Είναι προφανές και μη αμφισβητήσιμο ότι οι Ρώσοι ολιγάρχες, ένας προς έναν τίθενται ενώπιον της βούλησης των κεντρικών Αρχών των χωρών της Δύσης, με ότι κάτι τέτοιο συνεπάγεται για «τα έργα και τις πολιτείες τους», επί μακρύ χρονικό διάστημα.
Αντίστοιχα στην Ελλάδα οι πληροφορίες θέλουν την κυβέρνηση να λαμβάνει μέτρα για επικείμενες Ρωσικές επιχειρηματικές απειλές, όπως δύναται να θεωρηθεί η σχέση του εδώ και 2 χρόνια «εξαφανισμένου» Ιβάν Σαββίδη με το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου ελέγχει το 67% των μετοχών και το οποίο διεκδικεί τον διαγωνισμό για την απόκτηση του 67% των μετοχών του Λιμένα Αλεξανδρούπολης που βγαίνει σε διεθνή διαδικασία τον Απρίλιο.
Για την απόκτηση του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, που θεωρείται μείζονος στρατηγικής σημασίας δεδομένων των γεωπολιτικών συνθηκών, φέρονται να ενδιαφέρονται οι Ρώσοι, οι οποίοι πιθανότατα μέσω του ΟΛΘ, τη μόνη εταιρεία μεταξύ των 4 κοινοπρακτικών σχημάτων που είναι φιλορωσική, θα επιδιώξουν να υποβάλουν την καλύτερη οικονομική πρόταση ούτως ώστε ένα ακόμη λιμάνι στο Αιγαίο να ελεγχθεί από την Μόσχα.
Πέραν ωστόσο του Λιμένα Θεσσαλονίκης, για τον οποίο εδώ και καιρό η Αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα έχει εκφράσει την κάθετη αντίθεση της που πέρασε στα χέρια του Ιβάν Σαββίδη και των ρωσικών συμφερόντων που βρήκαν πρόσβαση στη Μεσόγειο, στην κυβέρνηση φέρεται να επικρατεί ένας βαθύς προβληματισμός σχετικά με το πού βρίσκεται και τι ακριβώς συμβαίνει με τον Ρωσοπόντιο επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη!
Οι πληροφορίες είναι πολλές και διάφορες. Άλλες υποστηρίζουν ότι ο επιχειρηματίας έχει εγκατασταθεί σε χώρα των Βαλκανίων που δεν έχει συμφωνία έκδοσης ούτε με τις ΗΠΑ, ούτε με τη Ρωσία.
Άλλες ότι ήδη οι διεθνείς ελεγκτικές και αστυνομικές Αρχές διερευνούν τραπεζικούς λογαριασμούς, καταθέσεις με ελληνικό διαβατήριο και τυχόν περιουσιακά στοιχεία που δεν έχουν υποπέσει στην αντίληψη τους.
Και οι φήμες κάνουν λόγο για δύο «σήματα», ιδιαίτερης σημασίας και βαρύτητας, που έχουν φθάσει στις ελληνικές Αρχές από διεθνή αστυνομικό οργανισμό με έδρα τη Γαλλία!
Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα Ιβάν Σαββίδη – ΟΛΘ, το οποίο ούτως ή άλλως είχε μπει στην ατζέντα της ημερήσιας διάταξης των Αρχών, τίθεται επιτακτικά στο τραπέζι των κυβερνητικών ενεργειών συνδεόμενο με τα μέτρα που λαμβάνονται από τη Δύση απέναντι στους Ρώσους ολιγάρχες!
Σε απλά λόγια ο χρόνος μετράει αντίστροφα ως προς τη σχέση ΟΛΘ- Σαββίδη, ο οποίος άλλωστε σε κάθε περίπτωση αναζητούσε εδώ και καιρό υποψήφιο αγοραστή για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς αντιλαμβανόταν ότι μόνο έτσι θα αποσυμφορήσει την πίεση του αμερικανικού παράγοντα και των γεωπολιτικών συμφερόντων του στην ευρύτερη περιοχή.
Η διαφορά είναι ότι ενώ μέχρι πρότινος ο Ιβάν Σαββίδης ζητούσε 10% premium επί των κεφαλαίων που είχε συνολικά δαπανήσει, τώρα, στις μέρες μας, όλα δείχνουν ότι θα εκποιήσει το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης όσο – όσο…