Διευρύνθηκαν οι ζημίες της εφαρμογής ηλεκτρονικών πληρωμών payzy, που λάνσαρε πριν από τρία χρόνια ο όμιλος ΟΤΕ. Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της Cosmote Payments, το 2024 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 26 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 24%, συγκριτικά με τα 21 εκατ. που ήταν την προηγούμενη χρήση.

Hταν πριν από περίπου τρία χρόνια όταν ο όμιλος ΟΤΕ λάνσαρε την εφαρμογή ηλεκτρονικών πληρωμών payzy, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από τον τηλεπικοινωνιακό πάροχο, σηματοδοτώντας την επίσημη είσοδό του στον δυναμικά αναπτυσσόμενο κλάδο των ψηφιακών συναλλαγών.

Τότε, η παρουσίασή του συνοδεύτηκε από έντονη δημοσιότητα, καλλιεργώντας υψηλές προσδοκίες τόσο για την εμπορική του πορεία όσο και για τον ρόλο που θα διαδραμάτιζε στη στρατηγική μετεξέλιξης του ΟΤΕ σε έναν ολοκληρωμένο, πολυδιάστατο τεχνολογικό όμιλο.

Σήμερα, η εφαρμογή συνεχίζει να διευρύνει τη βάση των χρηστών της και να αυξάνει τα έσοδά της, ωστόσο σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων παραμένει ζημιογόνος, καθώς μέχρι στιγμής δεν έχει καταφέρει να φτάσει στο «νεκρό» σημείο (break even).

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της Cosmote Payments, της θυγατρικής του ΟΤΕ που διαχειρίζεται την υπηρεσία, το 2024 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 26 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 24% σε σχέση με τα 21 εκατ. που ήταν την προηγούμενη χρήση. Παρά την αύξηση των εσόδων, το μεικτό κέρδος υποχώρησε κατά 29,22%, στα 3,54 εκατ. από 5,001 εκατ. το 2023.

Οι ζημίες προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 7,999 εκατ. από 6,533 εκατ., ενώ οι καθαρές ζημίες διευρύνθηκαν στα 6,239 από 5,208 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Το 2024, η Cosmote Payments διαχειρίστηκε μέσω των υποδομών εκκαθάρισης (acquiring services) το σύνολο των ηλεκτρονικών πληρωμών των πελατών του ομίλου σε όλα τα φυσικά και online κανάλια, συνολικής αξίας άνω του 1,3 δισ. ευρώ.

Στην Ελλάδα, η εφαρμογή payzy και payzy pro συνέχισε την ανοδική της πορεία, προσφέροντας ελληνικό IBAN λογαριασμό, χρεωστική κάρτα VISA και λειτουργίες όπως μεταφορά χρημάτων και διαμοιρασμό εξόδων.

Παράλληλα, διατέθηκε πιλοτικά στη Γερμανία αρχής γενομένης από τους εργαζομένους της Deutsche Telekom, φτάνοντας τους 20.777 πελάτες μέχρι το τέλος του περυσινού έτους.

Συνολικά, σε Ελλάδα και Γερμανία, οι χρήστες έκλεισαν στους 415.259 στο τελευταίο τρίμηνο του 2024 από 273.787 που είχαν ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο της ίδιας χρονιάς, με τη μεγαλύτερη προσθήκη νέων πελατών (67.976) να σημειώνεται το τρίτο τρίμηνο.

Επισημαίνεται ότι από τον Ιούλιο της περασμένης χρονιάς η υπηρεσία ενισχύθηκε με την εφαρμογή Payzy POS, μετατρέποντας το κινητό σε τερματικό αποδοχής πληρωμών για όλες τις κάρτες.

Διαβάστε ακόμη: