Μεγάλη αναστάτωση επικρατεί στους κόλπους των μεγάλων τεχνικών εταιριών της χώρας με αφορμή τη «σφήνα» Ψαλτάκου της μικρής εργοληπτικής ΤΕΚΑΛ, στο έργο Μπράλος – Άμφισσα ύψους 285,5 εκατ. ευρώ στο οποίο αναδείχθηκε προσωρινός μειοδότης με έκπτωση 14%!!!

Μπράλος – Άμφισσα 285 εκατ.: Πως μια …ασήμαντη έκπτωση της τάξης του 14% έκανε τον «Δαυίδ» να νικήσει τους 5 «Γολιάθ»!

Μπορεί το συγκεκριμένο έργο – τυπικά- να το έχασε η Αβαξ που ήρθε δεύτερη με έκπτωση 10%, ωστόσο το ζήτημα που έχει ανακύψει στο big 5 των εργολάβων είναι ο ορατός πλέον κίνδυνος, η σφήνα Ψαλτάκου να γενικευθεί και να προσλάβει χαρακτήρα φαινομένου που θα αμφισβητήσει την κυριαρχία των 5 ισχυρών τεχνικών εταιρειών στα μεγάλα έργα.

Ο προβληματισμός των εργολάβων έγκειται στον κίνδυνο ο Ψαλτάκος και ο κάθε «μικρομεσαίος» Ψαλτάκος να συνάπτει συμμαχίες και κοινοπρακτικά σχήματα με ξένες εργοληπτικές εταιρείες που κατέχουν τα απαιτούμενα πτυχία και τις λοιπές προϋποθέσεις και να μπαίνουν να «χτυπάνε» τις δουλειές!

Οι οποίες κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα κυμαίνονται σε πολύ χαμηλές εκπτώσεις, ενώ υπάρχουν αρκετές μεγάλες τεχνικές εταιρίες του big 5 , που δεν δείχνουν διάθεση να κατέβουν σε διαγωνιστικές διαδικασίες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν διαγωνισμοί όπου κατεβαίνουν δύο το πολύ ή ορισμένες φορές και μόνο ένα κοινοπρακτικό σχήμα!

Όλα αυτά οι εργολάβοι της «πιάτσας» τα έχουν «διαβάσει» και έχουν αντιληφθεί και πως παίζεται το παιχνίδι, αλλά και ποια είναι τα κενά του!

Και ήδη ο Ψαλτάκος, τον οποίο κάποιοι με διαρροές σε ημέτερα ΜΜΕ θέλουν να μειώσουν ως προς την αξιοπιστία, βρήκε έναν μεσαίο ξένο, μπήκε «σφήνα» αιφνιδιαστικά και πήρε τη δουλειά.

Κάτι που δεν αποκλείεται πλέον να ξανασυμβεί, καθώς και οι ξένοι – που δεν έδειχναν ενδιαφέρον κατά το τελευταίο διάστημα- αρχίζουν να πείθονται ότι το «σύστημα» δεν είναι άτρωτο και πως στη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς δεν υπάρχουν «τετελεσμένα» και «αδιέξοδα»!

Για την ιστορία ο … «ανυπόληπτος» και μη «αξιόπιστος» Ψαλτάκος της ΤΕΚΑΛ θεωρείται και είναι ο εργολάβος της Cosco ο οποίος έχει πάρει στον ΟΛΘ του κόσμου τα έργα, υπήρξε αγαπημένο παιδί του κυρ Αλέκου του Φλαμπουράρη και δέσποζε στα λιμενικά έργα επί μακρόν, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι Άραβες του Αστέρα Βουλιαγμένης του ανέθεσαν την κατασκευή της Μαρίνας!

Είναι επομένως προφανές πως ένας εργολάβος στον οποίο οι δύσκολοι Άραβες αναθέτουν ένα από τα μεγαλύτερα ΙΔΙΩΤΙΚΑ έργα στη χώρα, μόνο αναξιόπιστος δεν είναι…

Όλα τα υπόλοιπα που λέγονται και γράφονται είναι για εσωτερική κατανάλωση…