Τραγικές στιγμές ζουν τις τελευταίες ώρες οι πολίτες της Ινδίας μετά τη συντριβή αεροπλάνου της Air India, τη στιγμή που μετέφερε πάνω από 240 επιβαίνοντες με προορισμό το Λονδίνο.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της αστυνομίας ο οποίος μίλησε στο Associated Press, δεν υπάρχει καμία ελπίδα για επιζώντες. Όπως ανέφερε, το αεροσκάφος συνετρίβη σε κατοικημένη περιοχή της Ινδίας όπου στεγάζονται και γραφεία αλλά και ξενώνας γιατρών, γεγονός που σημαίνει πως «ενδέχεται να υπάρχουν και ντόπιοι θύματα της τραγωδίας».

Η αεροπορική τραγωδία που έλαβε χώρα σήμερα αποτελεί την πρώτη φορά που ένα Boeing 787 συντρίβεται, σύμφωνα με τους Financial Times που επικαλούνται τη βάση δεδομένων του Aviation Safety Network.

Ο στόλος των Boeing 787 καθηλώθηκε το 2013 μετά από πυρκαγιές που σχετίζονταν με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες αποτελούσαν μέρος του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας του αεροσκάφους. Το μοντέλο χρησιμοποιείται από διάφορες αεροπορικές εταιρείες, όπως η All Nippon Airways, η British Airways και η United Airlines.

Η Boeing από τη μεριά της ανέφερε ότι: «Έχουμε ενημερωθεί για τις αρχικές αναφορές και προσπαθούμε να συγκεντρώσουμε περισσότερες πληροφορίες».

Σημειώνεται ότι η Air India είναι ένας από τους μεγαλύτερους φορείς εκμετάλλευσης του Boeing 787-8, μιας δημοφιλούς έκδοσης του αεροσκάφους Dreamliner 787 και διέθετε 27 αεροσκάφη πριν από τη συντριβή που συνέβη σήμερα στην Ινδία.

Η Air India έχει προχωρήσει σε εκσυγχρονισμό και το 2023 ήρθε σε συμφωνία με την Boeing και την Airbus για την αγορά 470 νέων αεροσκαφών, σε μια από τις μεγαλύτερες παραγγελίες στην ιστορία των αερομεταφορών.

Air India – Η σημαία της Ινδίας με το βαρύ ιστορικό και τη διεθνή παρουσία

Η Air India αποτελεί τη μεγαλύτερη και παλαιότερη αεροπορική εταιρεία της χώρας, με ιστορία που ξεπερνά τους οκτώ δεκαετίες και ρόλο-κλειδί στην αεροπορική διασύνδεση της χώρας με τον υπόλοιπο κόσμο.

Με έδρα τη Βομβάη και πλήρη κρατική ιδιοκτησία για δεκαετίες, η Air India πέρασε σε νέα εποχή το 2021, όταν εξαγοράστηκε από τον ιδιωτικό κολοσσό Tata Group, την ίδια εταιρεία που την είχε ιδρύσει το 1932.

Η εταιρεία ιδρύθηκε από τον πρωτοπόρο βιομήχανο J.R.D. Tata ως Tata Airlines, πραγματοποιώντας την πρώτη της πτήση το 1932 με αεροσκάφος τύπου de Havilland Puss Moth. Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, μετατράπηκε σε κρατική και μετονομάστηκε σε Air India, αποκτώντας διεθνή χαρακτήρα και σημαντική αναγνώριση στον χώρο των αερομεταφορών.

Κατά τις δεκαετίες του ’60 και του ’70, η Air India έγινε συνώνυμη με το πολυτελές υπερατλαντικό ταξίδι από και προς την Ασία, αποκτώντας τον χαρακτηριστικό στόλο των Boeing 707 και αργότερα 747, επεκτείνοντας τη δραστηριότητά της σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και Μέση Ανατολή.

Σήμερα, η εταιρεία εξυπηρετεί περισσότερους από 100 προορισμούς παγκοσμίως και αποτελεί μέλος της παγκόσμιας αεροπορικής συμμαχίας Star Alliance.

Μετά από μακρά περίοδο οικονομικών δυσχερειών και διαχειριστικών προβλημάτων, η Air India ιδιωτικοποιήθηκε ξανά το 2021 και επέστρεψε στον όμιλο Tata. Από τότε, έχει ξεκινήσει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης και εκσυγχρονισμού, που περιλαμβάνει την ανανέωση του στόλου με νέα αεροσκάφη τύπου Airbus A350 και Boeing Dreamliner, την αναδιοργάνωση της εξυπηρέτησης επιβατών και την αναβάθμιση των υπηρεσιών εν πτήσει.

Παράλληλα, η Air India συγχωνεύει τις θυγατρικές της – όπως η Air India Express και η Vistara – επιδιώκοντας τη δημιουργία ενός ισχυρού ενιαίου brand με διεθνή προσανατολισμό.

Ένα ιστορικό βαρύ με αεροπορικά δυστυχήματα

Παρά την τεράστια εμπειρία και παρουσία της στον αέρα, η Air India έχει βρεθεί αντιμέτωπη με σοβαρά αεροπορικά δυστυχήματα στην ιστορία της. Συνολικά, έχουν καταγραφεί τουλάχιστον 10 θανατηφόρα περιστατικά, αρκετά από τα οποία σημάδεψαν τη διεθνή αεροπορική κοινότητα.

Τα σημαντικότερα δυστυχήματα στην ιστορία της Air India

1950 – Malabar Princess: Συντριβή Lockheed Constellation στις Άλπεις, κοντά στη Γαλλία. 48 νεκροί
1966 – Πτήση 101 (Kanchenjunga): Boeing 707 συνετρίβη στο Mont Blanc. 117 νεκροί, ανάμεσά τους ο Ινδός επιστήμονας Homi Bhabha
1978 – Πτήση 855: Boeing 747 συνετρίβη στη θάλασσα λίγο μετά την απογείωση από Βομβάη. 213 νεκροί
1982 – Πτήση 403: Συντριβή κατά την προσγείωση στο Μπανγκαλόρ. 17 νεκροί.
1985 – Πτήση 182 (Kanishka): Τρομοκρατική επίθεση με βόμβα πάνω από τον Ατλαντικό. 329 νεκροί. Το χειρότερο δυστύχημα στην ιστορία της εταιρείας.
1990 – Πτήση 605: Κατάρρευση Airbus A320 κατά την προσγείωση στη Μπανγκαλόρ. 92 νεκροί.
2020 – Πτήση 1344 (Air India Express): Boeing 737 βγήκε από τον διάδρομο στο Κεράλα λόγω ολισθηρής πίστας. 21 νεκροί.

Πέρα από τα θανατηφόρα συμβάντα, η Air India έχει αντιμετωπίσει και μια σειρά από μη θανατηφόρα περιστατικά, που περιλάμβαναν τεχνικές βλάβες, αποτυχημένες απογειώσεις ή προβλήματα στον θάλαμο διακυβέρνησης. Αυτά τα περιστατικά έχουν επανειλημμένα εγείρει ερωτήματα για την επάρκεια των εσωτερικών ελέγχων και των διαδικασιών συντήρησης.

Διαβάστε ακόμη: