Οι πρώτες επίσημες πληροφορίες κάνουν λόγο για εκπυρσοκρότηση, με την έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος να βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη.

Η τραγωδία έχει συγκλονίσει το Χόλιγουντ, ενώ παράλληλα έχει δημιουργήσει πλήθος ερωτημάτων γύρω από το πώς μπορεί να συνέβη το πρωτοφανές αυτό περιστατικό.

Η χρήση όπλων στα γυρίσματα υποτίθεται ότι υπόκειται σε αυστηρά πρότυπα ασφαλείας και σε κάθε κινηματογραφική παραγωγή, υπάρχει ειδικός επί των όπλων που είναι υπεύθυνος για ό,τι χρησιμοποιούν οι ηθοποιοί και για την ασφάλεια.

Τι ακριβώς είναι αυτά τα όπλα

Αλεκ Μπάλντουιν: Τα τρία είδη όπλων που χρησιμοποιούνται στα κινηματογραφικά σετ | Reader

Τα όπλα αυτά που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία του κινηματογράφου για να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αναπαράσταση ενός πραγματικού πυροβολισμού.

Ο λόγος που είναι τόσο πειστικά αυτά τα όπλα, σύμφωνα με το BBC, είναι επειδή ουσιαστικά πρόκειται για τροποποιημένες πραγματικές σφαίρες.

Οι σύγχρονες αυτές σφαίρες είναι κατασκευασμένες από ένα φυσίγγιο, που αποτελείται από ένα κέλυφος που συγκρατεί μια προωθητική σκόνη. Όταν ένα όπλο πυροβολεί, προκαλεί ανάφλεξη στη σκόνη, εκτοξεύοντας τη σφαίρα που είναι προσαρτημένη στο μπροστινό μέρος του κελύφους προς τα εμπρός.

Άλεκ Μπάλντουιν: Τι είναι τα

Αντί για μεταλλικό βλήμα, τα άσφαιρα είναι φτιαγμένα από υλικά όπως βαμβάκι ή χαρτί προσαρτημένο στο μπροστινό μέρος.

Τα όπλα που χρησιμοποιούνται στον κινηματογράφο έχουν μια ευρεία γκάμα, από όπλα που είναι μη λειτουργικά μέχρι όπλα που χρησιμοποιούνται από αστυνομικούς. Οι πιο διαδεδομένες περιπτώσεις είναι όμως τα πραγματικά όπλα που είναι προσαρμοσμένα να είναι “άσφαιρα”.

Είναι πιο ρεαλιστικά, προσδίδουν αυθεντικότητα στις παραγωγές, προκαλούν δυνατό κρότο, ανάκρουση και κάτι που είναι γνωστό ως “φλας στομίου”, ένα φως που γίνεται ορατό ως αποτέλεσμα της καύσης της σκόνης.

Τι μπορεί να πάει στραβά

Μετά και το σημερινό περιστατικό η απάντηση είναι ότι αρκετά πράγματα μπορεί να πάνε τελείως στραβά. Άλλωστε μιλάμε τις περισσότερες φορές για πραγματικά όπλα και φυσίγγια που ενσωματώνουν μεγάλη ποσότητα πυρίτιδας. Κάποιες φορές μάλιστα, όπως αναφέρει το BBC, τα στούντιο αυξάνουν την ποσότητα της πυρίτιδας ώστε να αυξήσουν το οπτικό αποτέλεσμα της εκπυρσοκρότησης.

Συνήθως, στους χώρους γυρισμάτων υπάρχουν αυστηροί κανόνες χειρισμού των όπλων. Ειδικοί είναι αυτοί που τα παρέχουν ενώ δίνουν και συμβουλές για τη χρήση τους κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Ο πιο βασικός κανόνας, που τον γνωρίζουν ακόμα και αυτοί που απλά εκπλήρωσαν τη στρατιωτική τους θητεία, είναι ότι ποτέ δεν σημαδεύεις κάποιον με ένα όπλο, ακόμα και όταν πιστεύεις ότι αυτό είναι άδειο.

Γλαφυρή είναι η εικόνα που δίνει στο BBC ο οπερατέρ Στίβεν Χολ, που έχει εργαστεί στις ταινίες Fury και The Imitation Game, σχετικά με το πώς γυρίζεται μία κλασσική σκηνή όπου ο ηθοποιός θα πρέπει να πυροβολήσει προς την κάμερα: «Φοράς προστατευτικό στο πρόσωπο, προστατευτικά γυαλιά, στέκεσαι πίσω από προστατευτικό πίνακα και ελαχιστοποιείς τον αριθμό των ατόμων που πλαισιώνουν την κάμερα». «Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι πώς τραυματίστηκαν δύο άνθρωποι, ο ένας κατέληξε, στο ίδιο περιστατικό», σημειώνει.

Ένα ακόμη περιστατικό 

Το 1984, ο Αμερικανός ηθοποιός Τζον-Έρικ Χέξουμ άρχισε να αστειεύεται κατά τη διάρκεια τηλεοπτικών γυρισμάτων όταν τους ανακοινώθηκαν κάποιες καθυστερήσεις. Γέμισε ένα περίστροφο με άσφαιρα, το όπλισε, το έβαλε στο κεφάλι του και, πιστεύοντας ότι τίποτα κακό δεν θα συμβεί, πυροβόλησε. Βολίδα δεν υπήρχε για να τον πλήξει αλλά η δύναμη της εκπυρσοκρότησης ήταν αρκετά δυνατή για να του δημιουργήσει ρωγμή στο κρανίο. Πέθανε λίγες μέρες αργότερα στο νοσοκομείο.