Δεκάδες δεξαμενόπλοια με 48 εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού πετρελαίου, αναζητήσουν εναλλακτικούς προορισμούς λόγω των κυρώσεων από τις ΗΠΑ με αποτέλεσμα να πλέουν αέναα στη θάλασσα.

Η απόφαση της Ουάσιγκτον τον περασμένο μήνα να βάλει στη μαύρη λίστα τους κορυφαίους παραγωγούς πετρελαίου Rosneft PJSC και Lukoil PJSC είναι αναμφισβήτητα η πιο επιθετική μέχρι σήμερα υπό την τρέχουσα κυβέρνηση, καθώς ο Ντόναλντ Τραμπ προσπαθεί να ασκήσει πίεση στο Κρεμλίνο για τον πόλεμο στην Ουκρανία. Το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι τα μέτρα ήταν ήδη επιτυχημένα, δεδομένης της χαμηλότερης ζήτησης και των εκπτώσεων σε βασικές ποιότητες ρωσικού πετρελαίου.

Στοιχεία της Kpler υποδεικνύουν ότι περίπου 48 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου Rosneft και Lukoil — κυρίως ποιότητας Urals και ESPO — βρίσκονται επί του παρόντος σε δεξαμενόπλοια ή αρχίζουν να φορτώνονται. Αυτό περιλαμβάνει περίπου 50 δεξαμενόπλοια με προορισμό την Κίνα και την Ινδία, αλλά και άλλα χωρίς προορισμό ή με προορισμό μικρότερα λιμάνια.

Με τη Ρωσία να επιθυμεί να διατηρήσει τη ροή του πετρελαίου ασταμάτητη, η Μόσχα έχει θέσει ως προτεραιότητα τη φόρτωση, αφού έχει διατηρήσει τις θαλάσσιες μεταφορές σε σημαντικά επίπεδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg. Οι τιμές αναφοράς έχουν επίσης μέχρι στιγμής αγνοήσει σε μεγάλο βαθμό τον αντίκτυπο των τελευταίων κυρώσεων.

 

Bloomberg

Ωστόσο, δεν είναι βέβαιο ότι όλα αυτά τα βαρέλια θα βρουν αγοραστές — ακόμη και στις μεγαλύτερες αγορές της Ασίας. Η Κίνα και η Ινδία έχουν απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος των εξαγωγών της Ρωσίας από το 2022 και συνεχίζουν να διατηρούν στενούς δεσμούς με τη Μόσχα.

Ωστόσο, και οι δύο χώρες είναι επίσης επιφυλακτικές ως προς το ενδεχόμενο να εμπλακούν σε επικείμενες δευτερεύουσες κυρώσεις, καθώς οι ΗΠΑ αυξάνουν την πίεση σε οποιονδήποτε διευκολύνει τις ρωσικές εξαγωγές. Η έκταση αυτών των περιορισμών και η βούληση της Ουάσιγκτον να τους επιβάλλει θα καθορίσουν πόσο πετρέλαιο θα φτάσει στα διυλιστήρια.

Η αυξανόμενη πίεση στις ρωσικές εξαγωγές έχει ήδη ωθήσει τους αγοραστές να στραφούν σε πιο συνηθισμένα είδη πετρελαίου. Ωστόσο, οι επόμενες, δύσκολες ημέρες θα δοκιμάσουν αυτή την αποφασιστικότητα που έχουν επιδείξει.

Δύο πλοία φορτωμένα με πετρέλαιο Urals που είχαν κάνει στροφή 180 μοιρών στη διαδρομή τους — πιθανώς ως αποτέλεσμα των κυρώσεων — έχουν ξαναρχίσει τα ταξίδια τους τις τελευταίες ημέρες, σηματοδοτώντας ότι κατευθύνονται προς την Ινδία. Είναι απίθανο να φτάσουν στους τελικούς αγοραστές τους πριν από το τέλος της περιόδου εκκαθάρισης στις 21 Νοεμβρίου.

 

 

 

Διαβάστε ακόμη: