Μόλις πριν λίγα χρόνια αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους διαφήμιζαν αρκετά φτηνά εισιτήρια για την Ευρώπη, πολλές φορές με 9,99 ευρώ, αλλά πλέον, το 2025 φαίνεται ότι οι εποχές αυτών των τιμών και εισιτηρίων έχει φύγει μια και καλή.
Για τη φετινή χρονιά οι επίσημες προβλέψεις γενικότερα ως προς τις τιμές των εισιτηρίων στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, κάνουν λόγο ήδη για μια αύξηση μεσοσταθμικά κατά 12%. Αυτή τουλάχιστον είναι η πρόβλεψη από το επίσημο όργανο της Διεθνούς Ενωσης Aερομεταφορών ΙΑΤΑ ως προς τις αυξήσεις από πλευράς των Ευρωπαίων αερομεταφορέων το 2025, σε συνέχεια του 2024, μιας χρονιάς όπου η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια διεθνώς κυμάνθηκε σε διψήφιο ποσοστό, άνω του 10,4%.
Οι προβλέψεις για τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων έρχονται πριν ακόμη από την έναρξη των θερινών προγραμμάτων των αεροπορικών, οπότε θα φανεί καλύτερα και η ζήτηση για το ευρωπαϊκό καλοκαίρι, που ήδη κινείται ανοδικά με βάση τα πρώτα μηνύματα από τα συστήματα κρατήσεων των αεροπορικών ανά την Ευρώπη.
Για τη χώρα μας, οι αυξήσεις αποτυπώνονται και στα στοιχεία του πληθωρισμού για τον Ιανουάριο σε συνέχεια των επίσης αυξημένων αριθμών του Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής: ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε σε 2,7% έναντι 2,6% που ήταν τον Δεκέμβριο του 2024, με τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή να παρατηρείται -όπως και τον Δεκέμβριο- στην κατηγορία των μεταφορών επιβατών με αεροπλάνο (+31,6%), με δεύτερο το φυσικό αέριο (+26,5%) και τρίτα τα ξενοδοχεία (+16,8%). Τον Δεκέμβριο του 2024 η αντίστοιχη μέτρηση της ΕΛΣΤΑΤ έδειξε ένα +47,7% σε ετήσια βάση στα αεροπορικά.
Οι 5 αιτίες της ανόδου
1. Ζήτηση: Οι τιμές λοιπόν θα εξακολουθήσουν να τραβούν την ανιούσα με την πρώτη καθοριστική παράμετρο, αυτή της ζήτησης, να εξακολουθεί και φέτος, με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα στα ψηλά, απόρροια της ενισχυμένης επιθυμίας του κοινού για ταξίδια.
Γι’ αυτό και «όσο πιο νωρίς, τόσο καλύτερα» συστήνουν οι αεροπορικές, οι οποίες διαπιστώνουν ότι ακόμη και οι Ελληνες εγκαταλείπουν σιγά-σιγά τη γνωστή συνήθεια των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής και προσαρμόζονται στο νέο… δόγμα, σπεύδοντας παράλληλα να αξιοποιήσουν όσες προσφορές βγαίνουν κατά καιρούς και γίνονται κυριολεκτικά ανάρπαστες. Τα ταξίδια μεγαλύτερης ή πιο σύντομης διάρκειας φαίνεται ότι παραμένουν στις πρώτες προτεραιότητες του κοινού όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλη την Ευρώπη στη μεταπανδημική περίοδο, παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον και τις πιέσεις στα εισοδήματα. Αλλωστε ήταν μετά την πανδημία όταν υπήρξαν οι πρώτες απότομες ανατιμήσεις στις τιμές με τη συσσωρευμένη ζήτηση και τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες να έχουν περιορισμένη χωρητικότητα.
Διαβάστε ακόμη:
- Τα 6 Blue Chips που έχουν μπει στο κάδρο των κορυφαίων ξένων funds!
- Καίγεται να αποκτήσει την πλαζ Βουλιαγμένης και την Ωκεανίδα το CVC
- Μετά τους Κάτσο – Γερμανό και η Euroxx εκποίησε μέρος των μετοχών της στην Lamda!
- Γιατί «βγήκε μπροστά» ο Βορίδης: το ντηλάρισμα με τον πρωθυπουργό για το υπουργείο Ενέργειας!