Αντιμέτωπη με κατηγορίες για ελαττωματικές μπαταρίες σε εκατομμύρια iPhones και προσπάθεια διόρθωσης του προβλήματος με διαρκείς ενημερώσεις λογισμικού, που είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της απόδοσης των τηλεφώνων, βρίσκεται η Apple.
Όπως μεταδίδει το Reuters, η εταιρεία ζήτησε σήμερα από δικαστήριο του Λονδίνου να μπλοκάρει μια μαζική αγωγή ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων που άσκησε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Τζάστιν Γκουτμάν, για λογαριασμό χρηστών iPhone στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Οι δικηγόροι του Γκουτμάν υποστήριξαν στις δικαστικές καταθέσεις ότι η Apple απέκρυψε προβλήματα με τις μπαταρίες σε ορισμένα μοντέλα τηλεφώνων και εγκατέστησε «κρυφά» ένα εργαλείο διαχείρισης ενέργειας που περιόριζε τις επιδόσεις.
Τι λένε οι δικηγόροι της Apple
Σε υπόμνημα που κατέθεσαν οι δικηγόροι της Apple, υποστηρίζεται ότι η αγωγή είναι «αβάσιμη», με την εταιρεία να αρνείται κατηγορηματικά ότι οι μπαταρίες των iPhone της ήταν ελαττωματικές – εκτός από έναν μικρό αριθμό μοντέλων iPhone 6s για τα οποία προσέφερε δωρεάν αντικατάσταση μπαταρίας.
Η εταιρεία αναφέρει επίσης ότι οι ενημερώσεις στην εφαρμογή διαχείρισης ενέργειας – που εισήχθησαν το 2017 για τη διαχείριση των απαιτήσεων σε παλαιότερες μπαταρίες ή σε συσκευές με χαμηλό επίπεδο φόρτισης – μείωσαν την απόδοση ενός iPhone 6 μόνο κατά μέσο όρο 10%.
Ο Γκουτμάν ζήτησε την Τρίτη από το Εφετείο Ανταγωνισμού του Λονδίνου να πιστοποιήσει την υπόθεση και να της επιτρέψει να προχωρήσει προς δίκη.
Ο δικηγόρος του Γκουτμάν αναφέρθηκε σε συμφωνίες της Apple το 2020 για τον διακανονισμό μιας ομαδικής αγωγής στις ΗΠΑ και μιας ρυθμιστικής αγωγής από αμερικανικές πολιτείες σχετικά με τα προβλήματα στη μπαταρία του iPhone ως ένδειξη ότι η Apple «δεν λέει ότι αυτό δεν συνέβη ποτέ».
Οι δεσμεύσεις του αμερικανικού κολοσσού
Η Apple είχε επίσης δεσμευτεί να είναι «σαφέστερη και πιο ειλικρινής» με τους χρήστες του iPhone σχετικά με την υγεία της μπαταρίας στο βρετανικό εποπτικό όργανο ανταγωνισμού το 2019.
Η εταιρεία αρνείται ότι παραπλάνησε τους πελάτες της σχετικά με τα προβλήματα της μπαταρίας του iPhone και αναφέρεται σε μια δημόσια απολογία που εξέδωσε το 2017, προσφέροντας φθηνότερη αντικατάσταση μπαταρίας στους πελάτες που επλήγησαν.
Ο δικηγόρος της Apple δήλωσε στις δικαστικές καταθέσεις ότι η αγωγή ουσιαστικά ισχυρίζεται ότι «δεν μπορούσαν όλες οι μπαταρίες να παρέχουν την απαιτούμενη μέγιστη ισχύ σε όλες τις περιστάσεις και ανά πάσα στιγμή», κάτι που αποτελεί κοινό χαρακτηριστικό όλων των συσκευών που λειτουργούν με μπαταρία.