Ήπια πτώση της τάξης του 0,1% σημείωσε ο όγκος του λιανικού εμπορίου τον Μάρτιο του 2025 τόσο στην ευρωζώνη όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις της Eurostat.
Τον Φεβρουάριο, η λιανική κατανάλωση είχε αυξηθεί κατά 0,2% στην ευρωζώνη, ενώ είχε παραμείνει αμετάβλητη στο σύνολο της ΕΕ.
Σε ετήσια βάση, δηλαδή σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024, ο δείκτης του όγκου λιανικών πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,5% στην ευρωζώνη και κατά 1,4% στην ΕΕ.
Σε μηνιαία βάση, στην ευρωζώνη η κατηγορία «τρόφιμα, ποτά και καπνός» παρουσίασε μείωση κατά 0,1%, τα μη διατροφικά προϊόντα (πλην καυσίμων) επίσης μειώθηκαν κατά 0,1%, ενώ τα καύσιμα σε εξειδικευμένα καταστήματα αυξήθηκαν κατά 0,4%. Στην ΕΕ, τα τρόφιμα, ποτά και καπνός μειώθηκαν περισσότερο, κατά 0,4%, τα μη διατροφικά προϊόντα αυξήθηκαν οριακά κατά 0,1% και τα καύσιμα σε εξειδικευμένα καταστήματα αυξήθηκαν επίσης κατά 0,4%.
Οι μεγαλύτερες μηνιαίες μειώσεις στον όγκο λιανικών πωλήσεων καταγράφηκαν στη Σλοβενία (-2%), την Εσθονία (-1,3%) και τη Σλοβακία (-0,9%). Οι υψηλότερες αυξήσεις εντοπίστηκαν στη Μάλτα (+2%), το Βέλγιο, την Κροατία (αμφότερες +1,4%) και τη Βουλγαρία (+1,1%).
Σε ετήσια βάση, οι αλλαγές στην ευρωζώνη έχουν ως εξής: τρόφιμα, ποτά, καπνός (+0,6%), μη διατροφικά προϊόντα (+2,3%) και καύσιμα (+0,9%). Στην ΕΕ οι μεταβολές ήταν οι ακόλουθες: τρόφιμα, ποτά, καπνός (+0,1%), μη διατροφικά προϊόντα (+2,7%) και καύσιμα (+1,7%).
Οι μεγαλύτερες ετήσιες αυξήσεις καταγράφηκαν στο Λουξεμβούργο (+9,4%), τη Βουλγαρία (+5,4%) και την Κύπρος (+5%). Οι σημαντικότερες ετήσιες μειώσεις παρατηρήθηκαν στη Σλοβακία (-2,9%), την Πολωνία (-1,8%) και την Ιταλία (-1,4%).