευτών μας».
Όπως σημειώνει η Telegraph, η υπόθεση υπονομεύει το συχνό επιχείρημα της Apple ότι επιτρέπει μόνο σε εγκεκριμένους εμπόρους λιανικής να επισκευάζουν συσκευές, ένα ζήτημα που έχει συγκεντρώσει περισσότερη προσοχή εν μέσω αντιμονοπωλιακών δοκιμών. Η Apple τονίζει επανειλημμένα την ασφάλεια των δικών της υπηρεσιών επισκευής έναντι άλλων.