Στο στάδιο των τελικών δοκιμών εισέρχεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο του μετρό Θεσσαλονίκης με ένα υπερσύγχρονο σύστημα έκδοσης και διαχείρισης κομίστρου που εκτιμάται ότι θα είναι απολύτως λειτουργικό την 30η Νοεμβρίου, ημερομηνία κατά την οποία προγραμματίζεται να παραδοθεί το έργο στο επιβατικό κοινό.
Την προμήθεια του εξοπλισμού και την ανάπτυξη του λογισμικού υλοποίησε για λογαριασμό της ΑΚΤΩΡ, η αμερικανική εταιρία Conduent, η οποία αποτελεί κορυφαίο πάροχο αυτοματοποιημένων λύσεων «έξυπνης» κινητικότητας και δραστηριοποιείται για περισσότερα από 50 χρόνια, σε πάνω από 20 χώρες, με τα συστήματα κομίστρου της να χρησιμοποιούνται σε περισσότερα από 400 δίκτυα δημόσιας συγκοινωνίας ανά τον κόσμο.
Το σύστημα κομίστρου που εγκαταστάθηκε στο Μετρό Θεσσαλονίκης και αποτελούσε συμβατική υποχρέωση της ΑΚΤΩΡ στο πλαίσιο κατασκευής του Μετρό, πέρα από την έκδοση προσωποποιημένων καρτών και επαναφορτιζόμενων χάρτινων εισιτηρίων, έχει τεράστιες δυνατότητες επεκτασιμότητας, ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε συγκοινωνιακής αρχής.
Μάλιστα, τις δυνατότητες αυτές είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει πριν από λίγες ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Νίκος Ταχιάος, ο οποίος έκανε και σχετική αναφορά δημοσίως, χαιρετίζοντας τις καινοτομίες του συστήματος του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου που ανέπτυξε για λογαριασμό του έργου η ΑΚΤΩΡ δεν έχει σχέση με το έργο του ενιαίου εισιτηρίου του ΟΣΕΘ, που τις τελευταίες μέρες βρίσκεται στην επικαιρότητα αναφορικά με την προμήθεια 2 εκατ. ηλεκτρονικών εισιτηρίων για τα λεωφορεία. Το επίμαχο έργο για το οποίο εκφράζονται αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητά του εντάσσεται στη σύμβαση του έργου «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΟΣΕΘ)», που προκήρυξε και ανέθεσε η Κοινωνία της Πληροφορίας.
Από την πρώτη φάση λειτουργίας του Μετρό, οι επιβάτες θα μπορούν να προμηθεύονται προσωποποιημένες κάρτες, στις οποίες θα «φορτώνονται», εκτός από τα κλασικά προϊόντα κομίστρου, και τα εκπτωτικά προγράμματα στα οποία ενδεχομένως να είναι δικαιούχοι. Επιπλέον, το σύστημα θα έχει δυνατότητα έκδοσης χάρτινων εισιτηρίων, τα οποία διαθέτουν ενσωματωμένο τσιπ και τη δυνατότητα να επαναφορτίζονται μέχρι 10 φορές, περιορίζοντας έτσι δραστικά τη χρήση χαρτιού.
Παράλληλα, πολλαπλά κλειδιά ασφαλείας θα αποκλείουν τη καταχρηστική χρήση των εισιτηρίων για την ταυτόχρονη διέλευση επιβατών από τις πύλες καθώς και τη χρήση πλαστών εισιτηρίων, κάτι που ήταν δύσκολο να ελεγχθεί στο απλό χάρτινο εισιτήριο, το οποίο εκδιδόταν από τα παλιά συστήματα των δημοσίων συγκοινωνιών.
Σε επόμενη φάση, θα είναι δυνατή η προσθήκη επιπλέον λειτουργιών, όπως η ανάγνωση QR code στις πύλες και η διέλευση με ανέπαφη συναλλαγή, με τη χρήση κινητής συσκευής.
Διαβάστε ακόμη:
- Τα λογιστικά υπερκέρδη των παικτών Χρηματιστηρίου και real estate και η σκληρή αλήθεια
- Aγορά πολυτελούς οικίας στο Π. Ψυχικό αντί του ποσού των 7 εκατ. ευρώ από επώνυμο ζεύγος
- Το καρουσέλ των εικονικών τιμολογίων, ο δήθεν εγκέφαλος και η πραγματικότητα
- Με collateral τις συμβάσεις με το Δημόσιο, το δάνειο της Optima στην Bright για την εξαγορά της «Διαδικασία»!