Συνεχίζεται το ράλι του κλάδου των online σούπερ μάρκετ, με την ανάπτυξη στο τρίτο τρίμηνο του 2021 να διαμορφώνεται σε 60% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίτο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με το report που δημοσιεύει σήμερα η Convert Group.
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, αναδεικνύονται οι εξής: +108% σε προϊόντα για κατοικίδια, +70% σε προϊόντα αρτοποιίας, +69% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +65% σε ποτά και αναψυκτικά, +61% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +58% σε φρέσκα τρόφιμα, +57% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +57% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +47% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στο τριμηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, εξειδικευμένη εταιρεία στον τομέα των data & analytics για το ηλεκτρονικό εμπόριο καταναλωτικών αγαθών και φαρμάκων, μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στο δείγμα του eRetail Audit περιλαμβάνονται συνολικά 7 από τους 9 βασικούς παίκτες και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online super market, αντιπροσωπεύοντας το 87% της αγοράς.
Κατά το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε από online σούπερ μάρκετ 36,4 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας 76,30 ευρώ (με τον ΦΠΑ). To ένα τρίτο από αυτά τα προϊόντα ανήκει στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως οι καταναλωτές αγόρασαν κατά μέσο όρο 1 επιπλέον προϊόν από την κατηγορία ποτών & αναψυκτικών, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς. Όσον αφορά τον δείκτη μετατροπής επισκέπτη σε πελάτη, παρατηρείται μείωση 0,3 ποσοστιαίων μονάδων το τρίτο τρίμηνο του 2021 συγκριτικά με το δεύτερο τρίμηνο, πέφτοντας στο 3,7%.
Στα marketing κανάλια, το 41% της αξίας των πωλήσεων προήλθαν από direct επισκέψεις, οι οποίες συνεχίζουν να γνωρίζουν ανάπτυξη και σε αυτό το τρίμηνο, με αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το τρίτο τρίμηνο του 2020. Πλέον η προτίμηση των καταναλωτών να επισκέπτονται απευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση των λιανεμπόρων της επιλογής τους είναι ξεκάθαρη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας.
Αναφορικά με τις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές ως μέσο για την πραγματοποίηση των παραγγελιών τους, τα laptops και desktops μειώθηκαν κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες (59%), πιθανόν γιατί περιορίστηκε και η τηλεργασία, η οποία είχε αυξήσει κατά πολύ τις παραγγελίες από τις συγκεκριμένες συσκευές.
Η Δευτέρα συνεχίζει να διατηρεί τον τίτλο της πιο δημοφιλούς ημέρας για τη διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 11:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.