Έφυγε από τη ζωή ο Νίκος Αναστασόπουλος ένα εξέχον στέλεχος του ελληνικού επιχειρείν. Έγινε γνωστός στο ευρύτερο κοινό όταν δραστηριοποιήθηκε ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στην ΟΛΠ ΑΕ. Ήταν τεχνοκράτης και με γνώση της αγοράς, αφού είχε διατελέσει υψηλόβαθμο στέλεχος σε μεγάλες εταιρείες πριν αναλάβει τον ΟΛΠ. Είχε εργαστεί σε υψηλόβαθμη θέση στη ΜΕΤΚΑ που αγόρασε στη συνέχεια ο Βαγγέλης Μυτιληναίος.
Προσωπικός και καλός φίλος του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, είχε δικό του γραφείο στην ναυτιλιακή εταιρεία, στο Μαρούσι όπου συνέχισε να εργάζεται όταν αποχώρησε από τον ΟΛΠ. Ήταν μέτοχος της Star Bulk του Πέτρου Παππά. Άνθρωπος οξύνους, επικοινωνιακός και πάντα με διάθεση να εξηγήσει σε όποιον ενδιαφερόταν τι συμβαίνει στο λιμάνι.
Ο ρόλος του στη συμφωνία του Οργανισμού με την Cosco ήταν κομβικής σημασίας. Διαβεβαίωνε τότε εν έτη 2006 προς πάσα κατεύθυνση ότι με καθαρά τεχνοκρατικούς όρους η παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ σε διεθνείς παίκτες της διαχείρισης λιμένων θα έχει μόνον οφέλη για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, γιατί θα εξασφαλίσει μεγάλο όγκο επενδύσεων, τριπλασιασμό της υφιστάμενης παραγωγικής ικανότητας, προσέλκυση φορτίων τράνζιτ και δημιουργία 2.000 νέων θέσεων εργασίας.
Προφήτευε μάλιστα ότι ο δρόμος για την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά διέρχεται μονοσήμαντα από την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ σε global operators, προκειμένου να μπορέσει να παρακολουθήσει τις διεθνείς εξελίξεις. Βρέθηκε αντιμέτωπος με δυναμικές και πολυήμερες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά που αντιδρούσαν στη συμφωνία με τους Κινέζους.
Ο ΟΛΠ με την Cosco εξελίχθηκε σε πρώτο λιμάνι της Μεσογείου τέταρτο στην Ευρώπη και μπήκε στον κατάλογο με τα 30 μεγαλύτερο λιμάνια του κόσμου.
Το 2009 μίλησε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, γιατί είχε προκύψει θέμα και υπήρξαν αντιδράσεις για τις τροποποιήσεις της σύμβασης παραχώρησης σε σχέση για τη διακήρυξη. Είχε τονίσει ότι οι τροποποιήσεις ήταν υπέρ του ΟΛΠ. Έφερε δε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τις ρήτρες ύψους 110 εκ. ευρώ που θα λάβει ο ΟΛΠ σε περίπτωση που δεν ανεγερθεί ο προβλήτας ΙΙΙ με ευθύνη της Cosco.
Σε ό,τι αφορά τα φορολογικά μέτρα ανέφερε ότι είναι αυτά που εφαρμόζονται με τα ΣΔΙΤ, όπως λ.χ. έχει συμβεί στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».