Πτώση 24% σημείωσε η μετοχή του Netflix στη συνεδρίαση της Wall Street αργά χθες το βράδυ, αφότου η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι συνδρομητές της πλατφόρμας streaming της μειώθηκαν για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχασε 200.000 συνδρομητές το πρώτο τρίμηνο, στο πρώτο αρνητικό νούμερο που εμφανίζει από το 2011.
Κατόπιν τούτων, η εταιρεία παραδέχθηκε ότι τα έσοδά της δεν αυξάνονται με τους ρυθμούς που θα ήθελε.
Οι παράγοντες τους οποίους επικαλείται είναι οι εξής:
· Η ανάπτυξη εξαρτάται από παράγοντες τους οποίους δεν ελέγχει, όπως η υιοθέτηση των συνδεδεμένων smart TVs.
· Το γεγονός ότι 100 εκατ. νοικοκυριά μοιράζονται τους κωδικούς τους.
· Ο τεράστιος ανταγωνισμός, ειδικά τα τελευταία τρία χρόνια, καθώς τα μεγάλα brands των media δημιουργούν τις δικές τους πλατφόρμες streaming.
· Οι μακροοικονομικοί παράγοντες, με την αδύναμη οικονομία, τον υψηλό πληθωρισμό και τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Ποιοι «κόβουν» τις συνδρομές
Η έξοδος της Netflix από τη ρωσική αγορά, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, της κόστισε 700.000 συνδρομητές. Όμως, άλλοι 600.000 ακύρωσαν τις συνδρομές τους στις ΗΠΑ και τον Καναδά, αφότου η εταιρεία αύξησε τις τιμές.
Στη Βρετανία, τα νοικοκυριά ακύρωσαν πάνω από 1,5 εκατ. συνδρομές streaming (πρόκειται για όλες τις πλατφόρμες, όχι μόνο το Netflix), με το 38% να δηλώνει ότι θέλει να εξοικονομήσει χρήματα, σε μία εξέλιξη που μαρτυρά τις πιέσεις που δέχονται οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί εξαιτίας της ακρίβειας.